[Laura]
'Hij komt uit LA. Hij is even oud als ons en wil ondernemer worden. Je zou hem echt eens moeten ontmoeten hoor, hij is erg aardig!' Vertelt Evan enthousiast. Ik glimlach en knik ongemakkelijk.
'Oh joh, we zien wel. Ik heb het ook erg druk enzo en-' Ik word afgekapt.
'Je zou hem misschien vanavond kunnen ontmoeten! Misschien wil hij met onze groep mee uit, heeft hij ook gelijk wat vrienden!' Evan is te enthousiast. Hoe red ik mezelf uit deze situatie.
Ik blijf maar wat ongemakkelijk knikken. 'Nou kijk ik zou vanavond eigenlijk niet opstap.' Probeer ik. 'Je zei gister nog dat je zo uit keek naar vrijdag avond?' Shit.
'Ja weet ik maar, ja. Toch niet.' Ik frons wat met mijn wenkbrauwen. 'Ik geloof er niks van.' Zegt hij vastberaden. 'Ik ben ziek?' Ik laat het eerder overkomen als een vraag dan een echt antwoord. 'Nee, dat is al helemaal een leugen.' Lacht hij. 'Haha.' Breng ik ongemakkelijk uit en zet een nep glimlach op.
'Nee maar ik uh, ik nee, nee sorry ik wil echt niet uit gaan vanavond.' Probeer ik. Hij steekt zijn hand in de lucht voor de ober die de rekening komt brengen voor onze drankjes. 'Je gaat gewoon mee, Lau.'
'Oké.' Zeg ik opgevend. Leuk uitgaan met mijn nieuwe flow en mijn ex waarvan Evan nog niet weet dat het mijn ex is laat staan dat Evan überhaupt weet dat Ryan en ik elkaar allang kennen!
Drama.
Kan ik niet toevallig door een vrachtwagen geschept worden? Of een één of andere griep oplopen?
We lopen terug naar het campus en nemen afscheid van elkaar en spreken een tijd af. Om tien uur op de kamer van Ella. Daar gaan we dan zitten met onze groep. Waarschijnlijk gaan we daar indrinken en daarna naar de club toe.
'Aylin, je moet helpen!' Roep ik zodra ik het appartement binnen stap. 'Met?' Hoor ik vanuit de slaapkamer. Ik loop naar de slaapkamer en plof neer op haar bed.
'Oké, Evan heeft een nieuwe kamer genoot.' Begin ik. Ze knikt. 'Hij heet Ryan.' Ga ik verder. 'Oh ja klopt! Ik kwam hem net tegen, wat een knapperd!' Lacht ze. Ik kijk haar ongemakkelijk aan. 'Wat?' Zegt ze snel als ze mijn gezichtsuitdrukking ziet.
'Dat is dus mijn ex waar ik je over hebt verteld.' Haar ogen worden grote stuiterballen. 'Dat meen je niet!' Zegt ze geschrokken. Ik knik. 'Helaas wel en het erge is, Evan weet het niet. Evan weet niet eens dat Ryan en ik elkaar kennen.' Ratel ik aan één stuk door. 'Rustig blijven!' Zegt Aylin. 'Gewoon normaal doen en ja, hij is vreemdgegaan dus je hoeft niet bevriend met hem te worden.'
Ik knik. 'Vind je niet dat ik het Evan moet vertellen?' Vraag ik. Ze haalt haar schouders op. 'Waarom zou je? Ryan is toch verledentijd.' Zegt ze simpel.
Verledentijd dus, maar is verledentijd wel verledentijd als hij nu hier is?
-
Het is net tien uur geweest en Aylin en ik komen de kamer binnen lopen van Ella. Lorenzo, Ruben, Vincent, Evan, Ryan en Nina zijn er al. Onze groep bestaat uit vier jongens en vier meisjes. Nu dus vijf jongens. We begroeten iedereen. Ik geef Evan een knuffel. 'Dit is dus mijn nieuwe kamer genoot!' Zegt Evan en legt zijn hand op de schouder van Ryan. Onze blikken kruizen elkaar en een ongemakkelijk gevoel bruist door heel mijn lichaam heen. Hij grijnst. Dezelfde grijns die ik van hem gewend ben. Hij steekt zijn hand uit. 'Ryan.'
Ik pak zijn hand en schud hem. Hij geeft een klein kneepje erin. 'Laura.' Glimlach ik super ongemakkelijk. Kan iemand me uit deze situatie helpen?
'Ik haal wel eventjes wat drinken, leer elkaar kennen!' En weg is Evan.
'Leuke jongen.' Begint Ryan. 'Ja beter dan jij.' Sis ik terug. 'Dat is niet waar ' Gaat hij tegen me in. 'Hij gaat tenminste niet vreemd.' Vuur ik terug. 'Jullie hebben nog niets vast.' Grijnst hij en kijkt me aan. 'Dus?' Zeg ik geïrriteerd en kijk hem ook aan. 'Dus je weet het niet.' Sist hij geïrriteerd.
