[Laura]
Samen met Ella en Nina sta ik me klaar te maken voor de eerste avond op Ibiza. Aylin is al klaar met haar make-up, omdat ze zoveel zin heeft in de eerste avond. Ella en Nina zijn druk in gesprek samen terwijl ik in alle rust mijn make-up doe. 'Misschien scoren we vanavond wel, Nien.' Knipoogt Ella naar Nina. Ik rol onopvallend met mijn ogen en verlaat de badkamer. Ik vind het wel prima zo. Ik trek een jurkje aan en schuif daarna aan bij de tafel waar iedereen al aan hun eerste glas zit. Vanuit mijn ooghoek kan ik zien dat Ryan mij bekijkt, maar zodra Ella en Nina aanschuiven, valt zijn blik op hen.
'Ja, dat wordt Never Have I Ever spelen.' Zegt Lorenzo en vult voor iedereen een shotglaasje. 'Never Have I Ever gezoend met iemand van het zelfde geslacht.' Begint Lorenzo. Alle meisjes nemen een shotje. Aylin en ik beginnen hard te lachen. We waren erg dronken. Van de jongens neemt niemand een shotje. Dan is Ruben. 'Never Have I Ever naakt gezwommen.' Iedereen neemt eigenlijk wel een shotje. 'Ja, dat wordt zometeen met z'n allen naakt in het zwembad!' Roept Ryan en knipoogt daarbij naar mij. Ik rol met mijn ogen. De shotglaasjes worden weer gevuld voor een nieuwe ronde.
'Never Have I Ever per ongelijk "ik hou van je" gezegd tegen iemand.' Zegt Aylin en heft daarbij haar eigen shotje die ze achterover slaat. Nina en Ella nemen ook een shotje. Niemand van de jongens neemt een shotje en ik ook niet. Ik ben heel voorzichtig met dat zinnetje.
Nu is het mijn beurt. 'Never Have I Ever seks gehad in de keuken.' Ik sla het shotje achterover. Ella, Nina, Aylin, Evan en natuurlijk Ryan nemen ook een shotje.
'Never Have I Ever seks gehad in de afgelopen week.' Met een grijns kijkt Ryan mijn kant op. Waarom verzint hij deze! Ryan, Ella, Aylin, Lorenzo en Ruben nemen een shotje. Ik sla dan de mijne ook achterover. Aylin begint te grijnzen. Ik zucht. Ik vraag me af met wie Ella seks heeft gehad? Snel kijk ik naar Ryan, dat zal toch niet? Ik weet dat het een verre gedachte is, maar toch denk ik er wel over na.
Na heel wat shotjes en spelletjes later, drinkt iedereen nu uit zijn eigen fles. Ik begin hem al aardig te voelen en ik ben niet de enige. Aylin en Lorenzo staan in een hoekje te zoenen. Ella staat bij Ryan. Ik heb iets teveel drank gehad om goed na te denken. Ik loop op ze af en ga er midden in staan, maar ik zeg verder niks. Ze stoppen met praten. 'Oh, jullie mogen best verder praten hoor.' Zeg ik en neem nog een slok. Ryan zucht. 'Lau, kom eens.' Hij trekt me mee aan mijn arm nog voor ik kan antwoorden.
'Wat doe je?' Vraagt hij dan. Ik neem een slok. Hij pakt de fles uit mijn hand. 'Hallo, daar was ik nog van aan het drinken?' Zeg ik en grijp terug naar de fles. Hij laat me er niet bij. 'Ja, en ik stelde een vraag.' Ik zucht. 'Ik mag er toch wel bij staan of heb je geheimen?' Zeg ik bijdehand. 'Lau, kan dit gesprek alsjeblieft morgen?' Smeekt hij me bijna. 'Er valt niks te bespreken.' Ik sla mijn handen over elkaar heen. 'Jawel, je bent duidelijk jaloers over het feit dat ik even met Ella sta te praten, maar je hoeft nergens jaloers op te zijn.' Hij kijkt me doordringend aan. 'Heb je seks gehad met Ella?' Vraag ik dan opeens. Zoals ik al zei, ik denk niet meer na. 'Waar slaat dat nou weer op?' Vraagt Ryan met fronsende wenkbrauwen. 'Ze heeft seks gehad deze week.' Is het enige wat ik zeg. 'Dat was niet met mij.' Ryan neemt een beetje afstand. Iets wat hij altijd doet als hij er klaar mee is. Oeps?
'Als je zo gaat doen Lau, gaat het toch niet werken.' Zegt hij dan. Ik kijk hem verward aan. 'Wat wil je daarmee zeggen?' Hij zucht. 'We gaan het hier morgen over hebben.' Herhaalt hij. Hij wil mij weer mee terug nemen naar de groep, maar ik stribbel tegen. 'Wat wil je daarmee zeggen, Ryan?' Zeg ik iets bozer. Hij kijkt even weg. 'Morgen.' Zegt hij terwijl hij me weer aankijkt. 'Je wil daarmee zeggen dat het dus klaar is?' Ga ik verder. Ik negeer wat hij zegt. 'Lau..' Zucht hij voor de zoveelste keer. 'Prima, dan is het klaar.' Besluit ik zonder na te denken bij wat ik zeg. 'Want dat is wat je bedoelde, toch?' Terwijl ik voorbij hem loop, gris ik de fles wijn weer uit zijn hand. Ik neem er een slok van en kijk hem nog één keer aan. Verbaasd blijft hij even staan. Dan schudt hij met zijn hoofd en gaat bij Ruben en Evan staan. Alsof het me allemaal niet boeit, drink ik vrolijk verder.
Ik ken geen grens en heb mijn tweede fles opengetrokken. Normaal gesproken ken ik mijn grens wel, maar toen was daar Ryan. Zuipen dus.
Samen met Aylin staan we karaoke te zingen. Ik hou me niet meer bezig met Ryan en hij ook niet met mij. Alsof het prima is dat het op deze manier moest gaan. Ik heb eigenlijk ook teveel gedronken om hier over na te denken.
Na een halfuur is de taxi er die ons naar de club brengt. Eén taxi voor de jongens en één taxi voor de meisjes. Het is één groot feest in de taxi. We zingen allemaal keihard mee met de muziek. Als we gearriveerd zijn, bestellen we meteen een cocktail of een ander drankje. Het is een grote club en het is er erg druk. We hebben met onze groep een vip hoekje gehuurd. Dit is een ruimte waar alleen wij mogen komen. We mogen natuurlijk ook gewoon de dansvloer op. De eerste bucket wordt neergezet en iedereen steekt er een rietje in. De bucket is binnen een paar tellen leeg en iedereen is dronken. Ik moet nu stoppen met drinken, want anders is dit mijn begrafenis.
Ik drink mijn drankje op en zet het glas neer. Ik bestel geen ander drankje. Ik ga samen met Nina dansen. Aylin staat weer bij Lorenzo en Ella zal wel weer om aandacht vragen bij Ryan. Eigenlijk mag ik best boos op haar worden, want Ryan is mijn ex en Ella is een vriendin van mij, tenminste, dat zou ze moeten zijn. Maar het is al lang uit dus ik mag ook weer niet boos worden.
Ik verwar mezelf.
Ik schuif de gedachte opzij en dans vrolijk verder met Nina
Als we allemaal uitgedanst zijn, gaan we weer richting de villa. Ik ben kapot. Het was een geslaagde avond. Zodra we thuis zijn, baan ik meteen mijn weg naar boven. Ik ben veel te dronken. Ik probeer de trap op te lopen, maar ik verstap me. Ryan houdt me tegen. Ik begin te lachen. Dat ging bijna mis.
'Kom, ik help je.' Fluistert Ryan. Dit gebeurd altijd. Altijd als ik dronken ben en ik niet meer zelf mijn bed in kan komen, dan stopt Ryan me in bed. Dat is nog nooit anders geweest. Hij slaat zijn arm om mijn middel en helpt me de trap op. Als we boven zijn tilt hij me op alsof we gaan trouwen. Ik begin te lachen. 'Ik kan nog wel lopen.' Ryan lacht ook. 'Weet ik, maar ik vind dit veel leuker.' We kijken elkaar voor een moment aan. Ik word verlegen en kijk weg. 'Schattig.' Hoor ik Ryan zacht zeggen. Ik doe net alsof ik het niet hoorde en glimlach gewoon.
Hij legt me op bed en trekt mijn jurkje uit. Hij verlaat de kamer en komt terug met een shirt van hem. Hij doet mijn bh los. Het maakt me allemaal niet uit. Ten eerste, bedoeld hij dit goed en ten tweede, hij heeft me toch al eens naakt gezien.
Hij doet zijn shirt bij me aan en trekt dan het deken over me heen. Hij geeft me kus op mijn voorhoofd. 'Slaaplekker, lieverd.' Ik glimlach vriendelijk naar hem. Dan verlaat hij de kamer en voordat ik het weet slaap ik.
Ik heb geen idee hoe het nu zit tussen hem en mij, maar het is nog steeds klaar tussen ons.
JE LEEST
Hem en hem alleen
Teen FictionVervolg op 'jij en jij alleen' Na lang zoeken heeft Laura eindelijk een geschikt campus gevonden waar ze goed kan studeren in een fijne omgeving. Het verleden is voorbij en met vallen en opstaan is Laura klaar voor deze nieuwe fase in haar leven zon...