💗jaga jaga💗

5.5K 280 0
                                    

"Apa yang kau dah dapat? " Pen diketuk ketuk diatas meja. Menunggu orang di hadapannya membalas.

"Aku tak dapat apa apa.. Tak de langsung yang Naura tu Evil Queen.. " Orang itu menghela nafas. Dari semalam dia bingung tentang hal Hani Nazreen. Hmm.. Naura..? Macam tak logik..

"Naqil? Kau okey tak ni?? Macam serabut je? " Fikiran Naqil melayang dibawa angin.

"Hm? Aku ok. Ok. Thanks Hannah" Hannah mendiamkan diri. Dia kembali melakukan tugasnya. Membiarkan Naqil kembali kedalam fikirannya.

Tut.. Tut..

"Faiq? " Hannah bertanya kepada si pemanggil.

"Target mula bergerak. " Kata Faiq.

"Ok. Kau perhatikan je dia. " Arah Hannah. Dia membuka komputer dan melakukan sesuatu.

"Ok" Talian diputuskan. Hannah kembali mencapai fail berkaitan Evil Queen.

"Hmm.. May leen Queen. 25 tahun.. Last kes dia buat 3 tahun lepas. " Hannah menulis sesuatu pada fail tersebut.

"Naqil. Kat dunia ni. Kita ada 7 orang yang muka sama kan?? " Hannah memandang kearah Naqil. Eh?

"Kau dah kenapa senyum sensorang macam tu? Sawan? " Jerit Hannah membuat Naqil tersedar.

"Apa kau kata tadi? " Naqil berdehem berkali kali. Senyum sensorang? Aku senyum tadi??

"Kau senyum sensorang pahal? Mental? " Ulang Hannah dengan memandang tajam kearah Naqil. Ada jugak aku campak masuk jamban karang ni!

"Mana ada! Senyum pon tak boleh? Senyum kan sedeqah" Naqil cuba bersahaja. Riak wajahnya tidak sama dengan nada suaranya. Nada suaranya macam acah Cool. Tengok muka dia sekarang. Merah merah. Ehek!

"Kau ni kenapa? Macam tak sihat je aku tengok. Kalau tak sihat pergi klinik. Nanti susah pulak" Nasihat Hannah. Risau dibuatnya. Kalau sakit biasa biasa boleh tahan lagi. Kalau mental?

"Aku sihat je lah. Aku teringat sesuatu je tadi" Naqil bangun dari kerusi. Mencari sesuatu.

"Cari apa? " Terus disoal oleh Hannah.

"Aa.. Tak de apa lah.. Dalam kereta kot" Naqil keluar daripada bilik. Meninggalkan Hannah yang bengang. Senget kau Naqil!

                         ****

"Ada orang perhatikan kau" Kata orang sana. Melalui phone.

"Aduh.. Kacau lah aku nak buat kerja.. Diorang ni tak paham ke? " Aku mengeluh apabila menyedari seseorang sedang memerhatikan aku.

"Kau cuba belok kanan. Kalau dia ikut. Kau lari" Aku segera membelok ke kanan. Orang tu segera mengikuti jejak aku membuat aku tersenyum sinis.

"Ikut lah aku kalau boleh.. "

"Shit! " Orang yang mengikuti aku dari tadi mengeluh. Tanpa sedar aku di atasnya.

                             ****

"Apa.? Aduh.. Macam mana leh kau terlepas. Faiq?? " Marah Hannah. Kau memang licik.. Evil Queen.

"Aduh.. Aku pon tak tahu. Dia masuk je lorong tu. Terus hilang. Macam ninja" Faiq menggaru kepalanya yang tak gatal.

"Hmm.. Esok aku nak kau perhatikan dia lagi. Jangan bagi dia perasan. " Arah Hannah. Faiq akur lalu keluar.

"Erghh.. Aku tau trik kau Evil Queen. Kau buat buat kene tangkap. Lepas tu konon kene seksa. Tapi tu sebenarnya nak tutup diri kau yang sebenar. Aku tak kan terbodoh. " Hannah kembali fokus dengan kerjanya.

                          ****

"Awaks! " Naura terkejut. Kenapa Naqil ada depan rumah aku ni?

"Hai." Sapa Naqil. Dia yang bersandar dikeretanya mula menghampiri Naura.

"Hai.. Awaks buat apa kat sini? " Tanya Naura. Tapi riak wajahnya seolah olah dalam keadaan cemas.

" Saja nak jumpa awak. Awak ok tak? " Naqil yang perasan dengan riak wajah Naura mula risau.

"Eh. Saya ok je. Sebab awaks ada! " Naura cuba menghilangkan rasa cemas.

"Haha.. Mengada. " Naqil tersenyum simpul.

"Aa.. Awak nak minum? " Naura bertanya. Dia sudah berada dihadapan pintu rumahnya

"Awak nak Ajak saya masuk ke? " Naqil bertanya. Membuat reaksi wajah Naura semakin pelik.

" Eh. Tak elok berdua dua dalam rumah. Nanti apa pulak orang fikir. Kan kat luar ni ada meja. Saya buat air. Awak tunggu kat meja tu. " Kata Naura lalu segera masuk kedalam rumah.

"Kenapa ngan Naura tu? Macam takut je.. Siap tutup lagi pintu rumah dia. Tak Kasi aku tengok. " Naqil bercakap dengan dirinya. Membuat Naqil ingin mengetahui isi dalam rumah Naura.

"Hmm.. " Senyuman jahat tercipta.

...

"Awaks! Sorry lam... " Mata Naura melilau. Mana Naqil?!! Dulang diletak keatas meja. Dengan pantas kaki mengorak langkah mencari kelibat Naqil.

"Awaks! Naqil?!! Mana awaks??! " Naura mencari cari disekitar luar rumahnya. Tak kan dah balik? Kereta ada lagi ni.

"Naqil?? Mana awaks! " Naura tak berhenti mencari. Takut Naqil mencari sesuatu. Dan. Terjumpa sesuatu.

Bang!

Bang!

Langkah Naura terhenti. Badannya dengan laju menghala ke belakang rumahnya.

"Naqil?!! " Jerit Naura.

"Eh." Naqil perasan kehadiran Naura.

"Saya dah suruh awak tunggu kat meja kan?! Kenapa awak pergi belakang??! " Seolah olah bengang. Naura dengan segera mengambil pistol di tangan Naqil. Lalu diurai uraikan dengan pantas.

"Awak ada hobi menembak? " Soalan Naura dibiar sepi. Diganti dengan soalan oleh Naqil.

" Mana ada. Saya tak pandai menembak. " Kata Naura. Dia menarik Naqil kembali kehadapan rumah dengan riak wajah kelegaan. Tapi tidak disedari oleh Naqil.

"Habis. Macam mana awak boleh ada tempat menembak tu? Semua lengkap. " Tanya Naqil musykil. Mula mula ingat Si Naura ni seludup senjata haram. Tengok tengok tempat berlatih menembak. Siap ada sijil lagi.

"Abang saya. " Sejak bila aku ada abang pulak ni?? Hentam sajalah..

"Abang? Abang awak nama apa? " Naqil ni macam budak budak nak membesar. Bertanya je keje.

"Adib." Naura mula duduk di kerusi kecil. Lalu menuangkan air yang dibuatnya kedalam gelas. Naqil juga turut duduk.

" Oh.. " Naqil hanya mengangguk.

                          ****

"Sikit je lagi.. Fuhh.. "

Tbc

Intro :Abang Polis, Tangkap SAYA! ✔Where stories live. Discover now