Evan komt weer aanlopen met drie drankjes en we stoppen meteen met de discussie en glimlachen sukkelig. 'Een cocktail voor de schoonheid en een biertje voor de nieuwe, welkom!' Zegt Evan enthousiast en overhandigd ons de drankjes.
'Ik ga even naar Ella enzo.' Ik geef Evan een kus op zijn wang en kijk daarbij naar Ryan. Hij schudt zacht met zijn hoofd en glimlacht.
[Ryan]
Ja die kwam binnen. Dat kusje op zijn wang. Ik was volledig over haar heen, maar nu ik haar weer zie, hoor en zelfs ruik, wil ik haar terug. Ze mag niet met die patser een relatie krijgen.
'Ze is leuk he?' Zegt Evan tevreden. Ik knik. 'Wel pittig.' Grijns ik. 'Nee hoor, je kent haar gewoon nog niet zo goed als ik. Ze is harstikke aardig.' Ik lach, ik lach hem uit. Ik ken haar door en door, vriend. 'Ja, vandaar dat je haar natuurlijk rozen gaf.' Ik neem een slokje bier en loop dan tevreden weg. Hij zei er niks op terug.
Ik wil niet dat ze in het bed beland met hem. Ze is nog steeds de mijne. Ik wil haar zo graag terug. Ik mis haar lach, gezelschap, haar lichaam en onze goede gesprekken. Ik heb nog steeds zoveel spijt dat ik met Mila het bed in dook. Laura was het beste wat me kon overkomen en ik liet haar wegjagen door mijn domme fout. De domste fout die ik ooit ben begaan.
De kamer genoot van Laura kijkt me steeds aan. Ik loop op haar af. 'Bevalt het uitzicht?' Vraag ik en neem weer een slokje bier. Ze glimlacht. 'Ja, die jongen achter jou ziet er leuk uit.' En ze loopt af op de jongen die Lorenzo heet. Ze knuffelt hem.
Ouch. Wat een bitch.
'Doen durf of de waarheid!' Word er geroepen. Iedereen gaat in een rondje zitten.
Flashback
'Durf.' Zeg ik. 'Zoen Laura!' Lacht Karlijn. Ik sta op en loop naar Laura toe. Ik vouw mijn handen om haar gezicht. En zoen haar. Het is zo goed en zo lustvol. Ze kan geweldig zoenen. 'Jullie mogen nu wel stoppen!' Lacht Quin. Ik laat los en ga weer op de boomstam zitten. Wow.
De eerste zoen tussen mij en Laura.
Einde flashback
'Ik begin.' Zegt Evan. Hij wijst Ella aan. 'Waarheid.' Kiest Ella. 'Zou je je ooit laten doen door Vincent?' Oké zo'n groep is het dus. Op deze manier kom ik er wel achter wie een crush op elkaar hebben of wie elkaar haten. Ella begint te blozen. Zie je? Vincent en Ella hebben dus iets of iets in die richting. 'Ryan, wat kies je?' Vraagt Ella dan aan mij. 'Waarheid.' Zeg ik. 'Hoeveel meisjes heb jij al gehad qua seks?' Vraagt ze.
Ik zie Laura grijnzen.
'Het dubbele van de leeftijd van jouw moeder.' Grijns ik. 'Mijn moeder is vijfenveertig ofzo!' Zegt ze geschrokken. 'Nou dan wordt het dus negentig.' Ze lacht. 'Meen je dit?'
'Ik heb een slecht verleden, laat ik het daar maar ophouden.' Zeg ik.
'Hoezo dan? Was je een fuckboy? Of ging je altijd vreemd?' Oh my god, Laura, houd je stil. Haar kamer genoot, Aylin, stoot haar aan. 'Ik zei dat ik het op een slecht verleden zou houden.' Ik blijf rustig.
Ze kijkt me aan met een blik die me wel wil dood maken. Ik schud afkeurend met mijn hoofd. Ze rolt met haar ogen en kijkt weg.
Deze avond wordt nog wat.
We hebben nog een paar rondes gedaan en ik voel me al wat meer betrokken tot deze groep. Met zijn negenen lopen we naar de club waar ze elke vrijdag of zaterdag heen gaan. Ze gaan eigenlijk altijd naar dezelfde club omdat het er zo leuk is. Club Bijoux ofzo. Ik ben benieuwd.
Ik ben benieuwd naar deze avond.
JE LEEST
Hem en hem alleen
Teen FictionVervolg op 'jij en jij alleen' Na lang zoeken heeft Laura eindelijk een geschikt campus gevonden waar ze goed kan studeren in een fijne omgeving. Het verleden is voorbij en met vallen en opstaan is Laura klaar voor deze nieuwe fase in haar leven zon...