Bölüm. 7: Bir sevda efsanesi.

9.4K 588 199
                                    

"Benim için mi?" diye sordu Azra şaşkınlıkla.

"Evet. Dondurmalara hayran hayran ben değildim herhal?" Alayla dudağının köşesini kıvırdığında Azra utanarak bakışlarını kaçırmış, dondurmayı kavramıştı. Dondurmayı aldığında parmağına eli değmisti.

"Teşekkür ederim."

Başını eyvallah dercesine salladığında Azra dondurmasını çekinerek yemeye başlamıştı.

Parmağının değmesine yutkunurken başını Azra'dan çekerek arabayı çalıştırdı.

Urfa'nın dar yollarından geçerken bakışları ara ara çekingence ama içten içe bayıla bayıla dondurma yiyen Azra'ya kayıyordu. Öyle narince yiyordu ki sanki dünyanın en nazik kızı gibiydi. Belki de kendisine göre öyle geliyordu.

"Beğendin mi?" diye sordu bakışları yoldayken.

Azra dondurmasından yalayarak bir ısırık aldığında dişleri sızlamıştı. Elini ağzına götürerek "ah" diye inlediğinde hafif bir endişe dolu bir sesle, "ne oldu?" diye sordu

Azra tatlı bir şekilde gülümsedi. "Bir şey olmadı."

Başını anladım dercesine sallayıp yola devam etti. Araba konağın önünde durduğunda arabayı konağın kapısının önünde durdu.

Azra'ya bakış atarak arabadan indiğinde Azra'da arabadan inmişti. Fakat bayıldığından ötürü başı dönmüştü. Eli başını bulduğunda hemen yanına gitti.

"İyi misin?" diye sorduğunda Azra başını sallamakla yetindi.

Fakat Azra'nın iyi olmadığını görüyordu. Hâlâ başının döndüğünün farkındaydı.

Yavaşça eğilerek Azra'nın diz kapaklarının altında kavrayarak, kucağına aldı.

Azra şaşkınlıkla yüzüne baktığında,
"İyi değilsin." dedi kucağına aldığı için kısa bir açıklama yaparak.

Azra sessiz kalırken konağa doğru yürümeye başladı. Azra'nın yüzüne yakın yüzünü dondurmaya çevirdiğinde dondurmanın hâlâ bitmediğini gördü. Hafifçe tebessüm etti.

"Şey. Ben dondurmayı geç yiyorum da."

Dudağının köşesini kıvırarak, konak kapısına doğru yürümeye devam etti. Utangaç şekilde dondurma külahını elinde tutan Azra'yla birlikte konağa girdi. Avluya girdiğinde Azra'yı avludaki sedirli oturma grubuna oturttu.

Sedire bıraktığında yüzüne yakın olan kızın yüzüne kafasını kaldırdı. Yakın yüzünden dolayı yüzüne bakmayan kızdan yüzünü uzaklaştırırken doğruldu.

Elini ensesine atarak dondurmada bakışını gezdirdi. Boştaki eliyle dondurmayı gösterdi. "Şey. Erimiş."

KAYIP UMUTLAR ( ASKIYA ALINDI )Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin