POV Jace:
Ik word wakker van de wekker op mijn telefoon die aan het rinkelen is. Zuchtend druk ik op snooze en draai me dan weer om. Ik val bijna weer in slaap als de wekker nog een keer begint te rinkelen. Ik ga langzaam rechtop zitten en rek me uit.
'Jace, jezus, doe die verdomme wekker uit.' Mompelt Jordan geïrriteerd en slaperig van onder zijn dekens. Ik druk de wekker uit en stap dan uit bed. Ik loop naar de kast en kijk naar de enorme bende die we hebben gemaakt bij het uitpakken gister. Volgens mij hebben we letterlijk alles in de kast gegooid. Ik zoek tussen de rommel naar de kleren die ik vandaag aan doe. Al snel heb ik een zwarte, korte jeans te pakken. Ik zoek snel verder naar een shirt. Ik zie een lichtroze shirt achter in de kast en pak het. Ik pak snel een boxer uit de lade onder de plank met mijn troep van kleren en loop dan door naar de badkamer.
Als Jordan en ik na een half uur klaar zijn met omkleden en douchen wordt er op onze deur geklopt. Jordan doet open en ik hoor het gelach van Mae en Quinn de kamer vullen. Ik glimlach onbewust en kijk Mae aan. Ze draagt een blauw, kort rokje met een blauwwit bloemetjesmotief. Het rokje komt tot halverwege haar boven benen. Ze draagt er een simpel wit shirt op en aan haar voeten heeft ze witte converse. Haar lange haar hangt los over haar schouders. Ze ziet er zoals altijd mooi uit. Ik geef haar een lange zoen op haar lippen en daarna één in haar haren.
Dan begroet ik Quinn. Quinn heeft een kort, wit spijkerbroekje aan met een grijs loshangend hemdje erboven aan, waar je stukjes van haar zwarte kanten topje kan zien aan de zijkanten. Als schoenen draagt ze lichtgele Vans en ze heeft haar haar in een hoge staart. Vanuit mijn ooghoek zie ik Jordan haar lichaam met zijn ogen scannen.
'Guys, we moeten naar het ontbijt. Het is al kwart over tien en we vertrekken om elf uur stipt.' Zegt Mae dan opeens. Ik knik en laat mijn telefoon in mijn broekzak glijden. Ik pak Mae's hand vast.
'Je ziet er zoals altijd prachtig uit.' Fluister ik in haar oor. Ze bloost een klein beetje en grinnikt door mijn actie.
'Jij ziet er ook niet verkeerd uit hoor.' Zegt ze en ze drukt een kus op mijn wang.
---
Ik kijk naar Mae die poseert tussen de pilaren van het Palais Royal. Quinn maakt lachend foto's en dan draaien ze de rollen om. Ik krijg een por van Jordan tegen mijn arm. Verbaasd kijk ik op.
'Wat is er?' Vraag ik en Jordan steekt zijn armen in de lucht als teken van irritatie.
'Je hebt helemaal niks gehoord van wat ik zei of wel?' Vraagt hij.
'Schuldig.' Beken ik hem en hij schudt zijn hoofd lachend.
'Maar wat zei je?' Vraag ik.
'Ik zei dat ik je hulp nodig heb. Ik wil Quinn vragen als mijn vriendin hier in Parijs, maar ik weet niet wat ik moet doen.' Zegt hij en ik grijns.
'Maandag hebben we 's middags en 's avonds vrij. Neem haar mee op een date in Parijs en vraag haar dan op een hele mooie plek.' Stel ik voor en hij knikt bedenkelijk.
'Goed idee man.' Zegt hij en ik geef hem een mannelijke knuffel. We kijken weer naar Mae en Quinn die lachend naar de foto's kijken op hun telefoons.
'Het was echt tijd voor verandering.' Zegt Jordan doelend op ons badboy gedrag van vroeger.
'Zeker, ik ben blij dat ik Mae de mijne kan noemen.' Antwoord ik.
'En Quinn zal snel de jouwe zijn.' Zeg ik erachteraan. Jordan haalt onzeker zijn schouders op.
'Jordan, ze is gek op je. Dat weet ik zeker. Je bent geweldig. Ze zal zeker weten "Ja" tegen je zeggen. Iedereen verklaart haar voor gek als ze dat niet doet.' Verzeker ik hem. Hij kijkt me dankbaar aan. Opeens komen de meiden naar ons toe rennen.
'Oh Jace, je moet de foto's zien. Wij kunnen echt niet normaal op foto's staan.' Zegt Mae met een grote glimlach. Ze draait haar telefoon naar mij toe en ik zie de foto van Mae. Ze staat heel raar en doet wat raars met haar haar terwijl ze een raar en moeilijk gezicht trekt. Ik grinnik zacht om de foto.
'Bewaar, die maar voor het fotoboek voor later.' Zeg ik en ze kijkt me aan.
