Hoofdstuk 32

1.3K 26 1
                                    

POV Jace:

Ik word wakker in het bed van Mae. Mae ligt echter niet meer naast me. Verward kijk ik om me heen. Waar is ze? En hoe laat is het eigenlijk? Snel kijk ik op de klok en zie dat het 12 uur. Okay vraag twee beantwoordt. Nu vraag één nog. Ik stap uit bed en zoek naar mijn trui - die ik gister op Mae's bank heb neergegooid – en ik kom tot de conclusie dat Mae hem waarschijnlijk heeft aangetrokken. Alleen maar rondlopen in mijn shirt is waarschijnlijk te koud als het winter is. Ik pak een nieuw trui uit mijn tas en loop dan naar beneden. Beneden probeer ik een paar deuren waarna ik uiteindelijk de keuken heb gevonden. In de keuken staan -ik denk - Alec, Quinn, Sarah, Jordan en Lucas. De rest slaapt waarschijnlijk nog.

'Waar is Mae?' Vraag ik aan niemand in het bijzonder. Iedereen haalt zijn schouders op behalve Alec.

'Kom ik denk dat ik het wel weet.' Zegt Alec en hij loopt de keuken uit. Ik en de rest volgen hem. We komen bij een deur waar we door naar de kelder gaan. We komen aan in de sportkamer waar Sebas en Dane staan te vechten. Ik snap nu wel waarom Mae zo goed kan vechten. Ik zie Jordan, Lucas, Quinn en Sarah verbaasd kijken.

'Voor als jullie het willen weten, ja iedereen in onze familie kan zo vechten, ook Mae. Dat moet wel als je vader maffiabaas is.' Zegt Alec die het blijkbaar heeft gezien.

'Je vader is wat?' Vragen Sarah en Quinn in koor. Blijkbaar wisten ze dat niet.

'Mijn vader is maffiabaas...' Zegt Alec verbaasd.

'Heeft ze het jullie niet verteld?' Vraagt hij als Quinn, Sarah, Jordan en Lucas nog steeds verbaasd kijken.

'Ik weet het, maar ik dacht dat ze het jullie ook had verteld.' Deel ik mee.

'Ik ga meteen informatie vragen als ik Mae heb gevonden.' Zegt Quinn. De rest knikt instemmend.

'Zoeken jullie Mae?' Vraagt Dane aan ons. We knikken en kijken hem vragend aan.

'Ze is niet hier maar volgens mij is ze in de muziekkamer.' Zegt Sebas. Alec knikt en loopt weer naar de deur waar we net doorheen kwamen. 

Wat zou Mae in de muziekkamer doen? Voor zover ik weet dan kan ze geen instrument spelen. Al snel komen we weer in de hal. En weer lopen we door wat deuren waardoor we weer in een gang lopen. Nu kan ik prachtige pianomuziek en een prachtige stem horen. Hoe verder we lopen hoe harder de muziek. Op een gegeven moment staan we voor een witte deur waarachter de muziek vandaan komt. Alec opent de deur en loopt naar binnen. Ik en de rest lopen achter hem aan naar binnen. Mae zit achter de piano met haar ogen dicht. De piano staat  naar ons toe gedraaid. Ze zingt prachtig. Ik heb haar nog nooit horen spelen of zingen. Maar het klinkt absoluut prachtig. Als ze klaar is klappen we allemaal. Mae schrikt waarschijnlijk want ze doet meteen haar ogen open en kijkt schichtig om zich heen. Als ze ons ziet glimlacht ze en staat ze op.

'Dat was echt prachtig! Waar heb je zo leren spelen?' Vraagt Sarah enthousiast.

'Ik weet het niet, ik heb het mezelf aangeleerd.' Antwoordt Mae lachend.

'Mae you better tell me waarom jij nooit hebt verteld dat je vader een maffiabaas is.' Zegt Quinn, ik denk gekwetst. Ik kijk Mae aan en zie dat ze slikt.

'Ik wilde het jullie vertellen. Echt, maar ik was bang dat jullie bang voor me werden, dus heb ik het niet verteld.' Antwoordt Mae zachtjes. Quinn knikt begrijpend en trekt haar in een knuffel. Al snel knuffelt Sarah Mae en Quinn ook. Zo kijken ik en de jongens naar de groepsknuffel van de meiden.

'Mae speel dat nummer nog een keer! Alsjeblieft! Het was zo mooi.' Smeekt Quinn Mae als de meiden elkaar hebben losgelaten. Mae knikt en gaat achter de piano zitten. Ze doet haar ogen dicht en begint dan te spelen. Er zijn geen woorden voor hoe prachtig het is. Het doet me denken aan mezelf. Ik heb in geen tijden de piano aangeraakt. Ik heb al mijn gevoelens jaren geleden afgesloten. Ik heb er des tijds een sterke muur om heen gebouwd. Maar die is gaan afbrokkelen toen Mae kwam. Ik kom uit mijn trans als Mae klaar is met spelen.

