💗pertemuan💗

7.5K 353 40
                                    

"Auch! " Naura mengaduh. Aku ni memang tanda isyarat ke apa? Suka hati je nak langgar. Eeghh!!

"Sorry miss... Naura? " Tegur lelaki itu.

"Naqil?? Aduh.. Memang kita kalau berjumpa memang akan berlanggar ke apa? Sakit lah! " Aduh Naura. Dia menepuk nepuk sedikit bahunya.

"Sorry Naura.. " Naqil hanya meminta maaf. Diusap lehernya malu. Tak tahu salah siapa yang berlanggar dulu.

"Apa sorry sorry? Dah lah langgar saya. Langgar hati saya pulak tu! Sampai hati! " Naura mencebik. Gediks!

"Err.. " Naqil tak tau nak kata apa. Kalau melayan kan tak pasal pasal Naura ni makin naik.

"Eyy!! Betul ke awak ni polis!! Saya nak report pasal awak! "

"Ha?? Apa salah saya? Please.. Jangan report pasal saya. Saya tak nak hilang kerja saya. Saya nak cari duit. Duit tu saya nak guna untuk sara hidup ngan duit hantaran. Sekarang perempuan semua nak hantaran tinggi tinggi. Kami lah yang bersungguh-sungguh cari duit hantaran. Lepas tu diorang boleh pulak kata yang kitorang yang lelaki ni tak de masa untuk diorang? Ughhh!! Fish man! " Naqil buat muka depresi. Kenyataan yang agak perit untuk kaum Adam.

"Saya tak percaya awak ni polis. Saya cuma percaya yang awak ni seorang pencuri.! " Kata Naura. Mengetap gigi. Geram.

"Hello?? Saya pencuri??!! Saya tak curi apa apa okey!" Naqil mula bengang. Suka hati cakap aku ni pencuri? Ada bukti? Ada nampak muka aku macam penyangak ke?

"Awak dah curi hati saya!! Awak tak sedar ke??! " Naqil terdiam. Pickup line rupanya. Ingatkan apa.. Heishhh..

"Eyyy!! Apa yang bising bising ni!!? " Datang seorang makcik. Menghampiri mereka yang dari tadi memekak.

"Ibu!! "

"Auntie!! "

"Eh?? "

"Wat? "

"Sejak bila auntie ada anak perempuan ni? "

"Macam mana awak kenal ibu? "

"Ehhh.. Shuuu.. Sudah sudah! Macam ni.. "

"Solihin.. Ni Naura Mikhaila. Anak angkat auntie. Dia muallaf.. Naura.. Ni anak sedara ibu.. Naqil Solihin. Naura tak pernah jumpa Solihin sebab adik ibu tu tinggal kat Johor. 2 tahun lepas baru datang sini. Pastu Solihin ni susah nak bergaul. Tu yang Naura tak pernah pernah jumpa Solihin ni.. " Terang Puan Mariam panjang lebar. Menghilangkan kepeningan di antara mereka berdua.

"Ohhh.. " Serentak.

"Awak Muallaf? Dah berapa lama?"

"3 tahun. "

"Oh.. Dah lama.. "

"Kenapa tak pakai tudung? " Soalan itu dibiarkan sepi oleh Naura. Lalu Naura meninggalkan Naqil yang kebingungan. Apa? Dia ada salah cakap?



                              ***

Buk!

Buk!

Buk!

Darah tersembur. Merecik terkene pada wajahnya.

"Bagi tau aku.. Apa salah Iskandar!!"

"Ma.. Maafkan aku.. "

"Dah tak de guna.. I.. Evil Queen.. Nice to meet you.. "

"Tidak!!! "

" Hello? "

"Tolong datang sekarang.. Is dah kritikal!! "

"Is.. Kenapa awak terlalu baik? "

"Dah lah tu Naura... Allah lebih sayangkan dia.. " Pujuk Darmia.

"Mia.. Kenapa Is tinggalkan aku.. Kenapa dia baik sangat.. Kenapa dia bagi hati dia dekat orang lain.. Sape orang tu Mia.. Bagitahu aku.."
Kata Naura. Dia mengusap ngusap batu nisan yang terukir nama Iskandar Wilham.

"Aku tak tahu Naura.. Naura.. Jom balik.. Dah nak gelap ni.. " Darmia membantu Naura untuk bangun. Mereka meninggalkan kawasan tanah perkuburan tersebut yang sepi.

                                ****

"Naqil. Give your position. "

"Tingkat 2. 7 people. "

"Get it"

"Roger and out. "

Naqil menghendap dari luar tingkap. Erghh.. 7 orang ni woi! Aku nak handle sorang? Mana Faiq ni?

"Faiq. Give your position. "

" Your back. " Naqil berpusing ke belakang. Aishhh.. Buat terkejut aja lah!

"Faiq. You first. "

"Roger." Faiq dengan hati hati menghampiri kearah pintu.

Pushh..

Bom asap dikeluar kan. Dengan segera Faiq dan Naqil masuk menyerbu.

Buk!

Tumbukan pertama dihayun kuat oleh Faiq.

Tumbuhan kedua dilayangkan ganas oleh Naqil.

Buk!

Dush!

Mereka berdua memang handal dalam ni. Lagi lagi keadaan yang banyak memberi kelebihan pada mereka berdua. Sebab itu. Mereka berdua mampu tewaskan 7 orang ni dalam masa yang singkat.

"Fuhh!! " Lega Faiq.

Bang!

"Naqil! Tunduk!! " Jerit Faiq spontan. Apa bila terdengar bunyi tarikan picu pistol.

Dengan pantas Naqil tunduk. Tembakan sekali lagi dilepaskan.

"Argh!! "

Tembakan dari Naqil pula dilepaskan.

"Auch!! "

Naqil tidak sempat mengejar susuk tubuh yang telah menembaknya di kaki. Tapi dia yakin. Orang yang telah menembaknya ialah perempuan. Dan. Tembakan nya. Dia yakin. Terkene pada bahagian tepi leher. Mesti tinggalkan kesan parut.

                     

  ****


Naqil masih teringat akan kejadian 4 tahun lepas. Tentang wanita yang telah menembaknya. Sampai sekarang dia tidak dapat memberkas wanita itu. Jikalau satu hari nanti.. Dia dapat menangkapnya. Dia akan menuntut. Bela.. Kematian Iskandar.. Naqil memegang bahagian dimana terletaknya hati. Ya. Hati tu milik Iskandar. Organ yang terus membantunya hidup hingga hari ini.

"Kenapa kau terlalu baik Is? " Keluh Naqil. Naqil hanya memain mainkan nasi yang diambilnya.

"Ha!! Wat apa tu!! " Sergah Naura. Dari tadi dia nampak Naqil hanya menguis nguis nasi Arab itu.

"Wat lek lek Ah. " Melatah pulak si Naqil ni. Air diteguk. Menghilangkan rasa malu.

"Haha.. Awak melatah eh? " Teka Naura.

"Mana ada. "

"Eleh.. "

"Awak."

"Yer? "

"Awak tau ni tempat lelaki je kan? " Kata Naqil. Naura melihat sekeliling. Tak de seorang pon wanita selain dirinya. Oppss.. Malunya.. Segera Naura meninggalkan khemah lelaki yang disediakan oleh Puan Mariam.

Naqil hanya tersenyum. Hati ni suka kau Naura. But. Badan ni badan aku.. Bukan badan Iskandar..

                          ****

" Maafkan saya terlambat untuk tahu perasaan awak Is.. "





🖤🖤


Tbc..

Intro :Abang Polis, Tangkap SAYA! ✔Where stories live. Discover now