Mindenkinek tátva maradt a szája, amikor beléptek Tony autókkal teli garázsába.
- Kérlek mondd, hogy ennek a fele sem a tiéd! Hogy megengeded az összes utcában lakónak, hogy itt tárolja az autóját! Ez az egyetlen módja, hogy ne utáljalak meg ismét... - Clint keze óvatosan az egyik Maseratti motorháztetőjéhez ért. Mintha csak forró lett volna, azonnal el is kapta a kezét.
Tony színpadiasan kitárta a karját: - Üdvözöllek titeket a szégyen garázsában! Minden autó, amit itt láttok apám "kedves" ajándéka...
Tony agyán áfutott az összes kellemetlen emlék az autókkal kapcsolatban és még mielőtt a pánik átvehette volna az irányítást, gyorsan visszatért a többiekhez. - Arra gondoltam, hogy ezzel a barátommal mennénk itt. - Tony egy csillogó, piros Teslára mutatott. - Mind a hatan kényelmesen elférünk benne, semmiben nem szenved hiányt, viszont pár dolgot meg kell beszélnünk előtte. Kinek van már meg a jogsosítványa?
Kezdésnek Tony a magasba a emelte a kezét, mire Nat, és Thor a sajátjuk felemelésével válaszolt.
- Ennyi? - kérdezte Tony még utoljára.
Bruce idegesen járatta a lábát, majd nagyot sóhajtva kibontotta a karbatett kezét és ő is jelentkezett.
- Tudok vezetni... de nem szeretnék. Autóba ülni se nagyon, de azt még kibírom valahogy.
Tony megértően bólintott és a fiú vállára tette a kezét.
- Hárman pont elegen vagyunk.
Bruce hálásan leeresztette a vállát. Tony nem tudta mi történik a fiúval, de valami nagyon nem volt rendben napok óta. Az a Bruce Banner, aki figyelmeztette, hogy ne üljön Erik helyére, mintha a háttérbe szorult volna. Tony semmi kézzelfoghatót nem tudott felmutatni ezen észrevételével kapcsolatban, egyszerűen csak érezte, hogy valami nincs rendben.
Natasha magához ragadta az irányítást és beült a sofőri ülésbe. Mindenki követte a példáját és beült az autóba. Tony gyorsan bedobott pár csomagot hátulra, majd az anyósülésen foglalt helyet. Mögötte ült Thor és Bruce, mögöttük pedig Steve és Clint.
- Szóval, hárman tudunk vezetni. - összegezte Nat. - Az út pedig kb egy nap, tehát simán be tudjuk osztani a vezetést. Vállalom az első kört, viszont szerintem...
- Várjunk csak. - szakította félbe Tony. - Oda-vissza két nap lesz ez a kis kirándulás... Holnap iskola. Nem jönne vissza csak úgy magától holnapra?
A többiek összenéztek, majd egy emberként kezdtek nevetésbe.
- Már megint mit mondtam, ami olyan fene vicces?
Thor vette át a szót: - Merész azt feltételezned, hogy Loki visszajönne, csak mert iskolába kéne mennie... viszont amúgy is mindegy, mert csak szerdán kezdődik a suli. Őszi szüreti szünet van.
- De gyorsan szedjük össze az öcsköst. - szólt előre Steve. - Szerdán van az első szezoni meccsünk.
- Időben vissza fogunk érni. - motyogta Tony miközben gyorsan felrakta Jarvis-t az autó rendszerébe.
- Hallasz Jarvis?
- Tisztán és értehtően. - felelt a lágy hang.
- Csodás. Keresd meg a legrövidebb utat, beviszem a címet... - Jarvis pillanatok alatt megtalálta a legrövidebb utat, majd be is jelölte a rendszerben.
- Tudod ezt a GPS is megcsinálta volna. - jelentette ki Natasha.
- A GPS-t sajnos nem én terveztem és Jarvis-ban sokkal jobban megbízom.
- Köszönöm uram.
- Mellesleg a GPS uramnak sem hív. - szúrta közbe Clint.
- Szerintem ti fel sem fogjátok Tony mit alkotott. - Bruce előrehajolt, és mintha úgy jobban tudná értelmezni, az utat mutató kijelzőre meredt.
Nat mosolyogva a fiúra nézett, de még mielőtt Tony-n kívül más is észrevehette volna, elkapta a tekintetét és kitolatott a garázsból.
