Chapter VII
"OUCH! aw! Shit!" reklamo nya kinaumagahan paggising nya.
"Masakit ba?" pikit mata nalang syang tumango sa tanong ng pinsan nya.
"Kikiligin na sana akong makita kang buhat buhat ni Rix kagabi eh, bat seeing you so wet and drunk. All I can feel was anger" napa angat sya ng tingin sa pinsan na seryosong nakatingin sa kanya.
"W-what?" she curiously ask.
"Yeah. You heard it right. You were drunk and wet last night, when Rix brought you her. What happened?" seryoso parin ang mata nitong nakatingin sa kanya. Napapikit nalang sya dahil sa sinabi ng pinsan nya.
Alcohol can really ruin your day! Shit!
"Aren't you going to tell me what happened Amethea? You damn made me worried! Aren't you thinking about me?" she bowed her head when she remember everything.
The way Ellen say those words hurt me more. I didn't mean to made her worried. I felt so sorry.
"I'm sorry, I didn't mean to--" pinutol nito ang sasabihin nya ng yumakap ito ng mahigpit sa kanya.
From then on, her tears falls. She keep on saying sorry for making her worried.
"What happened? Why you almost drown yourself last night?" -Ellen after she hugged her.
She heaved a sigh before she talk.
"I was in a bar, Bradley called me last night. I heard a girl calling him honey over the phone. Making to end our conversation. Then, Bradley said his words to hang up the call" she paused and swallowed the bile in her throat.
"I miss him, Ellen. I missed him so much, that I almost kill myself for missing him." she's broken. Bradley broke her badly."Ssshh.. Its gonna be okay, be strong Yael, I'm always here. I'm always here, okay" pag aalo sa kanya ni Ellen. Niyakap sya nito ulit at hinayaang umiyak.
Hinatiran sila ng pagkain ni William ng mag tanghalian na. Nagpaalam na umalis din muna ito sandali.
"Sino nga ulit ang nagdala sakin dito?" tanong nya kay Ellen habang kumakain sya ng fried chicken.
"Si Rix, he carried you here. Alam mo, kikiligin na talaga sana ---"
"Wait, what? Si Rix? Why? Wait, why? " litong tanong nya rito. Binatukan naman ng pinsan kaya napakamot nalang sya sa ulo niya.
"Anong why? Natural, sya yung nakaita sayo! Kaya sya ang nagdala sayo rito!" nasapo nalang nya ang nuo ng nag sink in na sa isip nya ang sinabi ng pinsan nya.
"Oh shit! This gonna be the most embarrassing moment I've ever had!" parang mas lalong sumakit yata ang ulo nya dahil sa nalaman.
Knowing that it's Rix Clemente who saw me being wasted and brought me her, gave me more headache!
Should I act like nothing instead of thanking him or what?
Napailing nalang sya sa naisip.
Love is such a hurtful game.
You either win or die for trying.✈✈✈✈
BINABASA MO ANG
The Hidden Tears -COMPLETED (UNEDITED)
Romantizm[CLEMENTE TWINS SERIES #02] Amethea Yael Diaz is an independent woman. She's working hard as an international flight stewardess for a well-known international airline in Milan, Italy. A happy-go-lucky woman outside, but a crying lady inside. She's...