'Gaan wij fotoboeken maken dan?' Vraagt ze uitdagend.
'Tuurlijk gaan wij die maken. We moeten toch wel de foto's van onze jeugd en trips bewaren?' Zeg ik grijnzend en ze glimlacht.
'Dames en heren! We gaan weer verder!' Roept mevrouw Dassaud over het plein. Iedereen begint zich rond haar te verzamelen en wacht tot we vertrekken naar de volgende stop op het lijstje. Mae zucht vermoeid en geïrriteerd en loopt dan naar de groep. Ik sla mijn arm om haar middel.
'Niet zo chagrijnig zijn. We zijn in Parijs en vanmiddag hebben we vrij. We zijn bijna klaar, wedden?' Zeg ik tegen haar en ze glimlacht. Ze draait zich om en grijnst naar Quinn, die haar een knipoog teruggeeft. Die twee zijn duidelijk iets van plan.
---
'Zullen we ergens gaan eten?' Vraagt Quinn opgewekt. We zijn net klaar met de tour van mevrouw Dassaud en we hebben nu vrij. We lopen met zijn allen door de kleine straatjes van Parijs. Iedereen reageert instemmend op de vraag van Quinn en we gaan op zoek naar een restaurantje.
Al snel vinden we een schattig restaurantje. Mae en Quinn lopen druk kletsend naar binnen en vragen om een tafel op het terras. Twee minuten later komen ze buiten met een serveerster die een tafel aanwijst. Quinn wenkt ons en we lopen naar de tafel toe.
'Ik rammel.' Zegt Mae terwijl ze haar ogen laat glijden over de kaart.
'Quinnie, zullen wij een Quiche delen?' Vraagt Mae en Quinn knikt enthousiast.
'Wat neem jij?' Vraagt Jordan aan mij.
'Ik denk een steak Tartare, jij?' Zeg ik.
'Hetzelfde denk ik.' Antwoord hij. Er komt een serveerster aan. We bestellen de drankjes en het eten bij haar en dan loopt ze weer weg.
'Zullen we vanavond gaan zwemmen in het zwembad van het hotel?' Vraagt Quinn.
'Oh my god, yes, daar heb ik zin in.' Zegt Mae enthousiast.
'Gezellig.' Zeggen Jordan en ik tegelijk.
'Dan is dat een plan.' Zegt Quinn.
Na het heerlijke eten lopen we weer door de straatjes van Parijs. De meiden kijken overal om hun heen.
'Jace, Quinn en ik gaan dat winkeltje even in.' Meldt Mae mij. We lopen achter hun aan het winkeltje in. Mae en Quinn kijken al tussen de rekken en zeggen dingen tegen elkaar. Jordan en ik kijken elkaar kort aan en gaan dan op een bank zitten die in het winkeltje staat.
'Quinn? Wat vind je van deze broek?' Vraagt Mae aan Quinn terwijl ze een ligt gele, geruite broek ophoog houdt. Quinn knikt meteen enthousiast. Zo gaat het nog een tijdje door tot dat ze besluiten te gaan passen. Even later komt Mae naar buiten in de gele, geruite broek. Het staat haar zo goed, maar ik vind alles haar goed staan. Zelfs een vuilniszak zal haar goed staan. Quinn heeft ondertussen een kort rokje aan met een pantermotiefje. Jordan fluit zachtjes en Quinn kijkt hem lachend aan.
'Jace, wat denk je van dit broekpak?' Vraagt Mae terwijl ze het gordijn opent. Ze draagt een kort, wit, strapless broekpakje. Ik fluit meteen zachtjes en loop naar haar toe. Ik sla mijn armen van achter om haar heen.
'Het staat je geweldig.' Fluister ik in haar oor. Ze kijkt me dankbaar aan.
'Dank je, ik pas nog een paar dingen en dan ben ik klaar, okay?' Zegt ze en ik knik glimlachend.
Uiteindelijk heeft Mae de gele, geruite broek gekocht, het witte broekpak, een zwart-wit stippen jurkje met een v-hals en een rood rokje met een wit bloemetjesmotief gekocht.
Quinn heeft het korte rokje met een pantermotiefje, een zwart kort broekje en een zwart-wit gestreept broekbak met een v-hals.
'Zullen we teruggaan naar het hotel? Dan kunnen we gaan zwemmen.' Stelt Mae voor en iedereen stemt in.
----
Wow, we zijn al bij hoofdstuk 50. Het gaat echt snel allemaal! Veel plezier met het nieuwe hoofdstukje!
Vote & Comment!
xx
JE LEEST
You
RomanceAls de 17-jarige Maelin Lawrence door haar ouders naar een internaat wordt gestuurd na een andere verwijdering van een school staat haar hele leven op zijn kop. Een nieuwe school betekent echter ook nieuwe kansen, iets wat Maelin graag met beide han...