Ik fietste met lara weer naar huis toe. Toen ik eenmaal weer thuis aankwam zat mijn moeder een boek te lezen en mijn vader was nogsteeds aan het werk. Mijn broer is het huis al uit met zijn vriendin.
"Hallo schat." Zei mijn moeder.
"Hey." Zei ik terug en plofte op de bank.
Ze legde haar boek aan de kant.
"Dus, vertel hoe was de eerste schooldag?" Vroeg mijn moeder nieuwschierig.
"Ging opzich wel." Zei ik kortaf zoals gewoonlijk.
"We hebben een nieuwe stagiaire bij ons op het werk het is een heel aardige jongen. Ik heb hem vanavond uitgenodigd voor het eten." Zei me moeder enthousiast."Ohh, leuk!" Zei ik.
"Ja hij komt over een uurtje of anderhalf dus wil je je misschien even omkleden? een beetje opdutten?" Vroeg me moeder.
"Waarom?" Vroeg ik. "Je weet het maar nooit." Zei mijn moeder met een knipoog.
Ik moeet lachen en liep naar mijn kamer.
Ik keek even snel naar de spiegel en zag dat mijn mascara allemaal weer was uitgelopen door de wind de weg terug naar huis. Ik pakte een doekje en veegde alles dat uit was gelopen weg en deed nog een klein laagje mascara op en oogpotloot onder mijn oog. Ik ging nog even mijn mail bekijken en voordat ik het wist ging de deurbel. Ik liep naar beneden.Mijn moeder had de jongen al binnengelaten. Hij liep op me af en gaf me een hand.
"Hey, ik ben Marcel." Zei hij.
"Hey, ik ben sam." Zei ik.
Hij had een nerdbril op en zijn haar zat strak naar achter gekamd. Hij had een gilet aan en daaronder een gestreept onderhemd.
De manier dat hij praatte en bewoog kon je het al duidelijk zien. Hij valt op mannen.
"Kom, ga zitten." Zegt mijn vader en we nemen allemaal plaats aan de tafel. Mijn moeder heeft zich weer uitgesloofd in de keuken zo te zien.Het gesprek ging verder eigenlijk over vanalles en nogwat. Hoe het was bij mijn moeder op het werk, hoe hij het doet op school, hoe ik het doe op school, thuissituaties dat soort dingen.
"Nou bedankt voor het eten, het was erg gezellig. Sam, je zou een keer bij ons langs moeten komen!" Zei marcel "Ja, lijkt me leuk!" zei ik.
Ik en mijn ouders zwaaiden hem uit.
Toen ik naar de klok keek was het al half 11.
"mam ik ga snel douchen en dan slapen doeii." Zei ik en liep naar boven.
"Weltrusten, schat." Hoorde ik mijn moeder nog zeggen.Sorry voor het korte stukje! Volgende keer word het beter, promise.
Xx lyanne
JE LEEST
Mister Styles [Harry styles fanfic]
Fanfic"Het spijt me." Begon harry. "Het was niet mijn bedoeling om je overstuur te maken." Ik liep naar hem toe en knuffelde hem en begon weer in zijn shirt te huilen. Harry nam me in een stevige knuffel en zei dat alles goed ging komen. Ik schudde mijn...