Scorpius uvnitř kabinetu prohledával stůl a jeho zásuvky. Nenašel ale nic, co by nasvědčovalo, že Rowleová pracuje na obrácení Scorpiuse na temnou stranu a týrání žáků z mudlovských rodin.
„Možná nemůžeš nic najít, protože tu nic není, Scorpiusi. Rowleová určitě nemá s tvými sny nic společného. Je to skvělá učitelka, mně moc pomohla," doufal Albus.
„Až na to, že se mi zdá právě o ní. To má svůj důvod, chápeš? Ať se tahle...alternativní budoucnost točí kolem čehokoli..." uvažoval nahlas Scorpius a přešel na druhou stranu kabinetu. V tom jeho pozornost upoutala knihovna: „Viděl jsi, co tu má za knihy? Některé jsou docela zajímavé. Zakázané knihy. Prokleté knihy." Jednu knihu vzal do ruky: „Tohle je učebnice předmětu, který v mém snu vyučuje Rowleová – Umění černé magie."
Kniha se otevřela a začala recitovat:
„První je myslitel,
co koncovku poztrácel.
Druhá vše dobré
pozpátku zapsané.
Třetí je nemoc
černá jak noc."
„Hádanka! Ta kniha nám dává hádanku. To je fascinující," nadšeně zvolal Scorpius.
„Ty jsi vážně kolosální šprt, víš to," pobaveně si rýpnul Albus.
„To si piš! Myslitel...to může být mozek...bez koncovky jen M-O-Z," hláskoval Scorpius.
„A nemoc, černá jako noc bude M-O-R," doplnil ho Albus.
„MOZKOMOR!" vykřikli oba společně, kniha se zavřela, vznesla se a doplachtila zpátky do knihovny. Najednou se knihy začaly přesouvat, zajíždět jedna za druhou, až uprostřed knihovny vznikl otvor, ve kterém se otevřela dvířka skříňky.
Uvnitř našli složený zelený banner s obrázkem irského fénixe – Augurona.
„Je to ona, Albusi, to Rowleová manipuluje s mými sny," pronesl Scorpius s důkazem v ruce.
Albus se zamrači: „Ale proč, Scorpiusi?"
„Na to musíme ještě přijít, teď pojďme honem pryč, než nás tu načapá."
Jakmile zavřeli dvířka, knihy se vrátily na své místo. Přehodili si přes sebe neviditelný plášť a vyplížili se ven na chodbu.
ČTEŠ
SCORBUS a prokleté dítě
FanfictionAlbus a Scorpius jsou nejlepší přátelé od první jízdy do Bradavic. Oba tak trochu nezapadají a pronásleduje je minulost jejich otců. Harry Potter a prokleté dítě jak si jej zasloužíte - dozvíte se, kým je doopravdy Auguron, proč je Albus plný vzdoru...