- Time skip naar vrijdag middag (volgende dag) -
POV Maelin:
Yess! Dit was de laatste les dus we hebben weekend! Eindelijk, eindelijk, eindelijk hebben we weekend. Ik kon echt niet langer wachten. Volgende week donderdag is het kerstbal. Ik heb daar zo geen zin in. Ik haat het kerstbal en dan ben ik bloed serieus. Ik haat het zo erg. Ik ga dus ook gewoon echt niet en niemand kan me overhalen om toch te komen. Ik loop naar mijn kamer. Ik hoop dat Jace er al is want ik wil snel beginnen. Dan kan ik daarna namelijk lekker netflixen met chips, cola, snoep en chocola. Als ik de kamer binnen kom zie ik Jace al op de bank zitten met zijn telefoon. Meteen denk ik weer aan wat Jordan zei:
'Hij is echt verliefd'
Op mij? Of toch op iemand anders? Ik weet dat ze op mij doelden maar ik weet het gewoon niet. Wat moet hij met mij? En ik geloof niet wat ze zeggen totdat ik het uit Jace's mond heb gehoord. Wat waarschijnlijk niet gaat gebeuren.
'Hey.' Begroet ik hem. Hij kijkt snel op en glimlacht als hij mij ziet
*smelt smelt*
'Hi.' Begroet hij mij terug. Ik loop naar de keuken om wat te drinken te halen.
'Wil je ook wat?' Vraag ik hem.
'Doe maar cola.' Zegt hij niet opkijkend van zijn telefoon. Ik maak het drinken en zet de glazen neer op de tafel bij de bank. Ik loop weg om mijn laptop te halen. Als ik terug kom zit Jace nog steeds op zijn telefoon. Ik leg mijn laptop op de bank en pak dan Jace zijn telefoon uit zijn handen. Godverdomme! Ik heb zijn telefoon per ongeluk vergrendelt en nu kan ik er dus niet meer in!
'Geef terug.' Zegt Jace. Ik schud mijn hoofd en leg zijn telefoon naast mij neer.
'Wij gaan werken aan het project "mister verslaafd aan zijn telefoon".' Zeg ik met een nadruk op wij.
'Oke oke okee! Wat moeten we doen?' Zegt Jace.
'We moeten een verslag schrijven over de film.'
'Ik heb nu serieuze haat aan geschiedenis.' Mompelt Jace. Ik grinnik.
- Time skip -
Na een uurtje ofzo hebben we het af.
'En wat gaan we nu doen?' Vraagt Jace mij.
'Ik ga Netflix kijken. Wat jij gaat doen weet ik niet.' Antwoordt ik hem terwijl ik Netflix opstart.
'Filmmarathon?' Vraagt hij. Ik kijk bedenkelijk.
'Kom op Mae! Het is 17:00.' Zegt Jace als hij ziet dat ik bedenkelijk kijk. Ik denk er nog even over na maar knik dan toch.
'Welke film?' Vraagt hij. Ik zeg niks maar zoek een film op. Het wordt A quiet place.
'Kan jij tegen horror films?' Vraagt Jace verbaast als hij ziet welke film we gaan kijken.
'Ja, hoezo?' Zeg ik schouderophalend terug.
'Nou gewoon, de meeste meisjes kijken dat niet.' Antwoordt hij.
'Maar ik ben ook niet zoals de meeste meisjes.' Antwoordt ik waarna ik naar de keuken loop voor eten. Ik pak alles wat we, correctie ik nodig heb en ga dan weer naar de bank waar ik me op de film richt. Als de film drie kwartier bezig is merk ik dat Jace de film helemaal niet bekijkt. Hij bekijkt mij. En eerlijk gezegd word ik er echt geïrriteerd door.
POV Jace:
Ik kijk naar haar. Ik kan wel uren naar haar kijken.
Ze is zo mooi. Zo mooi. Ik wil haar. Ik wil haar als mijn meisje.
JE LEEST
You
RomanceAls de 17-jarige Maelin Lawrence door haar ouders naar een internaat wordt gestuurd na een andere verwijdering van een school staat haar hele leven op zijn kop. Een nieuwe school betekent echter ook nieuwe kansen, iets wat Maelin graag met beide han...