"Sebenarnya siapa ni Woon kita nak jumpa?" Tanya Nayeon. Lama mereka menanti di sebuah restoren.
"Alah sabar lah sikit sayang." Rowoon memujuk.
Dia tahu Nayeon bakal terkejut melihat seseorang itu.
"Tu pun dia." Rowoon menunding jari kearah seseorang yang sedang masuk kedalam restoren dengan membawa hadiah ditangannya.
"Sorry bro. Jalan jammed." Mingyu mengambil tempat dihadapan Rowoon.
Nayeon sudah memandang pelik. Dia terus memandang Rowoon meminta penjelesan.
"Anything?"
Mingyu tersengih.
"Kita orang dah berbaik." Ujar Rowoon ringkas.
"Bila? Tak tahu pun?" Protes Nayeon apabila dia tidak tahu langsung Rowoon sudah berbaik dengan Mingyu.
"Tak payah cerita lah Yeon. Yang penting future husband kau dah berkawan semula dengan aku." Mingyu bersuara pula.
Ee tak adil! Dia pun nak tahu juga cerita sebenar.
"Ouh btw aku nak bagi korang ni sebenarnya." Mingyu menghulurkan hadiah perkahwinan mereka.
"Thanks bro. Ingatkan apa lah tadi kau ajak berjumpa. Rupanya ni je."
Mingyu tersengih.
"Aku sebenarnya on the way nak pergi rumah mertua aku. Young Hee ada dekat rumah sana."
"Ehh cop!" Nayeon menghentikan perbualan antara dua orang jejaka itu.
"Apa lagi sayang?" Rowoon menoleh kearah Nayeon. Ada sahaja gadis itu mahu menyelit.
"So Gyu dah tahu kita nak kahwin lah ni? Young Hee pun dah tahu? Ishh patutlah masa saya bagi tahu dia tak respon apa- apa pun."
Serentak itu, Mingyu dan Rowoon tergelak.
"Ya Nayeon, aku dan Young Hee dah tahu awal- awal lagi. Rowoon sendiri bagitahu aku... Sebab tu aku dah mula berbaik dengan Rowoon bila dapat tahu korang berdua akan berkahwin." Mingyu menjelaskan. Letih dia melihat wajah Nayeon yang penuh tanda tanya.
"Okay dah faham dah?" Rowoon bertanya.
Nayeon menggumam halus. Walaupun Mingyu baru bercerita sedikit dia tetap mahu mendengar keseluruhan cerita.
"Aku pun dah tak boleh lama ni bro. Semalaman aku tinggalkan wife aku kat sana. Sorry tak dapat datang majlis korang. Nanti jemputlah tengok baby aku bila dah lahir nanti." Mingyu berjabat tangan sebelum pergi.
"Okay bro. Hati- hati memandu."
Nayeon dan Rowoon memerhati Mingyu pergi.
"Masalah awak dengan saya tak settle lagi eh?" Nayeon memandang tidak puas hati.
"Apa pula tak settle lagi ni sayang?"
"Sampai hati tak cerita dekat saya." Nayeon menyilangkan tangannnya.
"Dah awak tak tanya." Mudah sahaja jawapan Rowoon.
"Ish awak ni Woon. Siap awak lepas kahwin ni."
Rowoon tergelak mendengarkannya.
"Takutnya saya." Rowoon memerli.
"Ishh.."
✨
Next dah kahwin dah😚
YOU ARE READING
[COMPLETED] BE MY WIFE (ROWOON SF9)
FanfictionSequel Be Mine Rowoon tekad. Dia pulang ke Korea dengan azam yang baru. Dengan impian yang satu. Bukan untuk buru cinta lamanya tetapi untuk mencari cinta barunya. Tanpa sedar, dia terjatuh hati dengan seorang gadis. Gadis itu pula sahabat kepada ci...