Az út nagyon sokáig zökkenőmentesen ment. Natasha kiváló sofőrnek bizonyult, ezért még Bruce is nyugodtabban dőlt hátra az ülésen és ha Tony-t egy cseppnyi érzelem is kötötte volna a kocsihoz, az utálaton kívül, aggódnia sem kellett volna, hogy valami baja esik. Bár legszívesebben megkérte volna a lányt, hogy zúzza össze a járművet, viszonylag csöndben ült a helyén. Látta a többieken mennyire tetszik nekik az autó, és azt is tudta, hogy sosem engedhetnék meg maguknak, ő mégis azt kívánja, bár darabokban lenne az egész. Bűntudata támadt, ezért úgy érezte tennie kell valamit. Előkapta a telefonját és intézkedni kezdett. A fiú pillanatok alatt elintézte amit akart és csak bambult ki utána az ablakon. Az út negyedénél járhattak, amikor Tony vállát Nat bökte meg. Steve, Clint, Thor és Bruce éppen teljesen belefeledkeztek valami témába, ezért nem igazán figyeltek rájuk.
- Minden oké? - kérdezte le sem véve a szemét az útról. - Tudod egy ideje nem hallottam a hangod, pedig azt szereted hallatni.
- Persze. - a fiú elpillantott arról az egy pontról, amire már hosszabb ideje meredt.
- Feltételezem nem akarsz beszélni róla. - mondta óvatosan a lány.
Tony továbbra is csenddel válaszolt, majd inkább másra terelte a szót.
- Átvegyem a vezetést?
- Nem, még nem telt el sok idő. Bírom még. Viszont a benzin már nem igazán.
- A legközelebbi benzinkútnál hajts le! Teletankoljuk és megyünk is tovább.
Nat bólintott, és mielőtt bekanyarodott a benzinkút felé, még egy aggodalmas pillantást vetett a fiúra.
Nat megállt, mire mindenki nyújtózkodva kikászálódott az autóból. Thor elrohant a mosdóba, Nat elkezdte tankolni a kocsit, miközben Clint és Bruce valami rágcsálnivalót keresett bent az üzletben. Steve csak nekidőlt egy oszlopnak és élvezte a napsütést. Ahogy Tony is ment be az üzletbe, hogy fizessen még hallotta, ahogy Nat odaszól Steve-nek:
- Ha a focista karrier nem jön be, még mindig ott lesz a modellkedés, mint szakma...
Mielőtt becsukódott az önműködő ajtó, Tony látta ahogy Steve felmutatja a középső ujját és ettől mosolyogva ment az unott eladóhoz.
- A négyes kút tankolása lesz, valamint amit a fiúk választottak.
Clint és Bruce a pultra pakolt pár zacskó csipszet, valamint pár üveg üdítőt és enegriaitalt.
Az eladó, aki Tonyéktól alig lehetett idősebb lassan bepötyögött mindent, Tony pedig már nyújtotta is a hitelkártyáját. Amikor azonban a srác lehúzta a kártáyját, az sípoló hangot adott ki. A fiú megismételte a mozdulatot, de ugyanaz lett a végkimenetel.
- Ez a kártya nem jó. - jelentette ki a nyilvánvalót.
- Az lehetetlen. - horkant fel Tony, de nem állt le vitatkozni, elővett egy másik kártyát. Az eladó sóhajtozott, mintha minden újabb mozdulat rabolná a drága idejét, pedig Tonyékon kívül éppen senki nem tartozkodott a benzinkúton. A másik kártya is az előző sorsára jutott.
- Ajaj. - szólalt meg Tony mögött Clint.
Tony összehúzta a szemöldökét és már nyúlt is a telefonjáért.
- Szia, Hap valami...
- Nincsen rendben a kártyáiddal. - vágott közbe Happy. A hangja rendkívül feszült volt. - Tudom Tony, már édesapád is a tudtomra adta.
Tony azonnal megértette a férfi idegessének okát, de ez még mindig nem adott neki választ arra, ami igazán érdekelte.
- Mi történt?
- Fogalmam sincs, valahogy leállt az egész rendszer... Az a baj, hogy nem csak az egyik kártyát nem lehet használni, hanem egyiket sem. Nincs miért aggódnod, már rajta vagyunk az ügyön, csupán egy pár órát, max egy napot kell kibírnod hitelkártya nélkül.
- Igen... - sóhajtott Tony. - Csak az a gond...
- Tony, nagyon sajnálom, de mennem kell, hogy minél előbb megoldjam ezt. Majd hívlak!
Tony lassan elemelte a fülétől a néma telefont majd a mögötte álló Clintre és Bruce-ra nézett.
- Van egy kis probléma.
Tony gyorsan félrerakatta a folyamatban lévő vásárlást és kiment a többiekhez a kocsihoz. Gyorsan felvázolta a helyzetet.
- Nem mintha tolakodó akarnék lenni... - mondta Thor. - De miért nem használsz kézpénzt?
- Mivel nem hoztam magammal. Az esetek többségében kártyával fizetek, és nincs szükségem rá. Szóval sajnálom, tudom, hogy vállaltam a költségeket, de erre most nektek kéne összedobni.
