Hoofdstuk 3

2K 40 7
                                    

POV Maelin:

Tuut tuut tuuut tuuut.

Zuchtend word ik wakker van mijn beste vriendin....de oh zo irritante wekker. God, wat haat ik haar. Ik heb gisteravond nog snel mijn wekker op negen uur gezet.

Langzaam stap ik uit bed een loop naar de badkamer om een lange warme douche te pakken. Ik was mijn haren en mijn lijf grondig. Dan stap ik uit de douche en loop door de badkamer naar mijn inloopkast. Ik pak mijn kleren voor vandaag van de plank in de kast af. Ik trek een lange zwarte broek en een blouse met een trui erbovenop aan. Ik loop snel naar mijn sieradenkastje en doe mijn dagelijkse armbanden om. Ook doe ik mijn ring om. Die heb ik al sinds ik een klein meisje ben. Hij was van mijn echte moeder. Ik pak een enkelbandje en doe die om mijn enkel. Ik pak wat kettingen en doe die om. Mijn oorbellen doe ik ook in. Ik heb 2 gaatjes aan de linkerkant en 3 aan de rechterkant.

Ik loop terug naar de badkamer om mijn make-up en haar te doen. Ik kijk naar mezelf in de spiegel. Ik zie een lang licht getint meisje met halflang bruin stijl haar en knal baluwgroene ogen. Ik ben de enige in mijn familie met blauwgroene ogen. De rest heeft allemaal bruine ogen. Ik borstel mijn haar. Ik heb zacht halflang bruin haar dat niet te stijl is zo dat je het niet kan krullen. Ik laat het los hangen en doe een beanie op. Snel doe ik een beetje make-up op, dat bestaat uit mascara en lippenbalsem. Ik ruim de badkamer op en doe mijn spullen in mijn toilettas. Ik loop terug naar mijn kamer en pak de rest van mijn spullen in. Ik ruim nog even mijn kamer op. Dan loop ik met al mijn spullen naar beneden. Ik loop de keuken in en maak ontbijt. Na een uurtje is het tijd om te vertrekken. Het is inmiddels 12:00 en de rest is ook al wakker. Normaal gesproken zou ik nog in bed liggen maar dat kan helaas niet. Ik pak snel een kauwgom pot uit de kast en stop die nog even in mijn rugzak. Dan loop ik naar de hal. Daar staan mijn ouders en mijn broers al om mij uit te zwaaien. Een voor een geef ik ze een knuffel en dan loop ik naar buiten. Richard staat al voor en snel stap ik in de auto. Mijn vader heeft gezorgd dat mijn eigen auto al op het internaat is. 

Ik stap snel in de auto. Als ik goed zit vertrekken we. Ik kijk ondertussen voor een laatste keer naar mijn huis. Mijn thuis

Richard zegt dat de reis ongeveer 2 uur gaat duren. "Wat gezellig toch." zeg ik terug. Daar moet Richard dan wel weer om lachen.  Na anderhalf uur begin ik honger te krijgen. Richard stelt voor om even te stoppen. Als we in Hartford zijn spring ik snel uit te auto om bij Starbucks een Karamel Frappuccino en een koffie te halen, daarna ren ik naar de mac om een wrap met friet en een hamburger met friet te halen. Nadat ik heb betaald loop ik naar de auto en geef de hamburger met friet en een koffie aan Richard. Ik ga achterin zitten en begin aan mijn wrap. Als we Boston in rijden kijk ik mijn ogen uit.

'We zijn er bijna Mae' zegt Richard.

En dan zie ik het. Een prachtig mooi klassiek gebouw. Het is echt enorm. Dit is het internaat dus...Boston High. Het is een prachtig oud gebouw wat vroeger een kasteel moet zijn geweest.

Ik kijk mijn ogen uit terwijl Richard de oprijlaan op rijdt. Het is echt enorm. Als de auto stil staat, stap ik uit. Ondertussen pakt Richard mijn koffers en samen lopen we naar de receptie. Bij de receptie zit een vrouw van middelbare leeftijd.

'Hey, Ik ben Maelin Lawrence en ik ben nieuw.' zeg ik als ze me vragend aankijkt.

'Ik zal even kijken.....owh ja ik zie het...je hebt kamer 511. Straks komt er iemand om je rond te leiden. Je boeken, uniform en rooster liggen al op je kamer. In de kantine kun je ontbijten, lunchen en avondeten. Ontbijt is van 7:00 tot 10:00, Lunch van 13:00 tot 15:30 en het avondeten is van 18:00 tot 21:00. Om 22:30 moet je op je kamer zijn doordeweeks. Op vrijdag en zaterdag maak het niet uit. Zondag moet je om 23:00 weer op je kamer zijn. In het weekend mag je weg, maar meld dat wel even. Je schoolpasje Krijg je nog.' zegt de vrouw.

Ze geeft me de sleutel en ik bedank haar. 

'Gaat het lukken met al je koffers?' Richard kijkt me vragend aan.

'Ik denk het wel, zo zwaar zijn ze niet.' Antwoordt ik. We lopen samen naar buiten.

'Het ga je goed Maelin. Bel me als er iets is wat ik voor je kan doen.' Ik knik meteen.

'Dat zal ik doen, fijn reis terug Richard.' Richard zwaait naar me en stapt dan in de auto. De motor start en nog geen 5 seconden later rijd de zwarte auto de oprijlaan af. Ik loop weer naar binnen en kijk naar mijn bagage. Dit wordt een leuke klus. Ik sla mijn rugzak om mijn rug en pak mijn 2 koffers terwijl ik naar de lift loop. Ik kijk de grote hal rond van mijn nieuwe school en onderkomen voor dit jaar terwijl ik op de lift wacht.  


-------------------------------------------------------------------------------------------

Heyy,

Ik weet niet precies hoe een internaat werkt dus no Hate pleasss!

Wat vinden jullie tot nu toe van het boek? Laat het weten!

xx


YouWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu