Bölüm. 2: Efsunlu şehrin büyülü sevda masalı.

12.3K 815 783
                                    

Kanlı sevda masalının
başlangıcı

İyi okumalar dileğiyle. 😊☺️😚

*

27 yıl önce. Şanlıurfa,
Harran ilçesi.

Koyu gece mavisi semada gök delinircesine yağmur yağıyordu. Geceyi aydınlatarak çakan şimşekler genç bir kadının doğum çığlıklarına eşlik etmek istercesine gürlüyordu. Gök acılı bir Annenin doğum feryadına gece mavisi rengini siyahsı mavi renge boyamıştı.

Urfa'nın Harran ilçesindeki yıkık dökük fakirhane evde genç bir kadın doğumla cebellesiyordu. Tüm damarlarına giren her bir sancı kadına ölüm acısından daha beter bir acı verirken canından can gidiyordu sanki.

" Hayde kızım! Sık dişini. Doğmak üzere. "

Yetmişlerin ortasında, gözleri kara sürmeli ebe hatun yatakta acıyla kıvranan genç kadına şefkatle komutlarını yağdırırken, genç kadın akan göz yaşlarıyla çarşafı sıkıyordu.

" Ikın kızım. Başı göründü. Hayde derin neferler al. Birazdan kucağına alacan bebeni. "

Şiveli sözleri genç kadına umut verirken acıyla bir kez daha derin nefesler alıp dişlerini sıkarak ıkındı.

" Ahhh! "

Doğmaya ramak kalmış bebeğe Ebe hatun heyacanla bakıp, yanından seferber olan kadınlardan birine seslendi.

" Tez makas getirin göbek bağını kesecem. Çarşafı da hazır edin. "

Şefkatli sesine rağmen sert ketum sesiyle emir vermişti kadınlara. Beyazlamaya yaklaşmıs giri saçının önünü beyaz tülbentiyle kapatmıştı. Yılların verdiği yorgunluk yüz derisini buruşturmuş, dünyanın yükünü sırtında taşıyormuşçasına iki büklüm olmuş belini kamburlastırmıştı. Çenesinin ve kaşının ortasında bulunan deg onun eski toprak doğulu kadın olduğunu temsil ediliyordu.

Diğer kadın bir koşup makası alıp gelirken diğer kadında beyaz çarşafı hazır etmişti. Yatakta kıvranan genç kadın artık daha fazla dayanamayıp acıyla çığlık atmaya başladı.

Candan can doğuyordu. Zira Allah cenneti Annelerin ayağının altına boşuna sermemişti. Üç kez Anne, bir kez Baba demişti Alemlerin Rabbi.

Sadece mum ışığıyla aydınlanan odada şimşeğin mavi ışığı yansırken, çıkan heybetli korkutucu sese Anne rahminden doğan bebeğin ağlayışları eklendi.

Şahmanların dört gözle beklediği varis doğmuştu.

Ebe hatun gözlerindeki büyük bir heyecanla bebeğin göbek bağını kesip, bembeyaz çarşafa sardı ağlayan bebeği. Anne rahminden çıkan bebek sıcaklıktan ayrı düşüp dünyanın soğukluğuna geçiş yaptığı için tir tir titriyordu.

KAYIP UMUTLAR ( ASKIYA ALINDI )Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin