💗jangan💗

4K 200 0
                                    

Aku duduk memeluk lutut. Aku dalam keadaan takut. Tolong lah. Sesiapa tolong aku!

Klik!

Aku tahu siapa yang masuk. Aku berpura pura tidur. Aku sempat memandang nasi yang terbungkus ditepi aku. Aku hanya membiarkan.

" Bangun! " Xio menarik rambut aku.

" Lepas! Sakit! " Aku cuba melepaskan cengkaman Xio.

" Kenapa tak makan!!? " Tanya Xio. Aku hanya menggeleng. Aku tak de nafsu nak makan. Walaupun perut aku dah bergendang gendang memainkan muzik yang aku sendiri tak tahu irama apa.

" Makan lah! " Nasi itu disua ke muka aku. Aku menggeleng lagi.

" Aku kata makan. Makan Aja lah! " Kepala aku dihumban dengan nasi tu. Nasib tak panas.

" Aku tak nak lah bodoh! " Aku menjerit sekuatnya. Tangan Xio yang terlepas aku menggigit dengan cepat.

" Lepas!! " Xio menarik narik tangannya supaya aku melepaskan tangannya. Namun aku menggigit dengan lebih kuat.

Pap!

Pap!

Pukul lah banyak mana. Aku tak kan lepas!

" Aeghhh!!! " Aku tengok tangan dia dah berdarah. Tiba tiba terlintas sesuatu di fikiran aku. Dengan sekali rentapan. Gigitan aku terlepas.

" Kau!! " Tangan Xio ingin menampar aku.

" Baby.. Sorry.. " Aku lunak kan suara aku. Xio berkerut memandang aku. Tangannya jatuh lalu memegang tangan kirinya yang aku gigit. Bibirnya mengukir senyuman.

" Hmm.. Ok lah.. " Pipi aku diusap nya. Aku hanya membiarkan. Jauh di sudut hati aku. Aku jijik dengan lelaki ni!

" Baby.. Lepaskan tangan I ni.. Sakit lah.. " Aku membuat muka simpati. Aku yakin lelaki ni tak kan bukak.

" Dah. " Meleret sangkaan aku. Lelaki ni bodoh.

" Baby.. I nak mandi. Busuk. " Pinta aku. Aku lihat Xio seolah memikirkan.

" Jom" Dia menarik aku keluar dari bilik ni. Selang beberapa pintu. Aku masuk kedalam. Bilik yang luas. Semua lengkap.

" Baju you. I letak atas katil. You pergi mandi. Tuala dah ada dalam bilik air. " Aku hanya mengangguk. Aku nak bersihkan diri aku. Darah dekat bibir aku ni pon ada lagi.

' lelaki ni bodoh betul. ' Aku berbisik sendirian. Aku melangkah masuk kedalam bilik air yang luas. Aku terus merendamkan diri aku didalam bathtub. Aku cuba menenangkan fikiran aku. Aku masih lagi tertanya dengan keadaan Naqil. Masih hidup kah dia?

Aku memandang cermin. Lama.

                         *****

"Baby!! I done! " Kata aku dengan nada gediks. Aku berpusing pusing dihadapan Xio. Xio tersenyum.

"Sayang.. Jom makan? " Tanya Xio. Aku hanya mengangguk lalu ikut arah yang Xio lalui. Sepanjang laluan itu. Berderet pengawal siap bersenjata sedang berjaga jaga. Aku hampir hilang harapan untuk larikan diri. Aku memandang tangan aku. Aku tersenyum tipis

" Sayang nak makan yang mana?" Mak aii.. Sape nak makan ni?? Meja ni panjang penuh dengan makanan. Aku dengan lelaki ni je yang duduk Kat meja tu.

" Ermm.. Baby nak makan lobster tu" Kata aku. Aku mencapai dulang yang ada dua ekor lobster yang besar. Perut aku kembali berbunyi minta diisi. Sabar ye perut!

" Sedap? " Tanya Xio. Aku anggukkan saja. Habis je aku makan. Aku lap tangan aku. Aku letakkan tangan aku diatas meja.

