Qaisarah turun daripada kereta mercedes milik ayah Dahlia . Seusai saja mengucap kan terima kasih kepada ayah Dahlia yang sudi menumpangkannya , Qaisarah masuk ke dalam cafe milik mamanya .
Jam baby-G ditangan dikerling perlahan . Jam sudah menunjukkan 7:45 petang . Nasib baik dia sempat untuk shift malam .
Pintu cafe ditolak , Pekerja-pekerja cafe yang lalu semua disapa manis . Tak boleh lah riak sangat kerana itu cafe mama dia , setiap orang pun ada perasaan .
Bilik persalinan dan loker dibelakang dapur itu dituju . Beg sandang dan juga telefon bimbitnya diletakkan ke dalam loker yang khas untuk dirinya .
Apron yang tergantung ditepi loker itu diambil dan diikatkan pada keliling pinggang rampingnya . Rambut pula diikat rapi .
Seusai sahaja itu , Qaisarah melangkah keluar untuk meneruskan kerjanya .
••••
" Kau wangi - wangi segala ni nak pergi mana ? Dating eh ? " Soal Izz pada Ikhwan yang sudah siap berpakaian untuk keluar .
" Aku ada mission malam ni , kau doakan aku berjaya . " Sejurus itu , Ikhwan mengambil helmet dan juga kunci motornya yang tergantung ditepi pintu .
Izz mengeleng kepalanya melihat Ikhwan .
Kasut nike siap disarung dan enjin motor pula dipanaskan .
Ikhwan memecut laju keluar dari perkarangan apartment Fury's .
Setelah beberapa minit memecut laju , Ikhwan singgah ke kedai bunga yang bernama Rosieareroses Florist .
" Welcome to RosieFlorist . What kind of flowers you want ? " Soal pekerja wanita itu kepada Ikhwan .
" Erm , you have a flower that means love or lover ? " Soal Ikhwan kembali pada wanita itu .
" Ouh , nak bagi pada your girlfriend? " Soal wanita itu kembali . Ikhwan hanya ketawa halus .
" Bukan girlfriend, sebenarnya baru nak lamar dia jadi girlfriend " Jawab Ikhwan sambil mengusap belakang tengkuknya . Malu dia jadinya .
" Ouh , kalau macam tu saya cadangkan kamu beli Bunga soba . Bunga soba ataupun bunga baby breath . Tapi lebih spesifik , nama dia gypsophila yang bermaksud kekasih ataupun cinta abadi " Jelas Wanita itu lebih terperinci .
" Baiklah , saya akan beli yang itu " .
Ikhwan membayar dikaunter setelah bunga itu dihias cantik .
•••
Ikhwan melangkah masuk kedalam Hip'tage De Lounge cafe . Matanya memerhati keadaan sekeliling . Mencari dimana keberadaan gadis kegemarannya .
Ikhwan maju beberapa langkah . Matanya dapat menangkap kelibat Nur Qaisarah Hawa yang sedang membersihkan meja cafe itu bersama dulang ditangannya .
Perlahan-lahan Ikhwan melangkah kearahnya . Sempat lagi dia menyikat rambutnya kebelakang menggunakan jari .
" Erm , Hai Sarah . " Sapa Ikhwan .
YOU ARE READING
Bad Boy Bad Mafia
Teen Fiction+ Bad boy , Mafia , gangster , delinquent , troublemaker , legend skip class , legend fly . + He's also , pencuri hati first class , hot stuff sekolah , good singer , chocolate boy and milk delivery boy . Start : 19 NOV 20K8 End : ?♡ All right res...