Fúria?

111 8 0
                                    

Ocitla som sa v tmavéj mistnosti plnéj rôznych nádob .Za stolom sedela moja sestra ale už nebola dieťa ,žena.Niečo usilovne písala.Vo dverách sa objavil náš otec.Zdvihla hlavu a výťazne sa naňho usmiala. "Mám to otče."

"Už bolo na čase". odvetil nezaujato


Zrazu som bola niekde inde.Obzerala som si miestnosť. Predo mnou visel muž.To je ten vojak čo ma zachránil,uvedomila som si.Celý bol od krvy. Na rukách mu chýbali prsty.Vyzeral ako mrtvy.

"Povedz zradca koho si chránil?" priblížil sa k nemu otec

No ten nič len visel dalej.

"Hovor!" rozkázal a nožom mu zakrútil v nohe

Muž zreval no odpovedal ."Wiliama"

"A kôli čomu ?" stále otáčal nožom v rane

"Kôli vašej dcére, žije a všetkých nás zachráni ."vyriekol s nádejou

"Ty zradca nesplnil si rozkaz! Stebou som už skončil ".otočil sa a odchádzal.

 Pomedzi zuby vycedil "zabiť"!


Stojím u nás doma.Strýko sedí za stolom meč položený pred ním.Do miestnosti vtrhnú vojaci.Strýko sa bráni dvoch prebodne.Piati ho ale chytia a vyvedú von.Držia ho medzi sebov ,on sa nebráni hľadí pred seba.

"Osobne sám kráľ" povie s opovrhnutím

"Si zradca a o teba sa aj sám postarám."zazerá naň "Povedz kde je".

"To sa ty nedozvieš nikdy". a odpľuje si 

Nato ho otec prebodne mečom.

Nie!nie!!! skrýknem žiaľom.Zvalím sa na zem a plačem ,kríčím bolesťou.Neviem ako dlho nariekam.Pomaly sa vyškriabem zo zeme a zlomene odchádzam von cez vodopád.

"Tak konečne. Získala si ho, pod vypadneme odtiaľto."

"Daj mi pokoj ty fúria jedna bláznivá!"

"No dovoľ ,ja nie som žiadna fúria ale najáda. Jasné!"

Mám ju na háku zlomene kľačím a plačem dalej.

"Tak počúvaj tí muži sa kôli tebe obetovali .Pozbieraj sa a pomsti ich, inak umreli zbytočne.Ak sa nepozbieraš zomrú mnohý otcovia,matky a deti.Počula si?"

Pomaly som prestala plakať a rozhodne sa postavila aj ked s bolesťou v srdci.Podoprela ma a viedla preč.Cestu som nevnímala utápala som sa v spomienkach.

"Kto ti bol ten muž?"

"Môj strýko, bol mi ako otec." 

"Ja som svojích rodičov nikdy nepoznala ." v tichosti ma viedla dalej

hora najáda 

Vyvolená živlomWhere stories live. Discover now