「 ──────── 」
osobowość dyssocjalna/antyspołeczne zaburzenie osobowości – charakteryzuje się trwałym wzorcem lekceważenia i łamania norm społecznych oraz praw innych ludzi. Patologiczne zachowanie przejawia się często w braku odpowiedzialności, niskiej empatii, skłonności do kłamstwa, nietrwałymi relacjami, drażliwością, agresywnością, antyspołecznością, impulsywnością i kłamliwością. Typowa jest skłonność do łamania prawa – kradzieży, włamań, handlu narkotykami itd. Zaburzenia dyssocjalne mogą objawiać się także nadużywaniem substancji psychoaktywnych, samookaleczaniem, a nawet samobójstwem.
Zaburzenie to może być spowodowane przez uszkodzenie przedniego płatu czołowego lub przez złe środowisko, w którym wychowywany był pacjent; deprywacja psychospołeczna dziecka (np. przemoc i wykorzystywanie seksualne, niskie relacje rodzic-dziecko), słabe umiejętności wychowawcze rodziców, częste oglądanie telewizji.
「 ──────── 」
♛ | WITAJ, JIMMY.
Keeva Moriarty oddychała ciężko, a na jej czole spoczywały krople potu. To było drugie dziecko. Kolejny członek rodziny. Myślała, że drugie dziecko będzie łatwiejsze do wydania na świat, ale było to tak samo bolesne, jak wcześniej.
Leżała na szpitalnym łóżku, a jedna z rudowłosych pielęgniarek w kitlu uśmiechnęła się do niej ze wsparciem. Położyła delikatnie dłoń na jej ramieniu, a wtedy Keeva usłyszała płacz małego dziecka. To było niesamowite przeżycie - po raz pierwszy mogła usłyszeć głos małego stworzenia, którego trzymała w swoim brzuchu przez dłuższy czas.
Kolejna pielęgniarka podeszła do niej, jednak tym razem w rękach bardzo ostrożnie trzymając ruszające się zawiniątko, z którego dochodził płacz.
— Gratulacje, proszę pani. To zdrowy chłopiec — kobieta w kitlu wypowiedziała te dwa zdania, jednak wszystko to wydawało się zupełnie zagłuszone. Keeva słyszała jedynie głos swojego synka. — Urodzony 12 marca 1983 roku, o godzinie 17:15.
CZYTASZ
PRETENDER ━ MORIARTY ( 1 ) ✔
Fanfiction𝐏𝐑𝐄𝐓𝐄𝐍𝐃𝐄𝐑. ❝ james moriarty to nie człowiek. to pająk. ❞ ━━━ opowieść udowadniająca, że jim moriarty też był niegdyś człowiekiem. Oto historia tego, jak jego osobę wykreowało życie. ALL SEASONS PART 1 milkynoir Ⓒ 2019 & cover by ( @_mysti...