[Laura]
We staan met z'n allen op het vliegveld. We hebben alles al geregeld en we zijn er klaar voor om naar Ibiza te gaan. Over een kwartiertje mogen we boarden. Ryan zit bij de jongens en heeft hele verhalen. Hij ziet er knap uit in zijn jogging broek met zijn petje achterstevoren.
'Hey hallo!' Er wordt voor mijn ogen geknipt door Aylin. Ik wend mijn blik af van Ryan en kijk naar Aylin. 'Wat?' Aylin rolt met haar ogen. 'Of je ook weet hoe laat we gaan landen?' Ik kijk haar onnozel aan. 'Het staat, letterlijk, op je boarding pass.' Ze kijkt naar haar boarding pass. Ze kijkt terug naar mij. 'Oh, thanks!' Ik schud lachend met mijn hoofd. Dan kijk ik weer naar Ryan, maar hij kijkt ook net naar mij. Hij schenkt me een glimlach met zijn tanden bloot. Zijn lach is zo mooi. Ik glimlach terug en kijk verlegen weg. Dan gaat hij weer in gesprek met Lorenzo. Toch kijk ik nog wel even naar hem. Het is bizar dat ik nog steeds zó verlegen van hem kan worden.
Na een kwartier mogen we aan boord. We zitten met z'n drieën op een rij. Ik zit bij het raam, Aylin zit naast mij en Nina zit aan het gangpad. Achter ons zitten Lorenzo, Evan en Ryan. En voor ons zitten Ruben, Vincent en Ella. Ryan zit achter mij, maar hij houdt zich bezig met de jongens en dat snap ik heus wel. Ik ben met Aylin in gesprek. Ze heeft echt veel zin in de vakantie, omdat ze denkt dat Lorenzo haar gaat vragen om zijn vriendin te zijn. Ik ben daar niet zo zeker van. Ze hebben pas net seks gehad terwijl ze al super lang met elkaar gaan. Ik hoop het natuurlijk wel voor Aylin, want ik gun het haar.
De enige mensen die het weten van mij en Ryan zijn Aylin en Evan. Ik ben benieuwd of dat gaat veranderen deze vakantie. Ik denk het wel, want ik wil het eigenlijk niet langer meer geheim houden. Het liefst wil ik hem gewoon lang knuffelen ook al staan er mensen bij. Waarschijnlijk gaat iedereen het super raar vinden en mij dom vinden, omdat hij vreemd ging, maar het maakt me niet echt uit. Hij heeft veel spijt en hij heeft honderd keer sorry gezegd. Daarnaast heeft hij echt wel gevoeld hoe het is als ik boos op hem ben en toch bleef hij aanhouden dat hij mij terug wil dus ik heb hem een tweede en verdiende kans gegeven. Als de anderen het daar niet mee eens zijn, kijken ze de andere kant maar op. Het is mijn keus.
'Gaan we bijna landen?' Ik schrik een beetje en kijk dan achter me. Ryan hangt op mijn stoel van boven af. Ik lach. 'We vliegen net een uur.' Hij kijkt me vragend aan. 'Hoelang is het vliegen dan?'
'Ongeveer twee uren.' Hij kijkt me met grote ogen aan. 'Nog een heel uur?' Ik lach. 'Ja, mafkees.' Hij lacht. Dan pakt hij kort mijn kin vast met zijn duim en wijsvinger als lief teken. Ik begin een beetje te blozen. Hij geeft me een lucht kusje en gaat dan weer zitten. Ik draai me ook weer om. Aylin kijkt me met een grijns aan. 'Ach, hou op.' Zeg ik en kijk dan uit mijn raampje. Ik hoor haar lachen.
We zijn eindelijk geland en iedereen wacht tot zijn koffer op de band komt. Ruben en Vincent zijn aan het kloten met de bagageband. Ze proberen elkaar erop te duwen. Lorenzo en Ryan zijn gewoon aan het kletsen. Ze kunnen het erg goed met elkaar vinden. 'Je kijkt wel veel naar hem.' Zegt Ella die naast me komt staan. Nu heb ik de keus om het nog even voor me te houden of om eerlijk te zijn. Ik kijk haar aan. 'Ik kijk naar iedereen.' Antwoord ik dan. Het is een beetje van beide keuzes die ik had. Dan komt Aylin aanlopen met haar koffer. 'Nu jullie nog.' Zegt ze als ze op haar koffer gaat zitten. Ella knipoogt naar me en loopt naar de bagageband. 'Wat vroeg ze?' Vraagt Aylin nieuwsgierig. 'Ze vroeg niks, ze zei dat ik veel naar Ryan kijk.' Aylin schud lachend haar hoofd. 'Wat?' Vraag ik dan. Waarom lacht ze op die manier? 'Ella vind hem leuk, denk ik.' Zegt ze dan. 'Waarop baseer je dat?' Hoe komt ze daarbij? Ella vond Vincent leuk. Dat weet ik zeker.
Ik zie mijn koffer verschijnen op de bagageband. Iedereen heeft zijn koffer al, dus we kunnen nu naar de bus toe die ons naar onze villa zal brengen. Ik wil nog wel weten hoe ze daar bij komt. Ik neem plaats naast Aylin. 'Nou?' Begin ik meteen. Ze kijkt me vragend aan. Ik kijk snel om me heen. Ryan praat met Evan en Lorenzo en Ella zit naast Nina muziek te luisteren. Dan draai ik me weer terug. 'Waarop baseer jij dat Ella Ryan leuk vindt?' Vraag ik zacht. Ze maakt een 'o' gebaar met haar mond. 'Ze hield hem steeds in de gaten vrijdagavond bij dat feest en ze was echt continu bij hem in de buurt. Alles wat hij zei vond ze super grappig. Ik kan me vergissen hoor, ze was wel dronken.' Legt ze dan uit. Wat fijn dat ik dit nu pas weet.
JE LEEST
Hem en hem alleen
Teen FictionVervolg op 'jij en jij alleen' Na lang zoeken heeft Laura eindelijk een geschikt campus gevonden waar ze goed kan studeren in een fijne omgeving. Het verleden is voorbij en met vallen en opstaan is Laura klaar voor deze nieuwe fase in haar leven zon...