POV Maelin:
Tuuut tuuut tuuut
Ik word wakker van die rot wekker. Ugh! Echt waarom moet school toch zo vroeg beginnen? Echt wie heeft dat toch bedacht? Met een zucht sta ik op, pak mijn uniform uit mijn kast en loop dan naar de badkamer voor een warme douche. Als het water warm is stap ik onder de douche. Na een kleine 20 minuten kom ik eronder uit en trek ik mijn uniform aan. Ik doe mijn haar in een knot en doe snel mijn make-up daarna loop ik de badkamer uit. Ik pak snel mijn spullen voor de lessen die ik vandaag heb. Dan pak ik mijn telefoon van de lader en loop naar de keuken waar ik ontbijt maak voor mezelf. terwijl ik eet bekijk ik mijn appjes. Er zit niet veel bijzonders tussen. Na het ontbijt loop ik naar mijn kamer, pak mijn tas en loop dan naar de les. Ik heb hier dus zo geen zin in, Jesus. Maar oke wie heeft er ook ooit zin in wiskunde? Haat aan dat vak. Ik loop als allerlaatste het lokaal in en ga achterin naast Quinn zitten. Nog steeds is iedereen bang voor me wat soms fijn is maar me ook mateloos irriteert. Kan het niet gewoon normaal zijn? Gelukkig heb ik geen last meer gehad van Tiffany. Volgens mij is zij ook bang.
'Heyy girl.' Begroet Quinn me.
'Hi, hoe was je date? Je gaat me alles tot in de details vertellen.' Zeg ik enthousiast. Gelukkig zitten Jordan en Jace aan de andere kant van de klas.
'Ik had dus dat leuke zwarte jurkje met daar onder mijn beige trui en leuke laarsjes er onder aan. En hij kwam dus ophalen en toen viel zijn mond open en toen zei hij dat ik er beeldig uit zag. En toen moest ik blozen en toen zei hij dat het schattig was. Toen moest ik natuurlijk nog harder blozen. Hij was zo lief. We gingen eerst de hele dag naar een achtbanen park. Ik weet niet hoe hij wist dat ik enorm erg van achtbanenparken houd. En na het park gingen we naar een sushi restaurant want hij wist dus ook zomaar dat dat mijn lievelingseten is. Ik weet echt niet hoe hij het wist. En tijdens het eten vroeg hij me naar het kerstbal. Het was zo gezellig en hij was zo lief. Maar ik wil gewoon geen relatie nog. Hij moet eerst gewoon mijn vertrouwen winnen enzo. Zodat ik weet dat hij het niet fake doet zoals...' Quinn maakt haar zin niet af maar ik weet precies waar ze aan denkt. Jeremy. Die enorme lul die haar heeft pijn gedaan. Uggh.
Ik heb gelukkig nooit met een jongen gehad die vreemd op me ging, maar een fijne relatie met een jongen heb ik ook niet gehad. Er was er één op wie ik verliefd was. Één jongen. Een verschrikkelijke klootzak. Na hem vertrouwde ik geen jongen meer. Ik weet niet waarom ik Jace dan wel vertrouw. Iets aan hem zorgt gewoon er voor dat ik hem vetrouw. Ik heb hem ook vertelt van de maffia. Het floepte er een beetje uit. Uiteindelijk moet ik het Quinn, Sarah, Jordan en Lucas ook vertellen maar nu nog niet. Jordan en Lucas begin ik ook steeds meer te vetrouwen. Ze zijn heel aardig en helemaal niet zo badboy achtig als ik eigenlijk dacht. Ik had nooit gedacht dat ik het leuk zou hebben hier. Ik ben blij dat Sarah en Quinn mijn beste vriendinnen zijn. Ze zijn ook mijn enige beste vriendinnen die ik heb. Na dat Jane naar Nederland is verhuisd is het contact enorm verminderd. We bellen en appen echt nooit meer. Ik probeerde het maar ze leek het drukker te hebben met haar nieuwe vrienden in Nederland.
- Time skip naar de pauze -
Ik loop snel het lokaal uit met Sarah. Ze doet een beetje geheimzinnig. Ze wil heel snel naar de aula terwijl ze normaal niet zo erg naar de aula hoeft. Als ik de aula binnen kom kijk ik verbaasd op. Iedereen staat in een 2 lange rijen die ergens naar toe gaat. Verbaasd loop ik door de rij heen. Ik loop door tot dat ik iemand op het podium kan zien staan. Jace. Hij is zo knap hoe hij daar staat. Zelfverzekerd met een glimlach. Ik kijk hem verward aan. Overal hangen hartjes door de aula en er speelt leuke muziek. Om hem heen staan allemaal mensen en dan zie ik een groot bord dat 2 cheerleaders vast houden. "Will you go to the Christmas ball with me? " Staat er groot opgeschreven. Jace stapt van het podium af een haalt opeens een roos achter zijn rug vandaan. Hij geeft hem aan me een vraagt dan:
JE LEEST
You
RomanceAls de 17-jarige Maelin Lawrence door haar ouders naar een internaat wordt gestuurd na een andere verwijdering van een school staat haar hele leven op zijn kop. Een nieuwe school betekent echter ook nieuwe kansen, iets wat Maelin graag met beide han...