[Laura]
De avond is gevallen en iedereen zit al aan de drank. Ik zit boven met Aylin die nog haar make-up aan het doen is. Ik heb haar net alles uitgelegd van wat er gebeurd is vanmiddag en ik heb haar verteld wat Ella aan Ryan had verteld over haar gevoelens. Ik weet dat ik het niet door mocht vertellen, maar ik moest wel. Het is Aylin. Als Aylin klaar is, schuiven wij ook aan. We zitten in de tuin rond de buiten tafel. Dit is onze laatste avond. Vincent vindt dat we er een gekke avond van moeten maken. Ik geef hem gelijk. Het is onze laatste avond op vakantie en dan moeten we weer terug naar het campus. We hebben dan nog wel vakantie, maar het gevoel van vakantie is dan wel weg.
We schenken beide een drankje voor ons zelf in. 'Eerste glas is een atje of watje.' Schreeuwt Evan die waarschijnlijk al aan zijn vierde glas zit. 'Atje!' Roept Aylin meteen en ze slaat haar glas achterover. Ryan kijkt mij afwachtend aan. Ik rol speels met mijn ogen. 'Ik ben geen watje.' Lach ik en giet dan in één keer mijn glas achterover. Iedereen begint te juichen. We vullen ons tweede glas en maken deze iets sterker.
De sfeer zit er goed in en iedereen gaat lekker op de alcohol die door ons bloed stroomt. Ella en Nina staan een beetje dom te dansen met elkaar, Aylin staat tegen Lorenzo geplakt tegen de muur en Ruben, Vincent en Ryan spelen een drankspel. Ik zit met Evan aan de andere kant van de tafel. We hebben elkaar al een tijdje niet echt goed gesproken en we moeten niet vergeten dat er ooit iets was tussen ons. We kunnen het goed met elkaar vinden dus we moeten onze vriendschap op de rit houden.
'Hoe zit het nu tussen jou en Ryan?' Vraagt Evan aan mij. Ik begin spontaan te blozen. Ik ben gewoon zo gelukkig met hem. Ik had nooit meer gedacht dat het nog kon. Ik knik tevreden. 'Goed, we zijn alleen nog niet officieel.' Evan glimlacht naar me. 'Jullie passen bij elkaar.' Ik glimlach terug naar hem. 'Hij moet het alleen niet nog eens proberen om jou te kwetsen.' Zegt hij er dan lacherig bij, maar ik weet dat het oprecht is.
'Dat gaat hij niet doen.' Verzeker ik hem. Toch lijkt hij me niet te geloven. Ik kijk hem aan met een blik die zegt dat ik hem kan garanderen dat het zo is. Hij haalt zijn neus even op. 'Anders mag hij wel oppassen.' Ik neem nog een slokje van mijn drankje. 'Hoezo?' Vraag ik verward. Evan haalt zijn schouders op. Ik kijk snel even Ryan zijn kant op, maar hij had het zelfde in gedachten. Ik kan zien dat er jaloezie in zijn ogen staat en ik kan er niet tegen. Ik moest mij inhouden bij hem en Ella terwijl Ella echt tot over haar oren verliefd is op hem. Ik praat even vriendschappelijk met Evan en meteen is meneer jaloers. Dat is niet hoe het werkt. Ik rol geïrriteerd met mijn ogen en focus me dan weer op Evan. 'Dan is hij voorlopig niet jarig. Hij mag echt wel blij zijn met zo'n mooi meisje als jij.'
Ik weet niet of dat een flirterige opmerking was, maar het was lief en hij heeft ook gelijk. Ik zal dan ook niet vergeten dat het gebeurd is. Vergeven is niet vergeten.
We praten nog even over het één en ander en we lachen veel met elkaar. Meteen weet ik weer waarom ik hem zo'n leuke jongen vond. Hij is gewoon zo sociaal en hij weet ook waar hij het over heeft. Daarnaast heeft hij ook grappige opmerkingen. Als Ryan niet terug was gekomen, was Evan nu waarschijnlijk mijn vriendje.
Ik heb inmiddels al aardig wat glazen leeg gedronken. Als je met iemand praat heb je niet door hoe snel je drinkt. Iedereen zit inmiddels weer aan de tafel voor een drank spel. We spelen doen of waarheid. Erg cliché, maar het blijft leuk. Vooral met je beste vrienden. Dan doe je sneller dingen dan bij willekeurige mensen en bij vragen ben je veel opener. Ryan kijkt me nog steeds duivels aan, maar ik heb geen zin om daar nu aandacht aan te geven. Het slaat nergens op. Hij heeft geen goeie reden. Ik praat dit later wel met hem uit. Het is de laatste avond en die gaat hij niet verpesten voor me.
Iedereen heeft zijn glas gevuld voor als je een opdracht weigert. In plaats van één slokje doen wij één atje. 'Aylin.' Begint Nina. Aylin kiest voor waarheid en Nina begint na te denken. 'Heb je al seks gehad met Lorenzo?' Stelt ze dan. Voorspelbare vraag. Aylin begint te lachen en zegt dan vol met trots: 'Ja!'
JE LEEST
Hem en hem alleen
Teen FictionVervolg op 'jij en jij alleen' Na lang zoeken heeft Laura eindelijk een geschikt campus gevonden waar ze goed kan studeren in een fijne omgeving. Het verleden is voorbij en met vallen en opstaan is Laura klaar voor deze nieuwe fase in haar leven zon...