Bab 4

251 12 0
                                    

   Nama 'Mia' yang dijerit bertalu- talu itu tidak diendahkannya.
Hatinya yang tengah sakit di bawa pergi. Rasa nak marah,sedih,kecewa. Semuanya telah disatukan membuat hatinya bercampur-baur.

"Mia!"

Kali ini lengannya ditarik kasar membuat Mia cepat-cepat mengalihkan pandangannya kearah lain daripada melihat seorang lelaki yang sekarang ni betul-betul berada di hadapannya.

"Mia, okay I know. Aku salah. But please understand me please. I need to." Kata seorang lelaki sambil melepaskan lengan Mia yang dilapik dengan baju lengan panjangnya setelah dia sedar atas perbuatannya.

Mia masih berdiam diri. Tangannya disilangkan dan diletakkan pada paras dadanya.

"Come on, Mia. Aku buat semua ni untuk bisnes aku jugak. Dia regular customer aku."

Kali ini Mia ketawa kecil.
"Sejak bile dia jadi regular customer kau? Aku tak pernah pula nampak batang hidung dia lansung. Lagipun regular customer ape macam tu perangai dah la macam mangkuk. Suka-suka hati dia minta kau pecat aku."

"Ala, dia start datang waktu kau ambil cuti haritu." Kata lelaki itu lagi.

Ikut fikiran Mia memang ada hari dia ambil cuti panjang. Mungkin betulla dia regular customer. Bisik hati Mia. Tapi..."...Aku tak kesahla dia tu regular customer ke tak. Yang penting sekarang ni kau dah pecat aku. Demi lelaki 'sial' tu."
Sial ditekankan sedikit untuk bagi jelas bahawa lelaki itu memang sial. Eeiii!!! Geramnya aku bila teringat balik muka si Encik Sial tu. Bisik Mia lagi.

"Janganla macam tu. Lagipun kau tahukan prinsip perniagaan. Costumer always right." Jelas lelaki itu sambil tersenyum untuk menyenangkan keadaan.

Mata Mia mula memandang lelaki itu. Matanya tepat pada anak mata lelaki itu.

(Nampaknya tak menenangkan keadaan.. Malah disebaliknya.. Kesian Aqram....😂😂😂😂 sowey kacau jalan cerita. Jangan marah and nak kecam eh...😅😅🙆😂❤)

Manala dia belajar prinsip perniagaan ni. Memang la betul customer always right tapi takla sampai sanggup pecat kawan dia tanpa asal-usul periksa dulu untuk pasti siapa yang salah. Sempat lagi Mia bicara dalam hati dia.

Lelaki itu pulak berasa tidak senang hati dengan jelingan Mia ni. Seram siut. Macam nak kecut perut aku tengok dia, dah macam nak makan orang.

"Ok, fine. Customer always right. Then, goodbye." Mia senyum sekilas dengan tak ikhlasnya sambil mengangkat tangan kanannya dan mula dilambaikan tangannya.

Tak sempat Mia nak beredar. Kali ni tangannya pula ditarik.

Tersentak Mia. Dia pun tarik tangannya dengan secepat mungkin.

"Ape ni Aqram!? Hish!" Jerit Mia. Mukanya mula bertukar kemerahan.

Aqram hanya terkaku. Dia pun tak sangka apa yang dia buat. Tambah-tambah lagi tengok muka merah Mia. Tak tahula nak kata dia marah ataupun tengah...blushing...hihihi..

Aqram mula ketawa kecil.

"Ape yang kau gelak?! Kau ingat ni lawak?! Kau pegang lengan aku, itu aku tak kesah sebab ada kain, yang sekarang ni kau gatai-gatai pegang tangan aku kenapa siut!?"

Kemarahan Mia mula mencapai tahap minimum. Membuak-buak hati Mia dibuatnya.

"Sorry aku tak se.." Ayat Aqram tergantung selepas Mia menolak bahu Aqram sehingga terjatuh.

Tak sempat Aqram nak berdiri semula Mia sudah tidak kelihatan.

Aqram melepaskan keluhannya. Apa dah aku buat. Tapi kuat juga eh, Mia ni. Tolak aku sampai jatuh. Dahsyat.

Bagi Aqram macam tak percaya. Yela, Aqram tu lebih besar dan berotot lagi dari Mia yang kecil itu.

____________________

Mia menjerit sekuat-kuat hati yang dia boleh dengan menekapkan mukanya dengan bantal tidurnya.

"Asal aku tak tampar je mamat tu?" Mia menyoal dirinya. Kemudian mengalihkan badannya ke bahagian kanan yang dari tadi meniarap di atas katilnya.

"Tolak bahu dia boleh sampai jatuh. Tapi nak tampar ke tumbuk ke tak berani pulak."

Mia bangkitkan badannya.

"Aku tak berani sebab ape eh? sebab sayang?..." Mia menekup mulutnya dengan tangan secepat mungkin. Muka loyanya di luahkan.

"Stupid." Katanya ringkas.

"Tapi kan... Kuat juga aku tolak si mamat Aqram tu." Topiknya diubah. Tangannya diturunkan. Kemudian tersengih bersendirian. Hahaha..gelaknya dengan riak..

(Ok, jangan risau Mia tak gila)
😂😂👌👍❤❤






Love you Mr Jealous! (Sorry Slow Update)Where stories live. Discover now