💗kenangan💗

6K 282 0
                                    

"Kings.musuh kau. Datang balik..Haunted killer dah kembali.. "

"Hmm.. Masih ada perhitungan yang tak selesai.. "

"Kings.? "

"Aku nak kau cari kat mana Evil Queen sekarang! Dan. Kau perhatikan pengintip bodoh tu!  Aku tak nak dia terlepas lagi!" Kata Kings sambil membaling gelas kaca kepada orang suruhannya. Menghilangkan rasa marah.

                       ****

"So. Kau setuju dengan keputusan aku? " Tanya Haunted killer.

"Apa.. Kau.. Cuba belot aku?!! " Kings bengang. Keputusan tu merugikan dirinya!

"Aku tak belot kau. Aku cuma tak nak bergabung dengan kau" Haunted killer cuba menenangkan situasi.

"Aku tahu kau licik! Kau tak bergabung dengan aku. Lepas tu kau akan hancur kan aku! " Kings berdiri.

"Aku tak kan hancur kan kau! " Haunted killer turut berdiri.

Pap!

Tumbukan Kings sempat ditahan oleh Haunted killer.

"Aku akan habiskan kau.. Killer.. " Sekali lagi tumbukan menghala kearah Haunted killer.

"Kau sanggup buat ni dekat aku? " Haunted killer menjauhi diri dari Kings.

"Kau Yang mulakan" Kings tak menggunakan pistol yang sudah terselit didalam kotnya. Begitu juga dengan Haunted killer.

Setiap kali Kings menyerang Haunted killer. Tidak satu pon tumbukannya yang terkene. Begitu juga dengan Haunted killer. Mereka berdua memang handal berlawan.

"Kau lepaskan aku. Aku takkan muncul lagi dalam dunia mafia. " Kata Haunted killer menghentikan perbuatan Kings. Haunted killer tahu. Dalam perlawanan ni. Dia akan tewas. Kings seorang yang sangat licik!

"Apa yang boleh buat aku percaya?" Rundingan ni menarik.

"Lepas ni.. Nama Haunted killer takkan muncul.. "

"Kalau kau muncul balik.. Anak kau.. Dalam bahaya"

"Baik lah"

                        ****

"Hahaha.. " Naura masih tergelak gelak melayan cerita kelakar didalam phone nya. Tanpa sedar Naqil menghampiri nya.

"Hamboi.. Happynya! "  Tegur Naqil. Naura dah nak sihat!

"Happy lah. Petang ni dah nak keluar. Tak payah duk kat hospital ni. Tau tak bosan? " Naura masih ralit dengan phone nya.

"Hmm.. Ada orang teman pon bosan? " Naqil meletakkan sesuatu ke atas meja disebelah kiri Naura.

"Bosan. Sebab orang tu larang kita nak mengada ngan dia. " Naura menutup phone nya.

"Ceh." Naqil memusingkan matanya. Tiba tiba telefonnya bergetar.

"Hello? " Naqil keluar dari bilik Naura. Naura tidak menghalang.

"Adib? " Naura terkejut. Macam ada yang tak kene. Segera diangkat panggilan tersebut.

"Adib? " Tanya Naura.

"Kau dekat mana?" Tanya Adib.

"Aku dekat hospital. "

"Kenapa?? "

"Nanti aku cerita"

"Aku baru dapat informasi. "

"Informasi apa? "

                            ****

"Naura. Jom balik" Naqil membantu Naura mengangkat barang barangnya.

"Jom!! " Sahut Naura semangat. Dia masuk kedalam kereta milik Naqil. Dengan segera Naqil meninggalkan kawasan hospital tersebut.

"So.. Naqil.. Boleh saya tanya sesuatu? " Naura memecahkan suasana hening mereka didalam kereta.

"Tanya apa? " Naqil sempat memandang wajah Naura.

"Kenapa awak jadi polis? " Soalan ni membuat Naqil tersenyum.

"Sebab saya nak jadi polis. "

"Jawapan tu tak dikira! Jawapan tu tak de sebab yang detail! " Naura cemberut. Tangannya disilang kedada

"Haha.. Okok.. Saya jadi polis. Sebab saya ikut ayah saya. "

"Ayah awak polis? " Naura mula tertarik ingin mengetahui lebih lagi.

"Tak de lah. Ayah saya askar. Mak saya yang polis. "

"Ha?? "

"Mesti pelikkan? "

"Saya sebenarnya nak jadi askar. Tapi saya tak cukup syarat untuk jadi askar. Jadi Mak saya mintak saya jadi polis. Saya tak setuju. Tapi ayah saya sokong saya jadi polis. Macam Hannah" Cerita panjang lebar. Naqil mengetuk ngetuk stereng kereta.

"Oh.. Eh. Apa kaitannya ngan Hannah?? " Naura bingung. Apa kaitannya ngan nenek tu?

"Hannah tu sebenarnya anak buah ayah saya. Jadi saya dengan Hannah ni sepupu lah" Naqil tersenyum.

"Oh.. " Mereka sekali lagi membisu. Naura memandang kearah tingkap kereta. Memerhati keadaan luar.

"Hmm.. Naura? " Panggil Naqil. Dia tiba tiba tidak betah berdiam diri.

"Ye? "

"Awak.. Pernah putus cinta? "

"Hahaha.. Sape tak pernah? " Naura tersenyum. Dia teringat kembali dimana dia ditolak. Atas kerana dia dulu seorang yang gemuk. Tengok sekarang. Ternganga you all!

"Macam mana awak boleh putus cinta? "

"Hmm.. Malu Ah nak citer. " Naura menutup mukanya. Acah acah malu.

"Hmm.. Citer je lah.. "

"Okok.. Macam ni.. Saya pernah confess dekat sorang senior ni. N. Saya baru cakap saya suka dia je. Terus dia tolak you know! Dia cakap apa tau! " Naura semangat bercerita.

"Dia cakap apa? " Naqil tertarik untuk mengetahui.

"Dia cakap. Yang saya ni gemuk! Hitam! Berjerawat! Ughhh!! " Naura mengetuk ngetuk Dashboard kereta.

" Wat.. Bila tu? " Naqil seolah olah tidak percaya. Dia memandang kearah Naura. Hitam? Mana? Gemuk? Mana? Berjerawat? Mana?

"Darjah 3." Naqil terdiam. Macam.. Adakah.. Wat.. No.. No.. Dia pernah tolak seorang budak perempuan.. Yang tiba tiba confess depan dia.. Dia ingat nama perempuan tu.. Dan.. Nama dia bukan Naura Mikhaila.. Kebetulan?

"Awak dulu sekolah mana? " Naqil mahu kepastian.

"Sekolah kebangsaan Syed Ahmad"

Deng!

"Awak ni.. Hani Nazreen?? " Naura terdiam.

"Eh. Dah sampai. Terima kasih" Naqil memberhentikan keretanya. Dengan cepat Naura keluar dari kereta. Dan mengambil pantas barang barangnya lalu masuk kedalam rumah.

"Naura Mikhaila. Hani Nazreen. Orang yang sama? Tak mungkin. Siapa dia sebenarnya? " Naqil bermonolog sendiri. Dia sempat memandang rumah Naura sebelum dia pergi meninggalkan kawasan rumah Naura dengan seribu persoalan.

                         ****

"Identiti aku hampir terbongkar.. "

Tbc..

Intro :Abang Polis, Tangkap SAYA! ✔Where stories live. Discover now