💗Special part- 2💗

4.6K 200 16
                                    

" Abang? " Mata aku terbuka luas. Putih. Aku.. Dah mati? Aku nampak abang Is.. Hati dia..

" Nak putera kiss kau dulu baru nak bangun ke Snow White? " Aku terpinga pinga. Sekarang ada Bella. Hannah. Haziq. Naqil..

" Alhamdulillah.. " Badan aku dipeluk oleh Naqil. Kepalanya diletakkan diatas bahu aku.

"Jangan lah nangis. " Pujuk aku. Bila aku rasa bahu aku sudah basah.

" Macam mana abang tak nangis?! Mati mati abang ingat sayang nak tinggalkan abang! Tinggalkan anak anak kita! Abang.. Tak boleh bayangkan.. Nasib kene peluru o-7i2 je" Pelukan diketatkan. Peluru tu..

" Tapi kan ada orang ni.. "

" Ehem! Erm." Pelukan dilepaskan. Naqil pantas menyeka air matanya.

" Masuk habuk. " Kata Naqil kepada Hannah.

" Dan dan je.. "  Hannah mendecih. Aku tergelak kecil. Tapi kejap..

" Ehh?!! " Aku terjerit. Semua pandangan tertumpu kepada aku.

" Macam mana abang.. Abang.. " Aku terkelu. Namun yang lain hanya beriak biasa. Tidak terkejut seperti aku.

" Adib. " Kata Hannah. Lagi aku pelik.

" Ha? " Naqil memandang ke arah aku.

" Macam mana nak cakap eh. Hmm.. Contoh macam. Awak jadi Naura Mikhaila. Tapi awak sebenarnya Hani Nazreen. Stella. " Aku pening ni. Sumpah!

" Abang. Adib. Juga suami sayang. Naqil Solihin. Romeo. " Sambung Naqil lagi. Aku cuba memahami. Setelah memahami mata aku membulat.

" Watdepak! " Aku betul betul tak percaya! Macam mana ni boleh jadi?!

" Mek.. Sampai macam tu. " Komen Bella. Namun aku tak endah kan. Aku merenung anak mata Naqil. Mencari kepastian.

" Jadi selama ni awak tahu saya ejen?? Jap.. Yang awak masuk wad 7 tahun lepas tu?? Sape yang bercakap ngan saya?? Saya bercakap dengan Adib?! " Soalan mula meluncur keluar dari mulut aku. Aku pon rasa readers semua pelik gila ni.

" Erm.. Boleh dikatakan yang abang tahu semua. Yang sayang tipu abang. Yang sayang ada abang. Nama Adib. Hahaha.. Padahal Adib tu abang. Sayang dah Bukak ke belum surat lagi satu tu? " Aku menggeleng. Setelah 7 tahun. Aku tetap tidak membuka surat itu.

" Everything.. Abang saje je buat buat tak tahu. Padahal abang tahu. Nanti Kantoi lah. Orang dalam organisasi ni pon langsung tak tahu identiti abang yang sebenarnya. Yang abang bagi tahu pon dekat Remy. Tu pon terpaksa sebab dia nak mengorat sayang. Ingat tak yang time 'abang' bagi surat tu . Remy ada kan. Bibir dia pecah. Sebab abang mintak Haziq kirim tumbukan untuk tumbuk dia. " Naqil mula bercerita.

" Tak matang langsung. " Komen pula Hannah.

" Shuu.. Diam. " Naqil menjeling Hannah.

" Jap?!! Macam mana abang ubah muka?!! " Tu lagi satu. Muka Adib. Muka Naqil. Jauh beza! Sekali dengan suara tu?!

" Kerja kami lah tuuu!! " Jerit dua suara bersamaan. Sape lagi kalau bukan dua kembar tu. Naqil hanya tersenyum nipis.

" Jap.. Confius gila ni. Yang kita kene culik tu?! " Aku mengingat kembali kejadian 7 tahun lalu. Yang aku ingat Naqil hampir..

