💗surat💗

4.1K 183 2
                                    

"Sihat? " Aku mengangguk. Aku memandang dihadapan. Orang disisi aku kadang kadang memandang aku sekilas.

" Ermm.. Hani? " Panggilnya. Aku memandangnya sekejap. Kemudian kembali memandang pemandangan laman di hospital.

" Hmm? " Remy hanya mendiamkan diri. Aku menghela nafas.

" Saya nak mintak maaf" Aku tersenyum nipis. Remy seakan kesal. Mungkin dia mintak maaf pasal dia tuduh aku hari tu?

" Mintak maaf pasal apa? " Aku ingin kepastian je. Bukan mengada. Hohoho

" Pasal tuduh awak tu.. " Remy menggaru kepalanya yang tidak gatal. Dia cuma kekok. Janggal. Segan.

" Tak pe. Hati saya kebal. Mana mudah koyak. " Kata aku. Remy tergelak. Betulkan?

"Tak mudah koyak konon. Tengok tengok kene tumbuk. Tak Cool langsung. " Aku hanya tersengih malu. Just geram.

" Sorry. " Pinta aku. Remy tersenyum lagi. Kami berdua kembali senyap. Fikiran aku mula melayang.

"Naqil.. " Tanpa sedar nama itu keluar dari bibir aku.

" Awak memang tak kan pandang saya kan? " Kata Remy. Aku kembali tersedar.

" Hm? Apa dia? " Aku meminta Remy untuk mengulang ayatnya. Kerana aku tidak mendengar apa yang Remy katakan. Termenung lagi!

" Tak de pape. " Keadaan kembali sunyi.

" Ah! Macam mana dengan Dark?! " Tanya aku. Aku ingin tahu keadaan lelaki bajingan tu.

" Tanya orang pulak. Bukan dia dah. Ukh! " Remy mengibas lehernya berkali kali. Aku menganguk faham. Dah mampus dah.

" Konco konco Dark pon dah kene tangkap. Dan. Pengkhianat dalam organisasi kita dulu pon kene tangkap. " Kata Remy lagi. Aku mendecih. Aku tahu siapa pengkhianat yang Remy maksudkan. Siapa lagi? Haizura Iffa lah! A. K. A. Haiz.

" Ni. Nak tanya lah. Macam mana awak boleh selamatkan saya? Macam mana leh masuk tempat Dark tu? Macam mana tau saya kene culik? " Aku tanya macam macam. Culik. Keadaan aku masa tu memang kene culik. Tertanya tanya juga. Kawalan keselamatan Dark sangat ketat. Macam mana Remy boleh selinap masuk.?

" Banyak betul soalan. Fikir kaunter soalan? Hmm.. Ok lah. Saya jawap satu satu. " Aku mendengar dengan tenang. Remy menarik nafas. Kemudian hembus.

" Lepas je awak balik Malaysia. Malam tu pon saya balik. Saya dapat arahan dari Adib. Untuk perhatikan awak. Setiap hari. Lepas tu. Tepat pukul 2 : 30 petang hari Isnin saya nampak awak dengan Haizura Iffa lepas tu awak tiba tiba pengsan. Datang lah beberapa lelaki besar datang angkat awak masukkan dalam van. Saya nak laporkan tapi saya ambil keputusan untuk selinap masuk dalam van tu. Atau lebih tepat. Saya duduk atas van tu. Rare tak? Hahaha" Remy tergelak sendiri. Aku mengangguk ngangguk kepala aku. Faham.

" Lepas tu. Baru lah saya laporkan. Pasukan penyelamat on the Way nak datang. Tengok tengok awak dah. Tut! Kan Dark. Pastu pergilah selamatkan Naqil. The End. " Tut tu. Ermm. Faham faham lah. Aku menganguk faham lagi. Ohh..

" Aegh!! Kenapa masa saya kene culik tu tak selamatkan terus?! Tengok kepala saya ni" Aku menunjukan kepala aku yang berbalut. Pipi aku yang berplaster.

"Ha. Dah alang alang awak kene culik. Kami pon dapat lah info mana markas Si Dark tu. Sambil menyelam minum air. " Aku menjeling Remy. Ceh. Aku jugak yang sakit. Aku pandang wajah Remy lama.

" Eh. Kenapa bibir pecah ni? " Aku baru perasan.

" Ni.. Kene tumbuk ngan Adib. " Remy berkata jujur. Aku pelik.

" Ha? Kenapa Adib tumbuk awak?" Aku lihat Remy sedang memikirkan sesuatu.

" Sebab dia sayang kan awak.. Macam abang awak sayangkan awak. " Aku terdiam. Adib kenal abang aku? Erm. Aku nak jumpa Adib lah. Aku perlu tahu sesuatu.

" Tak nak jumpa Adib? " Remy seolah mengetahui apa yang aku fikirkan. Aku lurus kan pandangan aku. Terlihat seorang lelaki dengan santai bersandar di kereta bewarna hitam. Adib lah tu.

" Adib! " Panggil aku. Aku segera meluru kearah Adib diikuti dengan Remy.

" Apa ni? " Tanpa kata. Adib menghulurkan dua pucuk surat kearah aku. Aku mengambil lalu memandang sekilas.

" Bukak lah. " Arah Adib. Remy diam membisu disebelah aku.

Aku membuka satu surat berwarna coklat. Aku tertarik untuk membukanya dahulu kerana tertulis dari penjara. Papa..

Assalamualaikum. Hani sayang.. Papa ni..

Sayang.. Papa nak mintak maaf apa yang berlaku selama ni. Papa rasa bersalah dengan kematian abang kamu. Abang kamu sayang sangat dengan keluarga kita. Tapi Allah lebih sayang kan abang. Lagi 2 bulan. Papa akan menjalankan hukuman yang setimpal apa yang papa dah buat. Hani moga sihat selalu Ye? Papa rindu Hani sangat sangat. Jumpa lagi. Papa doakan Hani jumpa jodoh yang baik untuk Hani.

Yang benar.
Papa

Aku menggenggam surat dari papa dengan kuat. Aku cuba menahan air mata aku dari jatuh.

" Aku nak ikat jamin papa aku Adib! " Kata aku. Boleh kah.?

" Kau ingat penjara organisasi kita macam balai polis ke? Boleh main ikat jamin. Dengan kesalahan papa yang kau buat. Dah tak boleh buat apa apa. " Kata kata Adib membuat aku lemah. Aku terduduk dengan semangat yang sudah terbang.

'Papa.. ' keluh aku didalam hati. Aku benci bila tak boleh buat apa apa! Minda aku menayangkan filem kenangan aku dengan keluarga aku dulu. Mama.. Abang.. Papa.. Aku.. Mama dah lama tak de. Masa aku 7 tahun lagi.

"Aku nak balik " Aku bangun lalu meninggalkan Remy dan Adib. Aku cuba mengelap air mata aku yang ibarat hujan ni. Aku dah tak mampu tahan. Hati aku dah lara.

" Jangan kejar dia. Bagi dia masa." Mendengar kan suara Adib yang tegas. Menghentikan niat Remy. Adib meninggalkan Remy yang berdiri kaku.

                         ****

" I yours"

Tbc..


Citer ni Ending dia macam lama lagi lah. Tapi author try wat pendekkan sebab author nak tamatkan citer ni kat Chapter 30. Maybe author akan stop dulu. Sebab nak belajar. N. Author akan kembali dengan novel baru!! Maybe tajuk cerita nya

Lelaki anti sosial! 💗💗💗

Maybe lah.

Ehek!

Intro :Abang Polis, Tangkap SAYA! ✔Where stories live. Discover now