Hoofdstuk 33

1.3K 28 4
                                    

POV Jace:

Ik zit in de auto op weg naar Mae's huis. Jordan en Lucas rijden achter me. Als ik bij de poort kom bel ik aan. Als snel hoor ik een ruis en wat kraken wat betekent dat iemand aan de andere kant de camera aan heeft en kan kijken wie voor het hek staat.

'Hey Jace hoe is het?' Begroet de stem van iemand me.

'Hey...ja prima met jou.' Begroet ik de andere persoon terug.

'Je hebt geen idee wie ik ben ofwel...' Zegt de persoon.

'Nee klopt.' Antwoord ik lachend.

'Wel je spreekt met Nick.' Zegt Nick.

'Ik moet toegeven dat dit een prachtig gesprek is maar ik wil absoluut heel graag naar binnen.' Zeg ik lachend. Nick lacht ook en drukt waarschijnlijk op de knop om het hek open te maken. want het hek gaat open. Ik rij naar binnen en parkeer de auto bij de fontein op de oprijlaan voor de deur. Achter mij parkeren Jordan en Lucas. Ik stap uit en haal een hand door mijn haar. Jordan, Lucas en ik lopen naar de deur waar Lucas aanbelt. Even later wordt de deur open gedaan door een meisje dat ik niet ken. Ze heeft lang zwart haar dat los over haar schouders valt en bijna zwarte ogen die me vragend aan kijken.

'Mag ik vragen wie jij bent?' Vraagt het meisje met een zachte stem die haar jonger laat lijken dan dat ze er uit ziet.

'Ik ben Jace, het vriendje van Maelin.' Antwoord ik haar.

'En ik ben Jordan, een vriend van Maelin.' Vult Jordan me aan.

'En ik ben Lucas, een andere vriend van Maelin.' Eindigt Lucas onze begroeting. Het meisje knikt en opent de deur

'Ahh kom binnen, de rest zit in de woonkamer. Ik ben Kiana, de vriendin van Daniel.' Zegt ze en we lopen naar binnen. Ah nu weet ik het weer. Mae had inderdaad gezegd dat Kiana de vriendin was van Dane. We komen aan bij de woonkamer waar ik Nick, Dane, Alec, Sebas, Reece en de ouders van Mae zie zitten.

'Hallo, hoe gaat het er mee?' Begroet ik iedereen. Jordan en Lucas volgen mijn voorbeeld. Mae's moeder staat op.

'Hier gaat het goed, wat leuk je weer te zien. Jij gaat Mae straks vast ophalen.' Zegt Roselynn. Ik knik. Mae is 2 weken weg geweest voor de duidelijkheid. Naar Aruba. Samen met Sarah en Quinn.

'Als het goed is komt ze over een half uur aan.' Zegt Roselynn. Ik knik en ga naast Alec zitten en begin een gesprek.

'Okay, dus het is niet geheim dat je vader maffiabaas is?' Vraag ik hem.

'Eigenlijk wel, maar onze beste vrienden vertellen we het voor als er wat misgaat you know.' Antwoordt Alec en ik knik begrijpend.

'Ik weet het, mijn broer had connecties met de maffia.' Zeg ik.

'Hoe heet hij?' Vraagt Alec.

'William Carter, om precies te zijn is hij mijn tweelingbroer.' Vertel ik hem.

'Ah hij, nou hij zit achter slot en grendel bij de politie door ons.' Vertelt Alec mij. Ik kijk hem verbaasd aan. De politie had hem toch opgepakt?

'De politie had hem toch opgepakt?' Vraag ik Alec.

'Klopt, een vriend van ons werkt bij de politie en helpt ons om dit soort jongens op te pakken. Die jongeren zitten vaak bij het dealers gedeelte van de maffia en hebben dus enorme verslavingen van drugs door hun problemen...' Legt Alec mij uit.

'Jace, ik weet dat je praten superleuk vindt, maar mijn vriendin wil graag opgehaald worden van het vliegveld als ze aankomt.' Onderbreekt Lucas ons gesprek. Ik knik lachend en sta op. Ik zeg iedereen gedag net zoals Jordan en Lucas en dan lopen we met zijn drieën naar buiten. 

YouWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu