Terkejut Puan Kim melihat kepulangan anaknya. Pagi- pagi sudah terpacak dihadapan rumahnya.
Rowoon tersenyum manis. Tubuh ommanya dipeluk. Terlalu dia rindu akan wanita itu.
"Omma sihat? Appa mana?" Soal Rowoon. Dia dibawa masuk kedalam rumah. Tersenyum dia melihat susun atur rumah yang tidak pernah berubah. Sama seperti sebelum dia pergi meninggalkan Korea.
"Omma sihat. Appa ada tu dekat atas. Bersiap nak pergi cafe. Woon balik tak bagitahu pun. Kalau tak boleh kami ambil."
Rowoon tersengih.
"Sengaja nak buat suprise. See omma pun terkejut kan. Hah ni tunggu appa turun, mesti dia terkejut juga sebab anak kacak dia dah balik." Dia ketawa dihujung ayatnya.
"Ada- ada je lah Woon ni. Bukan main handsome duduk negara orang. Ada yang berkenan ke?"
Rowoon menggaru lehernya yang tidak gatal. Kepalanya digelengkan.
"Woon masih tertarik dengan gadis korea je ma."
"Ada lah tu kan. Siapa?"
"Tak ada lagi. Tapi kalau dah ada nanti Woon bagitahu omma." Rowoon tersenyum. Tangan ommanya digenggam kemas.
"Sayang, siapa tu?" Suara garau milik Encik Kim mula bertanya dari tingkat atas.
Rowoon tersengih memandang ommanya.
"Turun lah sini." Gesa Puan Kim.
Terus Encik Kim turun keruang tamu dengan pakaian kerjanya. Terkejut dia melihat lelaki yang sedang duduk bersebelahan isterinya. Lelaki itu tersenyum memandang kearahnya.
"Woon."
"Appa." Rowoon bangun terus mendapatkan tubuh appanya.
"Bila sampai sini?" Soal Encik Kim. Pelukan dileraikan.
"Semalam appa. Appa sihat. Bukan main sado sekarang." Ujar Rowoon tersengih. Banyak perubahan dilihatnya pada tubuh appanya.
"Sejak tua ni appa Woon tu selalu sibukkan diri dekat gym." Sindir omma yang masih duduk disofa.
Encik Kim tersengih.
"Tak apa lah appa. Jaga badan." Bahu appanya ditepuk.
"Hah ni jom lah kita breakfast sekali. Woon pun tak makan lagi kan. Appa kamu tu nak pergi cafe pula lepas ni."
Rowoon mengangguk. Terus dia dan Encik Kim menuju keruangan makan. Punggungnya dilabuhkan.
"Sedapnya omma masak. Macam tahu- tahu Woon nak balik." Puji Rowoon. Pinggannya dihulurkan kepada omma minta dicedokkan nasi goreng kimchi yang dimasak wanita itu.
"Appa kamu ni lah. Minta omma masak sebab nak bawa bekal. Harini nak duduk lama sikit dekat cafe." Terangguk- angguk kepala Rowoon mendengarnya.
"Cafe okay appa?"
"Okay macam biasa. Woon nanti ada masa datang lah ya." Ujar appa.
"Nanti Woon free Woon datang." Nasi goreng disuapkan kedalam mulutnya dengan penuh berselera. Omma tersenyum.
"Habiskan Woon. Tak cukup tambah lagi."
Rowoon tersenyum lalu meneruskan suapannya. Dah lama sangat dia tak makan makanan korea. Hari ini dia nak makan semuanya.
✨
Enjoy🙈
Tak suka tak payah baca, bye💃
YOU ARE READING
[COMPLETED] BE MY WIFE (ROWOON SF9)
FanfictionSequel Be Mine Rowoon tekad. Dia pulang ke Korea dengan azam yang baru. Dengan impian yang satu. Bukan untuk buru cinta lamanya tetapi untuk mencari cinta barunya. Tanpa sedar, dia terjatuh hati dengan seorang gadis. Gadis itu pula sahabat kepada ci...