Sedar Mia. Sedar!
Mia menarik lengannya daripada geganggaman Haris.
"Haris boleh tak stop pegang lengan saya. Kalau orang pandang tak elokla lagipun saya ni dah kahwin." Terang Mia dengan sedikit tegas.
Haris menarik senyum sengetnya sambil menggelengkan kepalanya sedikit.
"Siapa yang nak tengok tu? Irfan? saya rasa awak tak perlu risau lah. Dia bukan kesah pown." Balas Haris selamba.
"Dia kesah ke tak kesah ke bukan masalah awak. Dia tetap 'suami' saya." Jawab Mia dengan sedikit endah tak endah apabila menyebut 'suami'.
"Suami? Mia, if he really suami awak he will not gone out with another women."
Haris ketawa.
"Mia you need to know if I kiss you infront him he did'nt ever care. Listen, he didn't ever care."
Pang!
Satu tamparan hangat dari Mia mendarat di pipi Haris.
"Watch your mouth!" Kemarahan Mia sudah mula meletus.
Tanpa membuang masa Mia mengorak langkah laju dan meninggalkan Haris. Sakit hatinya apabila Haris bercakap sepeti tiada adab di hadapannya.
'Macam mana nak balik? Aku sanggup balik berjalan kaki dari menaiki kereta Haris. Bertambah sakit hati jer!' Mia bermonolog sendirian.
Wajah Irfan bermain di fikirannya seketika. Sakit hatinya kian membuak-buak.
Lengan Mia ditarik.
"Lepaslah!" Mia menjerit kecil.
"Mia, please listen to me first." Kata Haris yang masih mencuba untuk menenangkan Mia.
Lengan Mia di lepaskan.
"Awak nak apa lagi?!"
"I'm sorry. Jom biar saya hantar awak balik. Please." Pujuk Haris.
Mia menjeling ke arah lain. Meluat.
"Orang kata kalau orang diam tandannya ya. So, saya rasa awak kata ya la kan?" Haris menarik senyum sengetnya kembali setelah melihat bayangan seseorang yang agak jauh darinya itu. Timbul idea nakalnya.
Mia masih terdiam. Tangannya mula memeluk tubuh.
Tubuh Mia diangkat oleh Haris secara tiba-tiba. Terkejut Mia dibuatnya.
"Hey, Haris let me down!" Mia menolak badan Haris dengan sekuat mungkin lalu dipukulnya tubuh badan Haris bertalu-talu.
Haris membuka pintu kereta lalu diletakkan Mia ke dalam. Kemudian, berlari anak ke arah pintu kereta bahagian pemandu.
Kereta Sorento berwarna hitam terus memecut laju di atas jalan raya. Irfan hanya mampu melihat. Keluhan kasar di lepaskan.
"You're piece of sh*t, Haris."
Lengan Irfan dipaut oleh Syakila.
"Irfan sayang, you ni kenapa nampak macam tergesa-gesa ni.."
Irfan menarik kasar lengannya.
"Kau nak ape datang jumpa aku ni hah?!" Soal Irfan dengan nada yang tinggi.
"Ir, I rindu kat you that's why I jumpa you.. Jom pergi club.." Ajak Syakila dengan suara yang menggoda. Lengan Irfan dipaut semula.
Kali ini Irfan menarik lengannya lalu menolak badan Syakila dengan kuatnya. Sehingga membuatkan Syakila terjatuh.
YOU ARE READING
Love you Mr Jealous! (Sorry Slow Update)
Romance"Kau ingat aku kahwin ngan kau sebab aku sukalah. Lagi seksa adalah!"- Irfan "Wei, aku dah kahwinla. Baik kau jangan mimpi nak aku!"- Mia "Aku tau aku salah. But please give me one more chance sayang.." - Riz "Erm..memang la abang suka. Tapi dia dah...