***
"Yav anasını satayım Aysu ne tepikliyon sabah sabah." diye mırıldanıyorım.Ayşenaz ise"Ayda kalksana kızım ya. Pikniğe gideceğiz." diyor. Hızla yerimde doğrulup" Ne pikniğe mi holleyy!! "derken yerimden fırlıyorum.Piknik demek ızgara demek, Piknik demek semaver çayı demek!!! :) Piknik demek temizlik iptal oldu demek! Annem" Koca kız oldun kızım on yedi yaşını dolduruyon hala bebek gibi davranıyon. Azıcık hanım hanımcık ol. "diyor.
Anneme arzıca gülümseyip yanaklarını sıkıyorum ve" Canımsın Sultanım. "diyorum. Annem kahkahayı basıp"Yerim seni tatlı cadım benim." diyor ve dağılmış saçlarımı okşuyor. Babam odasından çıkıp bize gülümsüyor ve "Bir de Aydama bebek gibi diyor, kendinden haberi yok." diyor.
Ablamlar da gülünce annem ciddi tavrına tekrar bürünüyor ve ablalamlara evi toplamasını bana ve babama da semaveri ve ızgarayı bagaja koymamızı emrediyor. Hep öyle yapar kova burcudur kendisi. :=)
Babama yardım ettikten sonra üstümü değiştirmek için odama giriyorum herkese göre dar sayılmayan ama benim için dar sayılan kot pantolonumu ve beyaz tişörtümü giyiyorum. Şu meşhur erkek gömleğine banzeyen ama bana göre gayet şık(!) olan gömleklerimden birini geçiriyorum üstüme.
Saçlarımı tarayıp dağınık topuz haline getirdikten sonra mütüşmel kokan kolonyamdan sürünüyorum. Ve ablamları beklemenin sıkıcı olacağını ve baya uzun süreceğini bildiğimden aşağı iniyorum. Arabaya yaslanmış etrafı seyrederken bana doğru sırıtarak ilerleyen Savcı 'yı fark ediyorum.
"Oo teyze oğlu, hayırdır?" diyorum alayla. "Hayırdır valla teyzem kızı." diyor ve ellerini cebine sokup karşımda dikiliyor. "Ben diyomki teyzeme söyleyek sen biznen gel." diyor.
"Siznen derken?" diye mırıldanıyorum." Bizle işte Yasir, Emir, Aslı abla felan. Aslı abla dedi ki ben gençleri götürürüm. Gerçi o Özgeyi felan da kast etti ama ben onlar gelmeden yanına geldim. Sen daha kafa kızsın." diyor. Aslı Abla bir numaralı Zennur Teyzenin en küçük kızıydı. Özge ise üç numaralı Semiha Teyzenin en büyük torunuydu. Heralde bütün aile toplu Piknik yapmayı geçen gün Serap Teyzelerdeyken kararlaştırmıştı.
Kahkaha atıp "Sen bana gıcık okuyordun hani?" diyorum. Gülümseyip "Evet gıcık olduğun doğru ama en azından esaslı kızsın, yapmacık tavırların yok ve birileri gibi bana yazmıyorsun." diyor.
"Birileri?" diye mırıldanıyorum. "Teyzemlere haber ver de yolda anlatırım kuzen." diyor. Ablama mesaj atıyorum ve onların evin önüne doğru ilerliyoruz.
"Ya bak şimdi, Gözde, Özge, Gaye hepsi bana yazıyor kızım." diyor. Sessizce kıkırdayıp"Yaw he he "diyorum."Bikere Gözde aynı yaştasınız diye diyalog kurmaya çalışıyor. Gaye zaten herkese yazıyor. Özgeyi bilemiyorum." diyorum. Gözde Zennur Teyzenin torunu Aslı Ablanın yiğeniydi. Gaye ise beş numaralı Neziha Teyzenin torunuydu.
Tamam Teyzeler konusuna pek girmeyeyim, biliyorum kafanız çok karışıyor :)
Sırıtırken " Ya ne fark eder ki yakışıklıyım işte." diyor." Ayy kıçımın kenarı." dediğimde kahkahayı basıyor. "Ya Ayda alem kızsın. Tam benlik kuzen ha." diyor. Ben kızmamasına şaşırmış bir halde ona bakakalırken Emir in "Savcı" diye seslendiğini duyuyorum. Ve o an önüme bakmadığım için kendime küfrediyorum ve yere yapışıyorum.
Savcı şaşkınca bakarken Emir koşup yanıma geliyor ve "Ayda?" diye sesleniyor. Savcı da eğilip "Sen ne ara düştün kızım ya?" diyor. Emir kolumu tutuyor ve yavaşca ayağa kalkıyorum. Emir kolumu bırakıp "Önüne bakacağına mal gibi sana baktığı ara düşmüş olabilir kardeşim." diyor. Ne Savcısı mal sen bende ters etki yapıyorsun da haberin yok. Sen varsan benim başıma zaten bir bela gelir.
"Ne alaka ya." diye söyleniyorum. Savcı elini saçlarından geçirip "Sence de çok yakışıklıyım dimi Emir?"diyor.
Emir ise" Kıçımın kenarı "diyor. Ben şaşırmış bir şekilde kahkaha atarken Savcı" Vay anasını Ya Ayda da aynısını dedi ne kıç varmış sizde de "diyor. Ben kafamı eğmiş bir şekilde ilerlerken Emir" Mal ya! Olum kızın yanında doğru konuşsana. "diyor.
Savcı ise " Ayda erkek gibi kız, bişe olmaz dimi Ayda? "diyor. Alaycı bir bakış atıp" Ne olcak olum, siz işinize bakın. "diyorum. Savcı kolunu omzuma atıp" Can ya bu kız. "diyor. Evin önüne geldiğimizi fark ettiğinde "Anneeee bak biricik yiğenini getirdim sanaaa. "diye bağırıyor.
Serap Teyzem ise" Hoşgeldin yavrum. "diyor ona Hoşbulduk deyip Savcının kolundan kurtuluyorum, teyzeme ve Aslı Ablaya sarılıyorum herkes aşağı inip arabalara doluştuğunda Savcı koşarak ön koltuğa biniyor ve salak salak sırıtıyor. Ben Serap Teyzenin eşi Savcı nın babası Sedat Enişte ile sohbete dalmışken Aslı abla kornaya basıyor.
Sohbeti bitirip arabaya doğru ilerliyorum Yasir Savcının arkasındaki koltuğa Emir de Aslı Abla nın arkasındaki koltuğa oturmuş bir şekilde bekliyor. Sol tarafta olduğum için Emir in olduğu taraftaki kapının kulunu açıyorum. Emir öbür taraftan binmemi bekliyormuşcasına bakışlar atarken oflayarak ortaya kayıyor.
Yüzümü asıp koltuğa oturuyorum. Ve Aslı Abla arabayı çalıştırıyor. "Evet gençler yolculuğa hazır mıyız!" diye bağırmayı da ihmal etmiyor. Emir alaycı bir bakışla "Abla alt tarafı pikniğe gidiyoruz ne yolculuğu." diye mırıldandıyor. Savcı ise yerinde kıpırdanarak "Öyle deme oğlum onu bulamayan da var." diyor. Yasir hiç keyfini bozmazken " Abla bir müzik aç da kopalım." diyor.
Aslı abla haraketli bir müzik açtığında Savcı bağıra çağıra müziğe eşlik etmeye başlıyor Yasir de ve Aslı abla da ona uyduğunda ben de kopuyorum. Biz çılgınca şarkıya eşlik ederken Emir oflayıp pufluyor. "Abla hadi bunlar ergen sen ne alaka." diye mırıldandıyor.
Aslı abla ise "Eğlenmeyelim mi Emirim." diyor. "Abla bunun içi kararmış, depresyonda bence bu." dediğimde herkes gülerken Emir soluna dönüp bana bakıyor. "Sen de fazla enerjiksin bu aralar dikkat et de zarar vermesin bu enerji sana." diyor. Ben neyi ima ettiğini anlamamış bir şekilde salak salak yüzüne bakmaya devam ederken o önüne dönüyor.
Ay bu da çok mu havalı ne! Sürekli bana laf sokma halinde beyefendi. Ama derdinin ne olduğu da belli değil ki!
Yanımda gıcık bir yakışıklı varken, rahatsız olmamak baya bir zordu. Oflaya puflaya da olsa sonunda Piknik yerine varıyoruz.
Arabadan indiğimde Özgenin sahte estetikli burnuna mı o salak kırmızılı makyajına mı gıcık olsam bilemiyorum Yeşil lenslerine ise bir yumruk çakma isteğimi durdurmadım değil yanisi.
Gayenin sergilemekten çekinmediği boyun bölgesini ve yamuk ağzını hiç demiyorum onun yol zaten belli.
Gözdenin ise bir şeyi yok ama aşırı fondöten sürüyo abi. Tamam yani esmersin kabullensene kızım. Bu üç kız ailenin yüz karası.
Aman neyse canım Banane. Siz şimdi diyorsunuz bu kızları niye yazıyo. Çünkücüğüme Savcı nın dediği doğru mu diye bir bakayım dedim. Savcıya yazdıklarını hiç düşünmüyorum çünkü öyle olsa bu zamana kadar farlederdim diye düşünüyorum. Göreceğiz artık.
Büyük bir kamelya seçip malzemeleri masaya diziyoruz. Erkekler mangalı yakmak için hazırlanıyor kadınlar ise masayı kurmaya başlıyor. Serap Teyzenin tavsiyesi üzerine biz gençler ise ağaçlık bir yere geçip çimenlerin üzerine bir örtü seriyoruz ve oturuyoruz.
Erkekler sırayla oturduğunda kızlar da tabikide onların karşısına geçiyorlar. Ben de ağacın dibine geçip oturuyorum ve sırtımı yaslıyorum.
***
Oy vermeyi unutmazsınız dimi... 😂
🌼🌼🌼Unutadabilirsiniz bence unutmayın ama... 😂😂😂
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ANTİ PRENSES!
MizahŞaşırmış ifademle "Ne yani sen şimdi bana prenses mi dedin?" diyorum.Emir ise sağ elini saçlarından geçirirken "Hayır canım, anti prenses dedim. Senden prenses felan olmaz." diyor. O sinirlenmemi beklerken ben "Hah doğru dedin işte. Aynı senden ad...