És akkor minden másfelé kezdett pillantgatni.
- Az az igazság, hogy nem igazán hoztam magammal pénzt... - mondta Bruce elsőként, amikor már nem bírta a feszült csöndet, a többiek pedig egyetértve bólogattak.
Tony sosem bírta volna kérdőre vonni Clintet vagy Steve-t, akikről tudta, hogy amúgy sincsenek elersztve, de meglepte, hogy senkinél sincs pénz.
- Natasha! Komolyan még nálad se? - Tony nagyra tágult szemekkel nézett a lányra.
- Sajnálom, de nem akartam, hogy a szüleim tudják, hogy eljöttem! - védekezett azonnal. - Ha pénzt hozok, egyből észreveszik.
- Thor? - fordult Tony a fiú a felé.
- Néha elfelejtek lényegesebb dolgokat...
Tony az égnek emelte a tekintetét és ezzel el is hallgattatta a fiút.
- Márpedig a tankolást ki kell fizetnünk valahogy. - mondta Tony, mire a többiek helyeseltek, de továbbra is csendben maradtak. A fiú az ujjaival dobolni kezdett az autó csomagtartóján és akkor megakadt a szeme a csomagokon. - Nem baj, megoldjuk.
Tony kipattintotta a csomagtartót és elővette a gitárját. A többiek ledöbbenve nézték, ahogy a fiú leül a benzinkút mellé, kiveszi a gitárját, majd miközben rágyújt egy cigire, elkezdi hangolni a gitárt.
- Nem is tudtam, hogy dohányzol. - mondta megdöbbenve Steve. - Nem csoda, hogy bele akartál halni a futásba...
- Csak akkor dohányzom, ha nagyon stresszes vagyok és nem tudom működik-e valami, amit kitaláltam. Az, hogy egy dollár nélkül ülök a földön, és abban bízom, majd pénzt adnak a játékomért... elég stresszre ad okot.
Tony megpengette a gitárt és tovább hangolta.
- Nekem is adnál egyet? - kérdezte halkan Bruce.
Tony egy pillanatra annyira megdöbbent, hogy egy hihetetlenül hamis hang jött ki a gitárból.
- Hát ezt se gondoltam volna soha Banner. - Tony nagyra nyílt szemekkel, de ravasz mosollyal nyújtotta neki a cigisdobozt.
- Bruce, nem biztos, hogy ez... - kezdte Nat, de Bruce gúnyos horkantása hamar félbeszakította.
- Igen gondolom, csak a menő srácok gyújthatnak rá. - Bruce olyan gyakorlatiasan szívott bele a cigibe, hogy látszott nem elöszőr csinálja.
Nat szintén horkantott és dühös cipőkopogások kiséretében elviharzott az autó felé. Hangos ajtócsapással jelezte a felháborodását, ha esetleg nem lett volna világos.
- Úgy látszik rossz hatással vagyok rád... - mondta Tony.
- Semmi közöd ehhez. - Clint előrelépett és belenézett Bruce szemébe. - Nat talán sosem fogja mondani, mert bár rettenthetetlen, a saját érzelmeitől igenis fél, de kedvel téged. Sosem enged közel magához senkit, de valamiért a te figyelmedet mindennél többre értékeli. Nem tudom mi a franc ütött beléd mostanában, de jó lenne ha összeszednéd magad és abbahagynád ezt!
Clint sarkon fordult és Nat felé vette az irányt, maga mögött hagyva a szótlan Bruce-t.
- Te jó ég, máshol rendezzétek ezt a sok drámát! - Tony látta, hogy autók közelednek az úton. - Itt az ideje pénzt keresni!
Miután a többiek arrébb mentek, Tony játszani kezdett. Már éppen énekelni kezdett volna, amikor mellette Steve kezdte videózni és fotókat is készített.
- Muszáj ezt? - nézett rá Tony oldalasan.
- Teljes mértékben! - nevetett a fiú. - Tony Stark éppen koldulni kényszerül. Ez lesz a háttérképem. Meg a képernyővédőm. A videót meg mindig le fogom játszani, ha éppen nagyképű kedvedben leszel.
- Remek. - Tony csak nevetni tudott, majd amikor látta, hogy közelednek az emberek ismét játszani, majd énekelni kezdett. Nem volt konkrét ötlete mit énekeljen, ezért ment azzal, ami éppen eszébe jutott.
STAI LEGGENDO
Avengers - Egy banda története
FanfictionTony Stark gyerekkora abból állt, hogy egyik államból a másikba utazott apjával, annak munkája miatt. Barátok hiányában egyetlen elfoglaltsága a robotika és a technológiai fejlesztések voltak. Legalábbis az apjának csak ennyit mutatott. Azonban amik...