Hoofdstuk 6

1.7K 37 0
                                    

POV Maelin:

Ik loop snel naar de kantine. Ik haat die gast echt. Wie denkt die wel niet dat hij is. Lekker Mae je hebt nu al haat aan je kamergenoot en je moet daar nog het hele jaar mee denk ik bij mezelf. Lekker dan.

In de kantine zie ik dat je allemaal dingen kunt bestellen. Lekker! Ik kies voor een bakje chinees en een cola. Ik kijk de kantine rond en dan zie ik Quinn en Sarah zitten. Snel loop ik naar ze toe en ga aan hun tafel zitten. Ze begroetten me vrolijk en we beginnen met eten en we kletsen er op los.

'Maar Mae, waarom kom je pas nu? Het is half oktober en de scholen zijn nog geen anderhalve maand geleden begonnen.' vraagt Sarah me opeens. Ik grinnik in mijzelf en ik zie hun me vragend aankijken.

'Ik ben van school gestuurd en toen moest ik van mijn ouders hier heen...'

'Je bent WAT?' schreeuwt Quinn bijna.

'Ik ben van school gestuurd.' zeg ik kalm. Ze kijken me met open mond aan. 

'Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?' vragen ze me nog steeds verbaasd omdat ik van school ben gestuurd.

'Ik heb een glitterbom laten ontploffen in het kantoor van de directeur. Hij kon veel mijn geintjes hebben maar blijkbaar vond hij dit een beetje te ver gaan dus stuurde hij me van school. Eerlijk gezegd dacht ik niet dat het zo ver had kunnen komen. Maar ja het was dan ook niet de eerste keer.' vertel ik hun. Ongelovig kijken ze me aan. 

'NIET de eerste keer?' vraagt Sarah me ongelovig. Quinn zit nog steeds me stomverbaasd aan te kijken.

Terwijl ik mijn schouders op haal zeg ik: 'Nee joh, het was de 5e school waar ik vanaf ben gestuurd volgens mij.'  Nu kijken ze me stomverbaasd aan.

'Wat heb je de andere keren dan gedaan?' vraagt Quinn me, die pas net haar stem heeft teruggevonden.

'Ik heb glitterbommen laten ontploffen, het schoolhoofd bedreigd, te vaak dronken en high naar school gegaan, te vaak niks gedaan en nog veel meer dingen.' zeg ik. Terwijl ik praatte werden ze opeens stil en keken me waarschuwend aan. 

'Mae, je had stil moeten zijn.' zegt Quinn zachtjes. Ik kijk haar vragend en niet begrijpend aan.

'Iedereen moet stil zijn als de Badboys binnen komen.' antwoordt Sarah voor haar. Ik draai me om en zie dan mijn kamergenoot met twee andere jongens boos naar me kijken. Ik had niet gezien dat ze binnen waren gekomen. Niet zo gek. Ik zit met mijn rug naar de ingang van de kantine. Dan zie ik toch niet dat er iemand binnenkomt of wel soms?

'Ik ben echt niet bang voor ze! Ik heb een al ontmoet. Jace, die is mijn oh zo leuke kamergenoot.' dat laatste zeg ik sarcastisch. 

'Jace is je WAT.' roept Sarah uit.

'Mijn kamergenoot.' 

'Dan ben je fucked up girl.'

'Dat was ik toch al, maar wie zijn die andere jongens die naast Jace lopen.'

'Dat zijn Jordan en Lucas, maar Jace is de ergste. Ze zijn allemaal fuckboys.' zegt zachtjes Quinn 

Ik kijk haar met een blik 'dat-wist-ik-nog-niet-joh'.

Dan opeens hoor ik een kuch achter me. Ik draai me om en zie Jace staan met een bord pasta. Jordan en Lucas staan naast hem. Ik kijk hem verveeld aan.  

'Weet je' zegt Jace 'Normaal is iedereen stil als ik, Jordan en Lucas de kantine binnen komen.'

Ik sta op en zeg poeslief tegen hem.

'Ik zat met mijn rug naar de ingang van de kantine. Dan zie ik toch niet dat jij en je meelopertjes binnenkomen? Daarbij volg ik niet zomaar de regels op van iemand.' 

Ik zie zijn gezicht van arrogant naar woede gaan. Dan laat hij opeens zijn bord pasta met bolognese saus op mijn trui vallen. Boos kijk ik hem aan

'Oepsie..' zegt hij alsof hij zich verontschuldigt. 

Achter me zie ik mijn cola staan. Stilletjes wijs ik ernaar. Quinn begrijpt me en geeft me het glas.

'Ik denk dat jij meer een probleem dan ik. Die trui was toch al oud en volgens mij is die hoodie nieuw.' zeg ik doodleuk. 

Hij kijkt me vragen en niet begrijpend aan. 

En dan gooi ik mijn cola over hem heen en zeg sarcastisch:

'You don't own me Jace.' 

Hij kijkt me boos en vloekt binnensmonds. Ik loop rustig de kantine uit terwijl iedereen naar me kijkt. Het boeit me helemaal niks tot mijn verbazing. Alles laat me koud. 

Maar daar ging wel mijn eten en drinken. Godverdomme! Nou dan ga ik wel naar de Mac voor eten. 

----------------------------------------------------------------------------------------

Zo zo, Jace en Maelin zitten elkaar nu al in de haren. Maar wat zou er straks gebeuren?

Lees vooral verder en laat nog even weten wat je van het hoofdstuk vindt

xx

YouWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu