POV Maelin:
Als ik mijn kamer binnenkom loop ik direct naar mijn inloopkast. Ik kleed me om. Dit uniform zit verschrikkelijk! Ik trek een spijker jeans, een grijze trui, een leren jack en mijn zwarte vans aan. Ik doe mijn haar even opnieuw. Dan loop ik naar mijn kamer en pak mijn spullen en dan ren ik naar beneden. Ik pak mijn auto en rijd naar de supermarkt. Wat wil ik vanavond koken? Thais? Indiaans? Italiaans? Italiaans?! Zeker weten! We gaan pasta carbonara maken! Zo lekker! Snel pak ik de spullen en ook wat spullen voor de komende dagen. Onze school geeft ons een weekelijks budget voor eten. Met overvolle boodschappentassen kom ik thuis. Ik begin met uitpakken als Jace ineens binnenkomt. Hij kijkt me vragend aan en trekt zijn wenkbrauwen op.
'Waarom heb je boodschappen gedaan?' Vraagt hij
'Omdat ik ga koken..waarom zou ik het anders doen?'
'Kan je koken dan?'
'Ja, dat heb ik geleerd van mijn moeder.'
'Ennn wat ga je koken?'
'Pasta carbonara.' Zeg ik terwijl ik nog steeds de tassen uit pak. Als ik op kijk zie ik zijn ogen schitteren.
Wow, ik kan gewoon niet tegen die ogen. Ze zijn zo mooi!
Mae, kom op zeg! We gaan niet zo denken elke keer dat je hem tegen komt. Dat is raar!
'Je lievelingseten I guess..' zeg ik lachend terwijl hij heftig knikt.
'Ik moet gaan...ik ga sporten.'
'Ik zie je wel verschijnen'
Ik ga verder met uitpakken en ga me dan weer omkleden. Eindelijk, eindelijk is er tijd om te dansen. Wat heb ik dat lang niet meer gedaan. Snel kleed ik me om.
Snel pak ik een sport tas met daar in een handdoek, mijn box en drinken. Ik loop de kamer uit en ga naar de gymzalen. 'S middags zijn die vrij om zelf te sporten. Ik pak de allerlaatste en loop naar binnen. Ik zet mijn sport tas weg en zet mijn box klaar. Ik zet hem aan, verbind mijn telefoon en zoek het nummer van mijn warming-up op. Ik loop naar het midden van zaal en begin met een warming-up. Als ik voel dat ik goed warm ben loop ik naar de box en verander het nummer naar het nummer van mijn nieuw choreografie. Een paar keer gaat hij fout maar dan na honderden keren gaat hij goed. Eindelijk! Ik kijk even hoe laat het is en ik zie dat het al 18:00 is. Ik heb gewoon 2 en een half uur gedanst. Snel ruim ik op en loop naar de kamer voor een douche. Ik gooi mijn vieze kleren op de grond van de badkamer en doe de douche aan. Als het water op de juiste temperatuur is stap ik eronder. Ik kleed me om en loop de keuken in om te koken.
POV Jace:
Ik kom binnen en ik verga van de honger als ik de geur van mijn lievelingseten ruik. Pasta carbonara! Ik loop de keuken in en ik zie Maelin bij het fornuis staan.
'Ga de tafel is dekken. Het eten is zo klaar.' Zegt ze bevelend.
'Alles voor mijn princes.' Zeg ik lief terug. Ze kijkt me aan en schudt haar hoofd.
JE LEEST
You
RomanceAls de 17-jarige Maelin Lawrence door haar ouders naar een internaat wordt gestuurd na een andere verwijdering van een school staat haar hele leven op zijn kop. Een nieuwe school betekent echter ook nieuwe kansen, iets wat Maelin graag met beide han...