Bab 21

131 7 0
                                    

  Husnie menggarukan kepalanya. Kemudian keluhan dihembuskan.

  Aqram yang melihat perilaku adiknya mula bersuara. "Kenapa? Ada masalah ke? Macam serabut semacam je pun.."

  Husnie memandang abangnya.

  "Husnie dah terkacau rumah rangga orang..." Ucap Husnie lemah.

  "Apa? Rumah tangga orang?" Terkejut Aqram dibuatnya.

  "Ha'ah tadi Husnie call Mia. Tak sangka pula suami dia yang angkat. Pastu apa lagi, suami dia mengamukla.. Hadoihaiiii.." Husnie menggarukan kepalanya untuk kali kedua.

  "Mengamuk? Lepastu Mia ada call semula tak?" Soal Aqram yang agak sedikit gelisah.

  Husnie mengangguk namun keningnya berkerut sedikit. Hairan perilaku abangnya yang seakan sedikit gelisah.

  "Mia kata apa? Dia okay tak sekarang?"

  "Dia okay. Dia cakap takde ape sangat pun.. Cuma dia cakap suami dia tu bad mood sikit hari ni tu yang mengamuk." Jelas Husnie. Wajah abangnya yang gelisah itu masih ditatapnya.

  "Abang okay tak ni? Gelisah semacam jer?" Soal Husnie pula pada abangnya yang seakan duduk tak senang.

  Aqram mula tersedar dari kegelisahannya apabila Husnie mula menanya dengan keadaan dirinya.

  "Eh, takdelah.. Ala, cuma risau sikit. Lagipun, Mia kan kawan abang.. tak salahkan.." Jawab Aqram endah tak endah tapi cuba dalam bernada tenang.

  "Memang tak salah abang, cuma risau abang tu nampak pelik sikit.." Husnie bangun dari kerusi lalu mengambil beg sandang.

  "Abang kene ingat Mia tu dah kahwin. Dah ada suami dah pun.." Tambah Husnie.

  Aqram terdiam.

  "Abang, Husnie nak keluar kejap jumpa kawan nanti apa-apa abang call je eh.."

  Husnie berjalan ke arah pintu keluar dan meninggalakan abangnya sendirian yang masih terdiam.

  Wajah Aqram mula merundum sedikit. Mukanya diraut sedikit. Aqram beristigfar perlahan.

  Memang betul apa yang dikatakan oleh adiknya. Kenapa dirinya seperti terlampau risau akan Mia? Sedangkan Mia sudah berkahwin.

  Aqram mengeluh perlahan.

  "Cik?" Sapa salah seorang pelanggan di hadapan meja kaunter.

  "Oh, ye cik. Maaf ya.." Ucap Aqram lalu mengukirkan senyuman kepada pelanggannya.

  Walaupun ada sedikit keterpaksaan namun melayan pelanggannya dengan mesra adalah utama dan lebih penting untuk bisnesnya.

  ...

  Dahinya dipicit. Stres! Memang stres! Tak guna betul kau Mia! Kau boleh ada jantan lain lagi? Kau ni betul-betul melampaula!

  Mengingati semula nama yang tertera pada telefon Mia itu betul membuat hatinya panas! (My BAE)

  Bertambah panasnya lagi bila pemanggil itu bersuara. Siap dengan panggilan 'baby' lagi untuk Mia.

  "Baby. Baby. Bab* adalah! Hish geramnya aku..!"

  Tapi bila diingatkan. Suara pemanggil itu agak sedikit pelik. Seperti suara nyaring tidaklah garau. Takkan la perempu..

  Ah! Lantakla, budak perempuan tu tetap curang dengan aku!

  Irfan menarik nafas dalam-dalam lalu menghembusnya.

  "Relaks Irfan.. Relaks... Still cool.." Kata Irfan pada dirinya.

Love you Mr Jealous! (Sorry Slow Update)Where stories live. Discover now