" Tu abang. Yang bagi surat tu. Bukan abang. Tu. Haziq. Abang betul betul koma masa tu. Tapi sebelum abang masuk hospital tu. Sempat abang try tumbuk Remy. TAK SENGAJA. Tapi tu lah. Koma dulu."  Aku pandang wajah Naqil.

" Pasal kat Korea tu?! " Aku yakin tu Naqil.

" Abang jugak. Tapi pasal mission kat Korea tu. Sumpah abang tak tahu. Tahu lah kan. Satu mission tu hanya beberapa group je yang tahu. Rules organisasi kita. So.. Abang tertangkap sayang pulak. Kesian dia alergik besi." Kata Naqil panjang lebar. Alergik besi...

Alergik besi..

Besi..

Hmm..

" Tu.. Tu.. BUKAN MIMPI?!! " Naqil tersenyum senget.

"Nope!" Aku terkelu.

" First time kene PELUK. Dengan . Sayang." Aku menggelengkan kepala aku.

" No.. "

" Yes.. "

" Lagi satu. Kenapa abang tak kasi sayang ambik mission ni sedangkan abang yang arahkan?! " Aku memandang Naqil. Lama.

" Strategi. " Aku blur. Namun selepas itu aku merona merah.

" Gatal!! " Marah aku.

" Jom balik. "

                                         ****

" Mana surat tu.. " Aku mencari cari surat yang aku simpan didalam kotak peribadi aku.

" Rinaa.. Nampak kotak pokodot biru mama tak? " Tanya aku pada Hanis. Hanis yang sedang menyiapkan kerja sekolahnya. Memandang aku.

" Kotak pokodot biru? Tak nampak lah mama.. Eh.. Rina nampak dengan papa tadi! " Kata Hanis. Aku mula mencari Naqil.

" Abang. " Aku nampak Naqil memegang sekeping surat. Naqil yang berada didalam bilik bacaan memandang aku.

" Sayang? " Naqil seakan terkejut dengan kehadiran aku.

" Kenapa abang ambik kotak tu? " Tanya aku. Aku mendekatinya

" Ermm.. Saje. Sayang mesti nak baca surat tu kan? Abang bukan tak nak kasi.. Cuma.. Abang rasa.. Sayang tak perlu baca surat tu. Abang tak nak sayang sedih lagi.. " Kata Naqil. Aku memandang Naqil. Senyuman terlukis di wajah aku dan Naqil.

" Baiklah.. " Aku mengerti. Abang Is pon mesti tak nak tengok aku sedih.

" Sayang buat air boleh? " Pinta Naqil. Dia memainkan rambut aku.

" Abang nak air apa? " Tanya aku. Naqil suka air kopi. Tapi kalau petang petang macam ni suka air teh. Tapi mana lah tahu. Dia nak air kopi petang petang ni.

" I Love youuu " Naqil memeluk pinggang aku.

" Mengada" Aku tersenyum.

" Saya nak pergi buat air. " Aku cuba melepaskan pelukan Naqil. Naqil melepaskan pelukannya.

" Eh. Abang!! " Panggil aku dimuka pintu.

" Ye? " Naqil yang ingin duduk tadi menoleh kearah aku.

" I Love You too. " Aku berlari turun bila aku sedar Naqil memasang wajah gatalnya. Selamat kan diri dulu!

                              ******

Aku bahagia ditangkap oleh abang polis. Abang polis juga bahagia setelah pencuri hatinya berjaya ditangkap. Lalu dimasukan didalam penjara hatinya. Semoga perkahwinan kita berkekalan hingga ke Jannah.

       

End



Udahhhh.! Hehehe.. Maaf  atas salah tatabahasa. Semua kekurangan citer ni. Mohon support cerita yang author buat. Wokeh? Bye! Btw Author rajin. Author nak up bonus part. Tapi pendek je. Hehe.

Intro :Abang Polis, Tangkap SAYA! ✔Where stories live. Discover now