Seven

3.5K 78 7
                                    

[Laura]

Ik word wakker met enorme bonken in mijn hoofd. Ook heb ik wat minder ruimte in mijn bed dan gewoonlijk. Evan? Wat is er gebeurd.

Ik slaak een diepe zucht als ik me bedenk dat ik vandaag dat verslag in moet leveren. Ik probeer uit bed te stappen zonder Evan wakker te maken. Ik trek snel een badjas aan en verlaat de slaapkamer. Ik ben als eerste wakker. Aylin ligt verslagen op de bank met haar haren alle kanten op, één schoen nog aan en haar jurk die op haar kont hangt. Ik lach eventjes en leg dan een deken over haar heen. Dit gebeurt er dus elk weekend met Aylin. Wat een goede student is ze toch ook.

Ik zet een goede bak koffie en smeer een broodje. Ik neem plaats aan de eettafel en start mijn MacBook op. Ik open mijn verslag en maak hem af met behulp van Wikipedia. Dan is het maar plagiaat. Ik heb hier nu geen zin in.

'Hey girlfriend.' Komt Evan de kamer binnen in alleen zijn boxer. Girlfriend?

'Hey.' Zeg ik een beetje verward. 'Je weet toch nog wel dat je ja hebt gezegd he.' Lacht hij. Ik lach een beetje beschaamd en onzeker terug. 'Ja, natuurlijk!' Als hij naar de keuken loopt, trek ik kort mijn wenkbrauwen op. Is dat wel wat ik wil? Zijn vriendin zijn en wanneer heeft hij me de vraag gesteld dan? Ik moet echt minder gaan drinken.

Als ik klaar ben lever ik het verslag meteen in. Vanmiddag zou ik met Ryan praten. Gek genoeg is dat het enige wat ik nog weet van deze avond. Ik kijk er zelfs een beetje naar uit. 'Nog plannen vandaag?' Vraagt Evan. Ik heb een hekel aan leugens dus ik ga maar meteen eerlijk zijn. Daarnaast is het niet illegaal om met een jongen te praten als je een "vriendje" hebt.

'Ik zou even met Ryan praten.' Verward kijkt hij me aan. 'Hoezo?' Vraagt hij jaloers. Ik zucht. 'Dat mag toch wel?' Ik hoop niet dat we nu al zo'n typisch gesprek gaan hebben.

'Waarom zou je als je mij hebt?' Zegt hij bot. 'Nou ja zeg, jij gaat niet bepalen met wie ik omga ook al zijn het jongens.' Kom ik voor mezelf op. 'Ik heb het gewoon liever niet.' Ik lach schamper. 'Sorry, maar ik doe nog altijd wat ik zelf wil.' Hij staat op van zijn stoel. 'Oh, dus als mevrouw vreemd wil gaan doe je dat maar gewoon, want jij mag doen wat je wil!' Begint hij nu een beetje boos. Wat kinderachtig. Ik schud afkeurend met mijn hoofd. 'Ga alsjeblieft naar huis, Evan.' Ik wrijf geïrriteerd met mijn hand over mijn voorhoofd. 'Is goed, dan kan jij lekker doen wat jij wil, Laura.' En meteen loopt hij naar de slaapkamer om zijn spullen te pakken.

Ik heb hier echt totaal geen zin in. Ik heb nog geen eens vierentwintig uur met hem en het gaat nu al mis. Hou toch op. Ik wil dit helemaal niet.

Evan komt terug van de slaapkamer en was van plan meteen te vertrekken. 'Evan.' Houd ik hem tegen. Hij draait zich naar mij toe. 'Op deze manier wil ik geen relatie. Dus ga je echt op deze manier weg, dan is de relatie ook weg.' Ik sla vastbesloten mijn armen over elkaar heen en kijk hem aan. Even blijft hij staan en kijkt mij ook aan. Dan maakt hij de keus om toch te vertrekken. Geïrriteerd ren ik hem achterna en trek de deur weer open. 'Prima! Dan is het klaar! Daar ging je tweede kans.' Roep ik hem na en klap de deur hard dicht.

'Jezus.' Komt Aylin overeind. 'Je ziet eruit alsof je opgestaan bent uit de dood.' Lach ik en neem weer plaats aan tafel. 'Uh ja, dat ben ik ook letterlijk.' Ik grinnik. 'Hoeveel levens heb je dan wel niet? Dit zeg je namelijk elk weekend.' Ze lacht. 'Ik ben een vijf dubbele kat. Ik heb vijfendertig levens.' Ik neem een slok van mij koffie. 'Dan zou je alsnog allang dood moeten zijn, lieverd.' Lachend komt ze van de bank af en loopt richting de keuken. 'Dus, eindelijk ben je Evan zijn vriendin.' Aylin zet ook een bak koffie. 'Nee, niet meer.' Ik pak mijn telefoon erbij. 'He?' Kraamt Aylin verbaasd uit. 'Wat is er gebeurd in minder dan vierentwintig uur tijd?' Ze komt tegenover me zitten. Ik klap mijn MacBook dicht.

Hem en hem alleenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu