💗enemy💗

4.1K 200 4
                                    

Ada seseorang sedang memerhati Naqil. Dia mengambil langkah untuk menunjukkan diri kepada Naqil.

" Mak!!! " Naqil mengurut ngurut dadanya. Orang yang menyergahnya terkekek ketawakan Naqil. Naqil sudah pulang ke tanah air sehari yang lepas.

" Eishhh!! Iffa! Nape terkejutkan saya! " Iffa hanya menayang wajah tak bersalah. Dia ada sesuatu yang perlu diberitahu kepada Naqil.

" Hmm.. Awak.. Saya nak bagitahu.. " Naqil mendiamkan diri. Bagitau apa?

" Tak pe lah.. Kalau awak tak nak tahu.. " Iffa mengalah bila tiada balasan dari Naqil. Dia ingin berlalu pergi.

" Eh. Bagi lah tahu. Saya dengar" Naqil menunggu. Naqil menghentikan gerakan Iffa. Iffa tersenyum senang.

" Mak saya tanya.. Bila awak nak masuk meminang saya? "

Ha?

"APAA!! " Naqil terlalu terkejut. Apa bende semua ni?? Apa yang berlaku??

"Jangan lah jerit! Sakit telinga Iffa. " Naqil menggeleng. Tak.. Tak..

" Tap.. Tapi Iffa. Saya dah bagitau kan yang kita kawan je?! Yang masa tu Just lakonan??? " Iffa buat buat tak paham..

" Ha?? Lakonan je?? Tapi saya dah bagitau Mak saya yang awak nak masuk meminang saya! " Iffa menayang wajah naif. Naqil mengeluh. Pangkal hidungnya dipicit picitkan.

" Iffa.. Cakap Kat Mak awak.. Yang kita tak de apa apa. Saya tak kan datang meminang awak!" Naqil berkata tegas. Mana mungkin dia nak meminang Iffa! Tak kan!

" Sampai hati awak.. " Iffa mengeluarkan jurus yang semua perempuan guna.. Iaitu. Menangis!

" Erk! Jangan lah nangis! " Naqil mula cuak. Dia yakin ada mata mata yang sedang memerhatikan mereka berdua. Alamak..

" Uhuhuu.. " Iffa masih menangis. Naqil bingung nak buat macam mana.

" Ok. Ok! Nanti saya fikirkan.. " Tu pilihan bodoh.. Dia mungkin menyesal.

" Betul??! " Iffa kembali ceria. Air mata nya dilap dengan hujung kain.

" Hmm.. " Naqil hanya mengangguk lemah.

" Jom pergi minum? " Ajak Iffa. Naqil hanya mengikut. Dia masih memikirkan akan keputusan yang mungkin dia sesali sepanjang hidup?

                     ****

"Hani.. Kau mungkin nak jumpa dengan dia. " Tiba tiba Remy muncul dihadapan bilik Hani. Membuatkan aku mengerutkan dahi. Jumpa sape? Naqil?

" Sape?? " Soalan aku dibiarkan tergantung sepi.

Aku mengikut Remy yang pergi kebawah.. Bawah?

Remy mengeluarkan rantainya di lehernya. Dia mencabut lalu diletakkan ditengah kunci. Lepas je Remy letak rantai dia Kat tempat kunci tu. Ada pintu yang terbuka menghala ke bawah.

" Bawah? Kita nak pergi jumpa tahanan? " Aku tahu. Bawah tempat tahanan yang merbahaya ditahan. Namun soalan aku masih dibiarkan sepi. Benci lah!

" Kau.. Ada sesuatu nak bagi tahu aku? " Remy berhenti. Aku juga berhenti.

"Bagitau apa? Kau nak tahu apa?" Aku berteka teki dengan Remy. Saya -awak juga bertukar kepada aku-kau. Ni bermakna. Remy tengah serius dengan aku.

" Kau cakap.. Kau dah tak de keluarga kan? " Aku terdiam. Aku ada keluarga Remy.. Tapi keluarga tu buang aku..

" A.. Tak de" Jawapan aku membuat pandangan Remy kearah aku semakin tajam.

" Betul? Cuba kau cerita sikit pasal ayah kau. " Aku mula terbata bata. Apa nak bagitau?

" Pa.. Papa aku baik.. Handsome.. Dia sayangkan aku. Tapi dia tinggal kan aku Remy.. " Ada yang betul.. Ada yang aku reka.

" Kau memang tak nak kasi tau aku kan?! " Aku terkedu. Tak pernah Remy tinggi suara dengan aku. Selama ni Remy seorang yang lembut sangat dengan aku. Apa salah aku?

" Kenapa kau nak marah marah ni? " Aku tanya dia. Kali ni soalan aku dibalas dengan keluhan kasar. Tak semena mena tangan aku ditarik. Jangan cakap Remy nak kurung aku?? Apa salah aku??? Sekali lagi aku tanya. Apa salah aku!!

"Naura...? " Mata aku membulat. Air mata aku cuba tahan. Lelaki tua tu tersenyum.

" Pa.. "

Krang!!

Aku terkejut. Palang besi dipukul kuat oleh Remy. Menunjukkan yang dia sangat marah.

" Aku bagi masa.. Lepas ni kau bagitau semua. Kalau tak nak aku bagi tau pihak atasan. " Remy menggertak aku sebelum pergi meninggalkan aku. Bersama. Papa..

" Naura.. " Panggil lagi papa. Aku mengeleng.

" Hani.. Hani Nazreen Pa.. " Aku memberi tahu nama sebenar aku. Aku lihat wajah papa tersenyum. Namun matanya mempunyai empangan yang bila bila masa akan pecah.

" Hani.. Anak papa sihat..? " Tanya papa dibalik palang besi. Lepas aku koma sebulan lepas. Aku langsung tak tahu keadaan Haunted killer. A. K. A papa aku dan Kings.

" Sihat Pa.. Papa masih marahkan Hani? " Aku lihat papa mengeleng laju.

" Tak sayang.. Papa pon.. Dah masuk Islam.. " Aku tergamam. Alhamdulillah!

" Tapi.. Kenapa papa tak tinggal lagi dunia mafia tu Pa! " Aku bertanya dengan lantang. Nasib baik tempat tahanan papa sedikit jauh berbanding yang lain. Aku dan papa hanya terpisah dibalik palang besi.

" Pa.. Papa dah tinggal! Betul! Cuma.. Papa cuma nak tuntut bela.. " Tiba tiba dada aku berdegup laju. Tuntut bela apa? Berkaitan dengan siapa?

" Abang kamu.. " Aku seakan tidak mendengar apa yang papa katakan.

" Apa Pa? " Aku meminta untuk papa ulang apa yang dia katakan.

" Abang kamu Hani.. Abang kamu dah meninggal lebih 3 tahun lepas.. " Lutut aku seakan lembik. Aku pandang wajah tua papa yang mempamerkan riak wajah sedih. Penuh dengan kedukaan yang amat.

" Ma.. Ma.. Cam... Mana.. " Aku sudah terduduk. Lutut aku betul betul lemah untuk berdiri. Papa aku juga diduduk berhadapan aku. Papa menarik nafas.

" Papa tak yakin.. Tapi.. Papa yakin. Abang kamu. Dibunuh! " Air mata aku rasakan sudah bertakung. Tunggu masa untuk aku menangis.

" Mana mungkin.. Apa salah abang! Abang baik.. Mmmmmmm" Suara aku mula tidak jelas kerana aku sudah menangis.. Aku betul betul sedih.. Abang aku baik. Mana mungkin dia ada musuh..

" Jangan nangis.. " Papa cuba menenangkan aku..

" Sape yang bunuh abang..Pa..? " Tiba tiba tersemat rasa dendam. Nyawa. Dibalas nyawa!

" Orang kanan Kings.. " Papa ingin menyambung ayatnya. Tapi. Aku tahu. Siapa..

" Dark.. " Kata aku dan papa bersamaan.


                         ****

"Sorry.. Tapi dia akan jadi milik aku.. "

Tbc...





Sementara cuti ni.. Author update bebanyak lah. Eh. Eh. Hope Enjoy!









Intro :Abang Polis, Tangkap SAYA! ✔Where stories live. Discover now