"Yeon! Yeon!" Pintu diketuk kuat. Nayeon mengesat matanya kasar. Lenanya terganggu dengan panggilan ommanya.
"Hmm kejap omma." Selimut yang membaluti tubuhnya ditarik ketepi. Nayeon bangun. Pintu bilik dibukanya.
Dipandang wajah ommanya yang sudah bersiap cantik.
"Kenapa omma siap- siap awal pagi ni?"
"Awal pagi Yeon? Dah tengahari ni." Terus mata Nayeon memandang jam yang tergantung di dinding.
12: 25 tengahari.
"Omma kenapa tak kejut Yeon. Yeon masuk kerja pukul 2 petang ni."
"Salahkan omma pula. Cepat mandi semua. Omma appa dah nak balik ni."
"Balik? Awalnya." Berkerut dahi Nayeon. Bibirnya dicemikkan.
"Appa tu mana boleh tinggal kerja lama. Yeon pun tahu kan appa tu kuat kerja sikit."
"Alah omma..."
"Dah jangan mengada. Pergi mandi cepat. Omma dah siapkan lunch tu." Terus Puan Kang menuju ke dapur rumah anaknya.
Nayeon mengeluh. Pintu bilik kembali ditutup rapat. Tuala di penyidai ditarik lalu disangkut dibahunya. Dibawa masuk terus kedalam bilik air.
Hampir 30 minit bersiap, Nayeon keluar dari biliknya. Dilihat ommanya sudah menyediakan makanan diatas meja makan sementara appa menonton televisyen.
"Keluarpun anak dara kita ni." Ujar Encik Kang melihat kelibat anaknya.
Nayoen tersenyum nipis. Diambil tempat duduk di meja makan.
"Makan ni." Nasi yang sudah dicedokkan dihulurkan kepada anaknya.
"Omma appa tak makan sekali?"
"Dah makan dah. Tunggu Yeon lambat sangat." Perli Encik Kang yang sudahpun mengambil tempat duduk dihadapan Nayeon.
"Appa sekali hantar Yeon eh dekat cafe."
"Eh tak boleh." Pantas Puan Kang mencelah.
"Kenapa?"
"Kami ada tempat nak singgah sebelum balik. Err kan awak?" Puan Kang menoleh memandang suaminya.
"Hah iya." Encik Kang laju mengangguk kepalanya.
Berkerut dahi Nayeon.
"Habistu Yeon kena naik bas juga lah ni?"
"Tak payah. Appa dah suruh orang ambil Yeon."
"Grab ke?" Nayeon memandang appanya ingin tahu.
"Tak, Rowoon."
"Hah?!" Tersedak Nayeon dibuatnya. Terus minumannya dicapai lalu diteguknya.
"Seriuslah omma appa?" Tanya Nayeon inginkan kepastian. Sejak bila pula omma dan appa berkomplot dengan Rowoon.
"Ya. Nanti dia datang. Oh ya, bagi ni sekali ya dekat bakal menantu
omma." Bekas makanan yang sudah dibungkus dengan beg diletakkan ditepi Nayeon."Bakal menantu?"
Omma dan appa tersenyum kecil.
"Makanlah dulu. Lain kali kita cerita." Encik Kang melarikan topik. Nayeon mencebik. Mesti ada sesuatu yang tidak kena dan dia perlu cari puncanya.
✨
YOU ARE READING
[COMPLETED] BE MY WIFE (ROWOON SF9)
FanfictionSequel Be Mine Rowoon tekad. Dia pulang ke Korea dengan azam yang baru. Dengan impian yang satu. Bukan untuk buru cinta lamanya tetapi untuk mencari cinta barunya. Tanpa sedar, dia terjatuh hati dengan seorang gadis. Gadis itu pula sahabat kepada ci...