Już jutro tłusty czwartek, wokoło będzie pełno pączków, a ty redukcja, no nie? I co teraz? 🍩
Można to rozegrać na dwa sposoby: albo zrobić sobie cheat day, albo nie.
I szczerze mówiąc polecam bardziej pierwszą opcję. Dlaczego? Dieta to nie kara! Pamiętaj, że jedna nadwyżka kaloryczna raz na jakiś czas Cię nie utuczy. Nie przytyjesz w jeden dzień, nie zaprzepaścisz jednym dniem wszystkiego co osiągnęłaś.
Drugą opcję polecam mniej, bo obsesyjne kontrolowanie jedzenia jest bardzo niebezpieczne i po co to wszystko? Nie warto męczyć się z niejedzeniem pączków kiedy dookoła jest ich cała masa.
W tym roku zrobię sobie porządny cheat day, wyjdzie mi to na dobre ❤
Jednak jeśli ktoś jest mega uparty, to poniżej zamieszczam przepis na troszkę lżejszą wersję pączków 🍩
Pączki pieczone w piekarniku (trochę podróba moim zdaniem 😂)
Składniki
• 100g margaryny
• 500g mąki orkiszowej (może być również razowa)
• 50g drożdży
• 250ml mleka 0%
• 4 żółtka
• 1 jajko
• 30g ksylitolu (lub innego słodzidła)
• 1 jajko (do posmarowania)
• dżemWykonanie
Ciepłe mleko wymieszaj ze słodzidłem, drożdżami i kilkoma łyżkami mąki. Przykryj ścierką i odstaw do wyrośnięcia na 10-15 minut. Margarynę roztop w rondelku, a żółtka, jajko i resztę cukru ubij na parze. Pozostałą mąkę wsyp do miski. Następnie dodaj rozczyn i masę jajeczną. Całość wyrób dodając roztopioną margarynę. Wyrób ciasto do uzyskania gładkiej masy. Przykryj ściereczką i odstaw do wyrośnięcia na około 50 minut. Następnie przełóż na posypany grubą warstwą mąki blat i rozwałkuj. Wykrój krążki. Każdy lekko spłaszcz, nałóż na środek pół łyżeczki nadzienia, sklej brzegi i uformuj kulkę. Pączki ułóż na blachach wyłożonych papierem do pieczenia. Pozostaw do wyrośnięcia przykryte ściereczką na 30 minut. Gotowe pączki posmaruj rozmąconym jajkiem i piecz około 15 minut w 180°, aż do lekkiego zarumienienia.
Podzielcie się jutro w komentarzu ile pączków zjedliście 😂❤
Trzymaj się 💋
CZYTASZ
Licealny body goal
ChickLitJak utrzymać wagę i formę, żeby wszystko co osiągnęliśmy nie poszło na marne? Na to pytanie poszukamy odpowiedzi podczas naszej wspólnej przygody 😊 W tej książce będę opisywać zmagania aktywnej nastolatki z życiem codziennym - charakter będzie podo...