Satu satu aku kene hadap. Erghh! Serabut!
" Bagi tau aku.. Sape Haunted killer dengan kau?! " Aku pandang laki ni. Kecil besar kecil besar.
" Papa aku. " Aku tahu. Tu perkara yang tak patut aku kata. But..Yeah.. Terlajak perahu boleh diundur. Terlajak kata? Terang lagi bersuluh aku akan binasa.Remy tersenyum sinis.
" Kalau macam tu. Kau ni pengintip! " Aku tergamam. Macam mana pulak aku jadi pengintip?
" Pengkhianat!! " Sambung Remy lagi. Aku pandang kuku aku. Panjang. Boleh lah nak cakar cakar muka Remy ni.
"Kenapa diam? " Remy betul betul nak buat aku marah.
" Betul kan? Pembohong. "
Stop.
"Pengkhianat"
Stop!!
"Peng.."
Buk!
Puas hati aku! Jangan nak cakap lebih lebih pasal aku kalau tak tahu apa apa!!
Disebabkan kes aku bertumbuk dengan Remy. Aku digantung. Great! Sekarang aku kene berkemas balik Malaysia dengan segera. Kalau tak nak kene hukuman lebih berat.
" Bye Hani.. Sorry.. Aku tak dapat buat apa apa. " Kata Bella. Aku hanya tersenyum. Aku dan Bella berpelukan sekejap.
" Tak pe.. Bye.. " Aku jeling Remy. Aku masuk kedalam pesawat yang akan hantar aku balik ke Malaysia.
" Shit! Semua maklumat diorang dah ambik! " Aku menepuk dahi aku. Alatan aku semua dah kene rampas. Diorang nak selidik latar belakang aku. Aku hanya mengeluh. Nasib baik aku masih duduk rumah tu. Kerja pon.. Err.. Nak kerja apa? Dendam..
'Heh.. ' senyuman sinis wujud di wajah aku. Macam mana aku nak cari Dark?
****
" Bagus! Sekarang Haunted killer. Dengan Kings dua dua dah pergi mampus! Sekarang. Dunia mafia ni aku yang berkuasa! " Tawanya kuat bergema di dalam bilik yang besar itu. Konconya hanya diam berjaga jaga.
"Haiz! " Suaranya memanggil lantang. Orang yang dipanggil datang dengan segera.
" Ye. Boss? " Kata Haiz. Dia meneguk air liur. Bossnya bukan boleh jangka. Kalau boleh jangka pon. Masa tu dah mampus.
" Kau tahu sape anak Haunted killer? " Haiz hanya mengangguk.
" Ha.. Aku nak kau.. Bunuh anak dia.. But..sebelum tu..kau cari dulu dia kat mana..bawak jumpa aku. Aku nak seksa dia.. Lepas tu. Kau boleh bunuh dia." Haiz berfikir sejenak.
3 tahun lepas. Dia dah bunuh anak Kings. Sekarang. Nak kene bunuh anak Haunted killer pulak? Anak sulung Haunted killer bossnya dah settelkan. Nape anak bongsu Haunted killer bossnya tak settle kan?
" Tap.. Tapi Boss.. " Haiz cuba membantah.
" TAK DE TAPI TAPI! AKU NAK KAU SECEPATNYA CARI ANAK HAUNTED KILLER! " Suara bossnya memetir. Haiz sekali lagi meneguk liur. Menenangkan rasa berdebar dan takut. Dengan takut takut Haiz keluar dari bilik bossnya.
"HAHAHAHAHAHA.. Salah kau sebab tolak aku dulu sayang.. Sekarang.. I tolak you ke alam lain.. Bye.. " Haiz mendecih mendengar ketawa psiko bossnya. Bossnya handsome. Tapi tak nak jugak pandang aku ni. Huhuhu.