'Hoe heet dat nummer eigenlijk?' Vraag Sarah enthousiast.

'Over and over again.' Grinnikt Mae.

'Guys ik heb honger, zullen we gaan eten?' Vraagt Mae dan. Iedereen knikt en met zijn allen lopen we naar de keuken. Mae's stiefmoeder staat achter het fornuis te koken.

'Gaan jullie maar zitten ik heb pancakes gemaakt.' Zegt ze glimlachend. We knikken allemaal en gaan zitten. Ik claim snel een plek naast Mae.

'Ik wist niet dat je zo kon spelen en zingen. Waar heb je dat geleerd?' Vraag ik Mae fluisterend.

'Ik heb mezelf het aangeleerd toen Chris doodging en ik een uitweg voor al mijn problemen nodig had.' Antwoordt Mae Fluisterend terug.

'Het was prachtig.' Zeg ik haar. Ze glimlacht en drukt haar hooft in mijn schouderholte. Waarschijnlijk bloost ze waarvan ik weet dat ze het verschrikkelijk vindt. Ik grinnik zachtjes en pak nog een pancake

- Time skip

Inmiddels is het al wat later en staan ik en Mae in Mae's kamer. Mae loopt naar een deur in haar kamer en al snel zie ik dat het haar inloopkast is. Ze doet de deur achter zich dicht. Ze gaat zich vast aankleden. Ik pak snel blauwe ripped jeans uit mijn tas en verwissel ze voor mijn joggingbroek. Ik pak ook een hoodie. Als ik kijk welke ik heb zie ik dat ik een witte Daily Paper vastheb. Ik haal mijn schouders op en trek hem aan. Als ik klaar ben komt Mae haar inloop kast uitgelopen. Ze heeft een rode Ralph Lauren trui aan met een witte broek. Ze glimlacht als ze me ziet en loopt naar en deur die waarschijnlijk naar de badkamer lijdt. Even later komt ze terug met haar haar in een rommelige knot wat haar echt heel sexy staat.

'Klaar?' Vraagt ze en ik knik. Samen lopen we naar beneden.

'Oh my god, ik snap het eindelijk.' Zegt Mae opeens.

'Wat snap je?' Vraag ik haar.

'Je weet wel wanneer dingen warm worden ze uitzetten?'

'Ja?'

'Ik ben niet dik, ik ben gewoon hot.' Zegt ze vrolijk. Ik lach en schudt mijn hoofd.

'You're right baby.' Zeg ik lachend. Ze glimlacht naar me.

'Dus wat gaan we doen?' Vraag ik.

'Ik weet het!' Zegt ze enthousiast nadat ze even heeft nagedacht. Ze pakt haar telefoon en belt Quinn.

'Quinn Cooper beter kom jij naar beneden met Jordan en de rest want wij gaan iets leuks doen.' Zegt Mae waarna ze zonder pardon ophangt. Binnen no time staat iedereen beneden.

'Okay,  jongens wacht hier. Meiden kom mee.' Zegt Mae waarna ze samen met de meiden weg loopt.

POV Maelin:

Samen met de meiden loop ik naar de keuken. Ik open een deur die aan de anderen kant van de keuken is. We lopen naar binnen en ik loop tussen de rekken door. Voor de mensen die het niet snappen. We staan momenteel in de voorraadkamer van mij. Of nou ja van mij, eigenlijk is hij van mij en mijn familie maar who cares. We pakken van alles. Chocola, chips, popcorn, marshmallows, koekjes en nog veel meer. Als we terug komen beginnen de jongens te lachen.

'Hé, dat is niet grappig! Ik heb gewoon eten nodig bij een film.' Zegt Quinn boos waarna ze Jordan op zijn borst slaat. Jordan stopt met lachen en glimlacht naar haar. Wat zou er tussen hun aan de hand zijn? Ik vraag het haar straks wel. We gaan op de bank zitten en ik claim de afstandsbediening.

'Wij gaan een kerstfilm marathon houden.' Zeg ik grijnzend als iedereen mij vragend aankijkt. De jongens zuchten maar geven toe en ik en de meiden lachen. Jace trekt me in zijn armen en ik start de film. We beginnen met de Christmas Prince. Tijdens de film geven de jongens commentaar totdat ik en de meiden er klaar mee zijn en we de jongens een klap op een achterhoofd geven en ze zeggen te stoppen. De jongens hebben daarna wijselijk hun mond houden. En zo spenderen ik en de meiden onze laatste dag met de jongens op de bank terwijl we naar de kerstfilms kijken.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Okay ik ben van plan om elke zondag een hoofdstuk te plaatsen wat waarschijnlijk niet gaat lukken maar he who cares! Nou nu even een klein hoofdstukje voor dat alle drama straks weer begint. 

Vote en comment zou lief zijn!

xx


YouWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu