Bad boy bad mafia 🔕
Habis saja mata pelajaran Kimia , semua pelajar berpusu-pusu keluar dari kelas untuk pergi ke kantin . Dahlia sudah ke kantin sendiri memandangkan Qaisarah bawa bekal .
Qaisarah membuka bekalnya . spaghetti carbonara didalam bekal itu dipandang penuh berselera . Ni , semua masakan abang Qusairy . Confirm sedap !
Spaghetti carbonara itu dicucuk menggunakan garfu dan dipusingkan mengikut bentuk garfu itu . Setelah itu , spaghetti itu dimasukkan kedalam mulutnya .
Setelah memakan beberapa suap , mata Qaisarah yang meliar ke arah luar itu menangkap kelibat Ikhwan yang lalu dihadapan kelasnya .
Namun , Ikhwan hanya memandangnya sekilas dan meneruskan perjalanannya .
' Aik ? dah kenapa Ikhwan tu ?'
Spaghetti yang dimasukkan kedalam mulutnya itu serasa tawar , pahit . Bekal itu ditutup semula menggunakan penutupnya . Semuanya , Tawar ..
•••
Ikhwan berjalan sendirian di koridor kelas . Malas hendak menyertai Izz ke kantin . Tiada selera .
Pelbagai benda yang bermain dibenak fikirannya sekarang ini . Apabila berada dihujung koridor dan betul-betul dihadapan kelas Qaisarah . Dia menoleh seketika .
Gadis kesayangannya itu sedang bersendirian didalam kelas sambil memakan bekalnya . Apabila Qaisarah menoleh , dengan segera Ikhwan berlalu pergi .
Kalau bukan sebab amaran yang diberikan kepadanya , sudah lama dia pergi menemani Qaisarah yang sendirian didalam kelasnya .
.Ikhwan melangkah masuk kedalam Rumah agam 5 tingkat milik keluarga Illhiam Hildebrand . Pengawal yang berada dipintu itu membukakan pintu untuknya .
Mamanya yang berada didalam taman bunga itu dituju . Wanita yang cantik itu sibuk menggubah bunganya .
" Ma , Ikh datang ni " Sejurus itu , tangan tua itu disalam dan dicium lemhut . Seterusnya , pipi wanita itu pula dicium kiri dan kanan .
" Lama Ikhwan tak jenguk mama disini . Ikhwan tahu tak yang mama rindu Ikh ? " Ikhwan menarik mamanya diarah gazebo yang berada bersebelahan dengan taman bunga mamanya .
" Ikh sibuk , Ma . Bukan Ikh taknak jenguk mama . Tapi Ikh malas nak jumpa papa . Macamlah mama tak tahu perangai papa tu . Setiap kali Ikh datang sini , benda yang sama saja papa kata . Ikh bosan nak dengar ma , asyik nak suruh Ikh pindah ke rome je " Ikhwan mencicip Hot chocolate yang sedia ada didalam teko kecil itu lalu mencicipnya .
Belum sempat Puan Serrah ingin membalas , perbualan mereka diganggu oleh pembantu rumah mereka.
" Maaf puan . Tapi tuan panggil Ikhwan untuk pergi ke pejabatnya . " Ikhwan yang mendengar itu menggusutkan rambutnya . Stress !
" Ikh naik dulu ma . " Ikhwan melangkah naik setelah menghabiskan hot chocolate . Lif yang berada ditepi tangga itu ditekan untuk naik . Setelah itu , nombor-nombor kecil yang berada ditepi kotak lif itu ditekan . Angka tiga ditekan . Lif itu perlahan-lahan naik .
YOU ARE READING
Bad Boy Bad Mafia
Teen Fiction+ Bad boy , Mafia , gangster , delinquent , troublemaker , legend skip class , legend fly . + He's also , pencuri hati first class , hot stuff sekolah , good singer , chocolate boy and milk delivery boy . Start : 19 NOV 20K8 End : ?♡ All right res...