"Hish, Husni ni.. Husni dah menyusahkan Umi Husni tau tak? Kenapa Husni tak call jer Irfan kan lagi senang. Ni tak, nak juga Umi ambil. Sekarang kereta dah rosak jadi macam mana ni..." Membebel Puan Zulaikha panjang pada anak perempuannya.
"Ala Umi ni, Irfan tu sibukla.. Lagipun dia pun ada kerja yang lebih faedah lagi yang boleh mendatangkan hasil daripada nak tatap muka Husni ni 24 jam , sia-sia je tau.." Husni jeling matanya ke arah lain. Malas melayan karenah Uminya yang asyik-asyik Irfan. Nak buat tu Irfan. Nak buat ni Irfan. Rimas!
Seperti Irfan tu suaminya pula. Husni menyilangkan kedua-dua tangannya lalu diletakkan di atas perutnya.
"Husni ni, orang cakap sepatah balas berpatah-patah." Kata Puan Zulaikha.
"Sepatahla sangat, tadi bukan main membebel.." Jawab Husni dengan nada yang perlahan.
"Apa Husni cakap?" Soal Puan Zulaikha apabila melihat mulut anaknya masih bergerak seakan sedang mengata tentangnya.
Erk!
Husni senyum yang tidak ikhlas dilemparkan kepada Puan Zulaikha lalu menggelengkan kepalanya yang bermaksud tiada apa-apa yang diperkatakan sebentar tadi.
Puan Zulaikha menggosok lehernya yang berlapikkan tudung shawl berwarna biru tua itu.
Seperti tegang sedikit lehernya. Lenguh mungkin. Badannya juga mula terasa sakit akibat berdiri terlalu lama.Nak call seseorang yang boleh membantunya, telefon pula tertinggal di rumah. Telefon Husni? Bateri kong.
Puan Zulaikha melepaskan keluhan kecil.
"Cik. Cik. Cik. Boleh tolong saya tak? Kereta saya rosak." Panggil Puan Zulaikha apabila terlihat seseorang yang sedang berjalan tidak jauh dari kereta mereka itu sambil berjalan ke arah orang itu.
Orang itu mengangguk perlahan. Lalu mengikut jejak langkah Puan Zulaikha.
"Boleh tolong tengokkan."
Tanpa berkata, orang itu terus memasuki sedikit kepalanya ke dalam untuk melihat enjin kereta..
(Dan lain2 lagi hahaha author pun x tau apa lagi yang boleh membuat kereta rosak. Yg author tau enjin hahahaha.. hehe teruskn membaca..(>_<)!!)
Husni mendekati Puan Zulaikha lalu menarik lengan Uminya untuk berjauhan sedikit dari orang itu.
"Umi, kenapa Umi panggil orang macam ni?" Soal Husni dengan nada berbisik. Husni melihat lelaki yang dipanggil oleh Uminya tadi dari atas ke bawah.
Hoodie hitam dengan topeng mulut bagai. Seram sejuk Husnie melihatnya.
"La, apa masalahnya? Dia manusia jugakkan? Lagipun kira baguslah tu dia check kereta Umi. Atleast, mana tau dia boleh adjust dan baiki kereta Umi ni..." Terang Puan Zulaikha pada anaknya.
"..Kalau nak harapkan Husni? Lesen kereta pun belum ada lagi." Sindir Puan Zulaikha dengan sinisnya.
Husni menjeling lagi pada Uminya. Geram dan menyampah. Ini yang malas nak cakap dengan Uminya. Orang cakap serius boleh pula bawa main.
Puan Zulaikha mencucuk lubang kunci keretanya lalu dipulaskan setelah lelaki berhoodie hitam itu meminta untuk cuba hidupkan enjin kereta.
Enjin kereta hidup kedengaran.
"Baguslah! Hidup pun." Sorak Puan Zulaikha dengan gembiranya setelah sekian lamanya dia menunggu di bawah matahari yang agak terik itu.
"Terima kasih la yer.. susah-susah jer." Ucap Puan Zulaikha lalu menghulurkan beberapa keping RM50 kepada lelaki tersebut.
YOU ARE READING
Love you Mr Jealous! (Sorry Slow Update)
Romance"Kau ingat aku kahwin ngan kau sebab aku sukalah. Lagi seksa adalah!"- Irfan "Wei, aku dah kahwinla. Baik kau jangan mimpi nak aku!"- Mia "Aku tau aku salah. But please give me one more chance sayang.." - Riz "Erm..memang la abang suka. Tapi dia dah...