*İyi Okumalar😊*
Kyungsoo, "Birinci doktoran entomoloji üzerine," dedi. "Peki, ikincisi ne üzerine?"
Biraz kestirmişler, uyanmışlar, tekrar sevişmişlerdi. Yatakta birbirlerine sarılmış, yatıyorlardı. Bakacak halleri kalmadığından, saatin kaç olduğunun farkında değillerdi.
Jongin, "Aslında entomoloji benim ikinci doktoram, büyükbabam gibi, kimya ile başladım," dedi.
"Büyükbaban kimyager miydi?"
Jongin başını salladı. "Kimyanın altın çağlarında. Plastik üretiminin ilk işlemlerine katkısı olmuş."
"Sen de onun gibi plastik mi üretmek istedin?"
"Tam tersi. Üniversiteye başladığım dönemde, plastiğin çevreye verdiği zararı artık görebiliyordum. O zararın denetim altına alınması için birilerinin çaba harcamasının zamanı gelmişti."
"Yani dünyayı kurtarmak için kolları sıvadın, öyle mi?"
Jongin sırıttı. "Bütün on sekizlikler gibi."
Kyungsoo hafifçe esneyerek yanağını onun göğsüne iyice yerleştirdi. "Kimyadan böceklere geçişin nasıl oldu?"
"Doğal kimyaya ilgi duymaya başladım. Böcek salgıları üzerine bir araştırma yapıldığını duydum ve katılmaya gönüllü oldum. Katılış o katılış. Aldığım entomoloji derslerinin saati gittikçe arttı ve bir de baktım ki ikinci doktora üzerinde çalışıylorum. "
"Sana gıpta ediyorum." Jongin birden suçluluk hissetti. Ailesinin plastikle zengin oluşundan hep tedirginlik duymuştu. Ama büyükbabası akıllıca davranmış, üzerinde çalıştığı her konunun patent hakkını almış ve böylece bir servet elde etmişti. "Harvard'a gittiğim için mi?" diye sordu.
Kyungsoo, "Pek sayılmaz," diye cevap verdi. "Bir konuda uzmanlaşıp kendini buna adamış olduğun için daha çok. Ben birçok şeye ilgi duymuşumdur, ama hiçbir zaman başarıya ulaşacak kadar üzerinde durmamış, uğraşmamışımdır. Annemle babam böyle mektup dağıtacağıma, bir üniversite diplomam olması için neler vermezdi."
"Diploma o kadar da önemli bir şey değil."
Jongin ağzından çıkana inanamadı. Eğer meslektaşları onu böyle söylerken duysalardı, böceklerle uğraşmaktan kafayı üşüttüğünü düşünebilirlerdi. Her araştırmacı bilim insanı diplomanın değerini bilirdi. Bilim insanı, diplomalarının, okulunun, çıkardığı kitap ve bilimsel yazıların ve ürettiği çalışmanın bir toplamı demekti. Ama Jongin yinede böyle düşünüyordu işte. Kyungsoo diplomasız iken bile oldukça işe yarar önemli bir şey yapıyordu. Kimse aksini ispatlayamazdı.
Kyungsoo, "Annem için önemli bir şeydi," diye açıkladı. "Üniversiteye ilk ben yazıldım. Ağabeyim meslek lisesini bitirip hemen çalışmaya başlamıştı. Ablam da liseden sonra evlenip çoluk çocuğa karışmayı kafasına takmıştı. Ben üniversiteye yazılınca annem çok sevindi. Ama sonunu getiremedim. Artık annemin tek ümidi Soo Hyun."
"Kertenkele uzamanı Soo Hyun."
"Öyle. Ama biliyor musun, bence o başaracak. Okulu seviyor. Her şeye merak duyuyor. Şu anda tek isteği entomolojist olmak."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Güzel Kurye -KAISOO-
Fanfiction⚠Glenda Sanders'in aynı isimli romanından uyarlamadır! (Başlangıç:18 Şubat 2019 ~ Bitiş: 11Temmuz 2019)