****
" Papa!! Sampai hati papa nak kawin kan adik dengan orang yang.. Yang adik tak kenal??! " Aku berkata lantang membantah. Sekarang dah modern! Kenapa nak ikut cara kuno tu lagi? Pilihan keluarga? Tak semua bahagia. Erghh! Fikir drama Melayu ke? Aku ni Cina. Apa bende lah!?
" Adik. Tolong lah. Papa merayu dengan adik. Adik kawin dengan Xio Wang " Papa merayu dekat aku. Ada rasa kesian. Rasa kecewa pon ada. Kenapa hidup aku macam ni?
" Pa.. Adik terima.. Tapi sebelum tu adik nak jumpa Xio Wang. " Aku memutuskan. Sumpah. Aku tak nak sakit kan hati papa. Papa tersenyum.
" Adik boleh jumpa sekarang. Dia kat luar. " Dengan cepat kaki aku membawa aku pergi keluar. Terlihat seorang lelaki yang tinggi lampai dan berkulit putih berpakaian santai bersandar di dinding taman rumah aku ni. Papa aku. Maksud aku. Aku mana ada rumah lagi.
" Excuse me? " Tegur aku bila kehadiran aku tak disedarinya.
" Eh. Hai?! " Lelaki ni tersenyum kekok.
" Felisha Meng. "Aku menghulurkan tangan aku tanda berkenalan. Dia membalas huluran aku.
" Xio Wang" Katanya. Aku ingin menarik tangan aku. Tetapi dengan tiba tiba dia menarik tangan aku dan mendekat kan dengan bibirnya. Aku menarik dengan cepat. Aku tak selesa!
" Boleh cakap Melayu? " Dia mengangguk. Aku boleh je cakap Cina. Cuma nanti author jelah tak paham satu habuk.
" Boleh kita berbincang? " Soal aku. Betul. Bende ni kene bincang.
" Boleh.. " Aku berjalan menuju ke pondok bersama Xio. Lalu duduk di situ.
" Saya nak cakap.. Yang.. Saya tak nak kawin dengan awak! " Ni bukan berbincang ni. Ni cari gaduh! Xio dah berdiri. Aku tahu dia marah. Tapi.. Muka aku ni.. Muka aku ni nampak cam kesah ke?
" Saya tak kira! Kita kene kawin!!" Kata Xio. Aku memandang tajam mematahkan pandangannya.
" Tak boleh! Saya tak nak! Dengar sini yer. Saya tak nak tengok muka awak. Kalau awak datang sini. Saya akan bunuh awak. Jangan cabar saya! " Aku menunjuk kan pistol yang aku pegang. Heh. Anak mafia kot. Bende kecil je ni. Tapi aku tak pernah tembak orang lagi eh! Tak tipu!
" Erk! " Xio menarik kolar baju aku supaya mendekatkan dirinya. Aku terkejut.
" Hmp! " Mata aku mula berair. Lelaki ni. Lelaki ni tak guna!!
Pap!!
Dua kali aku tampar muka dia. Berani dia kiss aku!!
" Keluar kau!!! " Aku menghalaunya. Sampai pengawal rumah aku datang menghalau lelaki biadap ni!
" Ingat yer.. Felisha Meng! Kau akan menyesal! " Aku terduduk lemah. Aku rasakan trauma sekejap. Perkara ni aku tak bagitau papa. Namun lelaki biadap tu tak pernah datang jumpa aku lagi. Aku bersyukur.
****
" Sayangnya.. Kau lupa aku siapa.. "
Tbc...
Author semangat ni!! Tambah kan semangat author dengan vote Yah!! 😇
YOU ARE READING
Intro :Abang Polis, Tangkap SAYA! ✔
ActionNaura Mikhaila, siapa tak kenal dia? Evil Queen. Tak kenal jugak? Kau menyedihkan. So. Gadis tinggi lampai. Gadis yang penuh dengan pesona. Juga nakal. Tapi tersimpan satu rahsia. Naqil Solihin. Abang Polis yang handsomeee.. Jangan berani dekat k...