"Hai awaks~ buat apa tu?? " Tanya Naura. Dia kebetulan masuk kedalam Cafe dan terlihat susuk tubuh yang amat dia kenali.
"Eh.. Naura.. Tak nampak ke Naqil tengah Sidai kain ni? Almaklumlah.. Orang bujang~" Hamboi! Tanya ja pun!
"Lah.. Tak tau pulak Naqil ni jenis menunjuk eh? Tunjuk Naqil punya rajin sidai kain tu sampai ke Cafe eh? " Game start!
"Eh.. Naqil rasa Naqil kat rumah tadi. Kat Cafe ke ni? Patutlah ada air coffee ni. " Naqil mengacau lembut air coffenya. Lembut betul. Jari kelinking ternaik sekali nyah!
"Lah.. Naqil ni buta ngan pekak rupanya.. Tempat ni bukan main bising.. Ramai orang pulak tu. " Naura meletakkan bag bimbitnya ke atas meja. Duduknya bersilang kaki. Tersenyum senget melihat lelaki dihadapannya.
"Haah. Patutlah. Naura boleh tolong Naqil tak? Naqil tak leh jalan ni. Tak nampak. " Naqil buat gaya seakan akan buta. Tergapai gapai tangannya kearah meja.
"Ha.. Meh Naura tolong meh. " Naura buat buat ingin membantu.
"Eyy! Mengada kan? " Akhirnya Naqil mengalah jugak. Ada je nak menjawab. Sampai kesudah tak habis gini! Orang lain semua dah pandang. Eish!
"Hohoho.. I win.. " Naura buat gaya kemenangan. Senyuman sinis tidak ketinggalan.
"Heh. Ni. Naura tak nak order apa apa ke? " Soal Naqil. Kering tekak melayan perangai Naura ni.
"Nak order Naqil boleh? " Gediks! Again.
"Orang nak belanja ni. Tak nak sudah. " Naqil memusingkan matanya. Menyampah lah tu. Hihihi.
"Betul? Cantikk! Dik! " Panggil Naura seorang pelayan perempuan.
"Ye Boss? Awal Boss datang? Boss nak apa? "
"Boss? "
"Wani. Bagi saya Mocha satu. And Hazelnut Cake moist. Tu je. Terima kasih.. " Selesai Naura berkata. Pelayan bernama Wani itu pergi meninggalkan Naura dan Naqil.
"Boss???" Naqil dalam tanda tanya. Memang pelayan tu akan panggil orang Boss ke. Atau Naura ni memang Boss dia?
"Saya Manager Cafe ni. " Kata Naura bersahaja.
" Laaa.. Kalau macam tu awak lah yang berlanja saya. Alang alang Boss kan~" Naqil buat muka seposen. Minta simpati.
"Tch.. Tch.. Sorry dear.. Awak dah kata nak berlanja.. Thank you~" Senyuman yang tak semegah mana ditayangkan. Dia paling suka orang berlanja. Hohoho.
"Eerghhh" Naqil buat muka depresi. Kelakar pulak tengok Naqil macam tu.
"Hahaha.. Ye lah. Saya berlanja. Lain kali saya nak awak berlanja. Okey? "
"Betul? Insyaallah.. " Naqil tersenyum. Yeayyy!! Ada orang belanja. Kau hado?
****
" Semua salah kau! "
Bag tinju ditumbuk berkali kali.
Buk!
Buk!
Buk!
"Arghh!!! " Jerit sekuat hati. Tidak risau jika ada orang mendengarkan jeritan amarah darinya.
"Semua ni kene ada pembelaan! "
Sekali lagi bag tinju tu ditumbuk berkali kali.
"Naqil.. Dah lah tu. " Tegur Faiq.
Perbuatan Naqil terhenti. Badannya sudah berpeluh peluh. Kain yang dihulur oleh Faiq dicapai dan di lap kewajahnya.
"Kau tak faham Faiq.. Iskandar tu kawan aku! "
YOU ARE READING
Intro :Abang Polis, Tangkap SAYA! ✔
ActionNaura Mikhaila, siapa tak kenal dia? Evil Queen. Tak kenal jugak? Kau menyedihkan. So. Gadis tinggi lampai. Gadis yang penuh dengan pesona. Juga nakal. Tapi tersimpan satu rahsia. Naqil Solihin. Abang Polis yang handsomeee.. Jangan berani dekat k...