" Sayang.. I very Sorry. " Tangan aku dicapai. Aku cuba tarik. Tapi tangan Xio lebih kuat. Aku mainkan peranan aku disini dengan penuh jayanya.

" Baby.. I pon nak mintak maaf. Baby jangan ambil hati Ye.? Baby jangan marah lagi Ye? " Aku tergeli sendiri dengan ayat aku. Banyak betul Baby. Baby.. Baby.. Kau tu babi!

" Eh .. Sayang tak buat salah apa pon Kat Baby. Baby ni yang buat banyak salah Kat sayang. " Kata Xio dengan nada manis. Aku tersenyum. Memang. Kau dah bunuh abang aku!

" Baby... You baik sangat.. " Aku bangun lalu duduk diatas ribanya. Saja aku sandarkan kepala aku atas bahunya.

" Hm.. " Xio mendesah perlahan. Dasar lelaki!

" Baby .. " Panggil aku. Aku mendekatkan wajah aku mendekati wajah Xio. Perlahan. Semakin dekat. Senyuman dibibir aku juga terlukis. Aku genggam tangan aku kuat. Pengawal yang didalam bilik itu aku jeling sekilas. Xio yang perasan jelingan aku. Menyuruh pengawalnya keluar dari bilik itu. Hati aku dah tergelak jahat.

" Close your Eyes.. Baby.. " Jarak aku dengan lelaki bangsat ni tinggal 1 inci. Xio menutup matanya tanpa rasa curiga. Heh.

Krash!

Darah merecik di wajah aku. Bukan darah aku. Darah sape lagi kan? Aku segera bangun. Xio tercungap-cungap mengawal rentak nafas yang mula tak terkawal. Tangannya juga memegang kemas lehernya yang aku toreh dengan serpihan kaca.

" Kau. Ha.. Memang.. Ha.. Ta... Tak.. Ha.. Guna!! " Xio cuba juga berkata kata.

" Aku memang tak guna. " Kata aku. Aku duduk bercangkung dihadapan Xio yang sudah terbaring. Aku tunjal berkali kali kepala Xio.

" Kau.. " Banyak pulak cakapnya. Mati je lah cepat! Aku tikam dadanya dengan serpihan kaca yang sama. Xio dah tak mampu menjerit. Aku bergelocak gembira.

Hampir seminit. Mampus jugak! Aku membasuh wajah aku. Aku keluar dengan riak wajah yang biasa. Bukan wajah lepas bunuh orang.

" Cik. Mana Boss? " Tanya salah seorang pengawal rumah Xio. Aku tersenyum.

" Boss awak. Saya tidurkan. Jangan kacau Ye? " Kata aku. Senyuman dibibir masih setia diwajah aku. Aku gembira sebab dah bunuh dia!

" Baik cik! " Pengawal itu akur. Tiada lagi soalan yang menimpa aku. Aku berjalan di lorong itu dengan bangga.

" Eek! " Aku menutup mata aku. Ada sesiapa perasan ke? Siapa Tarik aku ni!?

" Jom" Dia menarik tangan aku. Aku kenal suara ni. Aku hanya membiarkan. Tiba di salah satu pintu didalam rumah itu. Dia membuka pintu itu. Aku dengan cepat menerpa ke arah lelaki yang sedang terbaring.

" Awak.. Jangan tinggalkan saya!!" Melihatkan wajah Naqil yang pucat. Fikiran aku jauh melayang.

" Bagi aku bawak dia. " Kata Remy. Aku melihat Remy mengangkat badan Naqil yang lemah.

" Jangan risau. Naqil masih hidup" Ayat itu membuat hati aku tenang sekejap. Aku dan Remy keluar dengan cepat untuk pergi ke hospital.

                           ****

" I hate you. Cause I Love You"

Tbc...

Author update balik. Sebab dia tiba tiba hilang. Dua Chapter!! Hilang!! Habagabsjaahaauaja. SIS mengalami kemurungan kejap. Uhuk.

Intro :Abang Polis, Tangkap SAYA! ✔Where stories live. Discover now