Hoofdstuk 2

2.2K 45 0
                                    

POV Maelin:

'MAE! we gaan eten!' roept Daniel door de gang.

Langzaam ontwaak ik uit mijn dutje. Ik kijk snel op mijn wekker! 19:00. Geen wonder dat ik honger heb.

'Ik kom eraan Dane'. (Bijnaam voor Daniel)

Snel sta ik op en loop naar beneden, waar ik in de eetkamer aan tafel ga zitten. Al mijn broers zitten al aan tafel. Ik zal je nog even wat info geven over mijn broers:

Alexander en Nicholas zijn de oudsten. Ze zijn een tweeling en altijd samen. Ze zijn 20 jaar en zitten samen op de universiteit.

Sebastian en Daniel zijn ook een tweeling. Ze zijn 18 en zitten dus in het laatste jaar van de middelbare. Ze zijn blijven zitten daarom. Of nou Daniel zou blijven zitten en dus wilde Sebastian ook blijven zitten. Ze zijn ook altijd samen.

En ik ben dus de jongste. Ik ben eigenlijk altijd alleen. Niet dat mijn broers geen leuke dingen met me doen, maar het zijn jongens en ze hebben altijd wel hun tweelingbroer. 

Maar we zaten dus aan tafel. Mijn stiefmoeder kwam binnen met een dampende kom Thaise noodles. Ze kan echt supergoed koken! Ik hou al van haar en haar gerechten sinds ik klein meisje was. 2 jaar nadat mijn moeder is overleden kwam ze bij ons wonen. Ik zie haar echt als mijn 2e moeder. Ik noem haar zelf mijn moeder, ze heeft me ook opgevoed dus is dat best logisch. Mijn vader komt vanuit zijn studeerkamer ook aan tafel zitten. Als we het eten op hebben begint mijn vader te praten.

'Maelin, je moeder en ik hebben een oplossing bedacht, omdat je van school bent gestuurd.'

Verbaasd kijken al mijn broers me aan. Ik zucht diep en kijk ze aan met een 'wat-kijk-je-nou' blik. Snel kijken ze weer weg.

'Wat dan?'

Mijn moeder antwoord: 'We hebben besloten om je naar een internaat te sturen. We weten gewoon niet meer naar welke school je anders kan gaan.'

Ik schrik me dood. Een internaat. Wat verschrikkelijk.

'WAT? EEN INTERNAAT? NO WAYY! DENK MAAR NIET DAT IK DAAR HEEN GA!'

'Maelin, je gaat wel. Je kan niet niet naar school gaan!' zegt mijn moeder.

'Ik kan toch gewoon naar een middelbare school hier? Er zijn zat scholen in New York!' schreeuw ik uit.

'Maelin! Je gaat gewoon. Elk weekend kan je gewoon naar huis! Maar ik weet niet meer hoe ik anders jou op school moet houden! Want je waagt het niet nog een keer van school gestuurd te worden' zegt mijn vader rustig.

Ik snap echt niet hoe hij altijd zo kalm kan blijven. Misschien komt dat ook omdat ik altijd hyper ben in dit soort situaties. Misschien is dit inderdaad het beste. Ik kan wel een nieuw leven beginnen.

'Oke papa, maar je moet me beloven dat als ik het na een half jaar nog verschrikkelijk vind ik van school af mag!'

Verbaasd kijken mijn vader, mijn moeder en mijn broers me aan.

'Natuurlijk schatje' zegt mijn vader verbaasd.

'En je moet me beloven dat ik altijd terug naar huis mag en dat ik mijn vriendinnen mee mag nemen naar huis.'

'Lieverd, natuurlijk mag dat! Je vriendinnen zijn altijd welkom!' zegt mijn moeder.

'Ehmm een vraagje...waar is dat internaat eigenlijk?' vraag ik aan mijn vader.

'In Boston lieverd. Ongeveer 2 uurtjes met de trein.' zegt mijn vader.

Oke.....dat is nog niet zo erg......

'Ga maar alvast inpakken schat. Je vertrekt morgen al. Alles is al geregeld. Je wordt morgen door Richard naar 'Boston High Boardingschool' gebracht.' zegt mijn moeder.

Morgen al? Dat is wel snel, maar ja hoe sneller een nieuw leven hoe beter.

Richard is mijn chauffeur by the way.

Ik knik langzaam en loop dan snel naar boven. Ik loop meteen naar mijn inloopkast om mijn koffers te pakken. Ik denk dat ik er 2 nodig ga hebben plus mijn handbagage. Ik pak ongeveer de helft van mijn kleren en leg het klaar op mijn bed. Ik pak ook een deel van mijn schoenen die ik graag mee wil nemen. Ik leg ook nog even een setje kleren klaar voor morgen. Ik loop naar de badkamer en pak alvast mijn toiletspullen bij elkaar. Morgen pak ik die verder in. Ik loop weer terug naar mijn kamer en kijk rond wat ik mee wil nemen kwa persoonlijke spullen. Ik pak een paar fotolijstjes met foto's van onze familie en leg die op bed. Ik pak wat boeken, mijn laptop + oplader, wekker, een box en nog wat leuke dingen. Ik stop alles in mijn koffer en maak me klaar voor bed. Zachtjes zet ik mijn box aan met mijn slaapmuziek en ga in bed liggen. Ik fantaseer nog even over mijn kamergenoot, hoe de school zal zijn en mijn nieuwe vrienden. En dan val ik eindelijk in slaap.


YouWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu