POV Maelin:
Tuuut tuuuut tuuuut tuuut
Langzaam wordt ik wakker van de wekker. God, ik wil letterlijk zo graag vakantie. Ik stap langzaam uit bed. Woensdag ochtend. Wat gezellig toch weer. Ik pak mijn tel en kijk of ik appjes heb.
Pap: Heyy lieverd hoe is het? Ik heb een verrassing voor je! Bel me vanmiddag maar x
U: Komt goed x
Pap: Oke tot vanmiddag schatje!
Ik leg mijn telefoon weg. Ik pak mijn rot uniform en loop snel naar de badkamer voor een douche. Jace is zo te horen nog niet wakker. Ik stap snel onder de douche en was mijn lichaam en haren. Na 15 minuten stap ik eronder uit. Ik kleed me om en doe mijn haar. Wat zal ik vandaag doen? Knotje? Staart? Gewoon los? Halfvast? Ik bedenk alle opties in mijn hoofd. Uiteindelijk ga ik voor mijn haar alvast in een knotje. Ik doe ook nog wat make-up op. Ik loop de badkamer uit en maak ontbijt. Als het 8:20 is loop ik naar beneden voor de les. Geschiedenis. Want dat vindt iedereen zo geweldig. Ik zie Quinn staan en ik loop naar haar toe.
'Hey babe.' Zeg ik vrolijk tegen haar.
'Hey, hoe gaat het?' Zegt ze vrolijk terug.
'Met mij gaat het prima en met jou?'
'Ook goed alleen voel ik me dus awkward thuis want Sarah en Lucas zijn er vaak enzo...en dan weet ik niet zo goed waar ik naar toe moet...' Legt ze uit. Een paar weken geleden heeft Lucas Sarah gevraagd om zijn vriendin te zijn en het gaat dus super goed tussen die twee.
'Je kan altijd bij mij komen hoor.' Zeg ik lachend. Ze knikt.
'Zal ik de volgende keer doen!' Zegt ze nog snel voordat we de les inlopen.
POV Jace:
Vandaag gaan we het doen. Het plan met Jordan. Het kot helemaal goed. Ik hoef alleen maar heel even met meneer Smith te praten en irritant te doen. Pats. Boem. Plan gelukt! Ik kijk ff op de wekker. Godver! 8:25. Normaal gesproken kom ik nooit op tijd maar nu zal ik wel moeten. Ik loop snel de kamer uit. Op de gang kom ik Jordan tegen.
'Hey bro...' Begroet hij me
'Yoo.' Begroet ik hem terug. Samen lopen we naar beneden.
'Denk je dat het plan gaat werken?' Vraagt hij me terwijl we naar beneden lopen.
'Het werkt wel Jordan! Het komt goed oke. Ik weet wat ik moet doen!' Zeg ik hem. Hij knikt maar ik kan zien dat hij toch twijfelt.
'Het enige wat ik wil is wat tijd met haar en we helpen tenslotte jou ook met Maelin.' Zegt hij. Ik knik en ik moet meteen aan haar denken.
Ze is zo prachtig. Zo zo prachtig. Al weet ik niet zeker of zij dat ook weet.
Dammit! Jace kom op!
We lopen naar beneden en we zijn nog op tijd voor de les. We lopen naar binnen en gaan achter Maelin en Quinn zitten. We beginnen met het plan. Klieren en klooien. Maelin en Quinn kletsen er op los. Meneer Smith begint langzaam geïrriteerd te raken. Hij waarschuwt ons een paar keer.
'Meneer Carter wissel maar met mevrouw Cooper.' Zegt hij boos. Ik knik snel en wissel. Ik hoor Mae zuchten.
'Wat is er nou? Zo erg is het toch niet schatje?' Zeg ik. Ze kijkt me aan met haar prachtige groen blauwe ogen.
Damnnn, damnnnn en nog eens damnnnn. Ik hou zo erg van haar ogen.
'Ik ben je schatje niet..' IIs het enige wat ze zegt. Niet antwoordend op de andere vragen.
JE LEEST
You
RomanceAls de 17-jarige Maelin Lawrence door haar ouders naar een internaat wordt gestuurd na een andere verwijdering van een school staat haar hele leven op zijn kop. Een nieuwe school betekent echter ook nieuwe kansen, iets wat Maelin graag met beide han...