تمام ... قالها اسر وهو يخرج من المكتب
فى مكتب اخر فى أمن الدوله يدلف اسر .... حضرتك كنت عايزنى يا سيادة اللوا قالها بجديه
اللوا احمد .... اعد يا اسر
جلس اسر على الكرسى
اللوا احمد ..... فى كلام كان جايلنا من شهر فى شباب فى الجامعه بيتاجروا فى الممنوعات طبعا دول تحت ايد الراس الكبيره واتأكدنا من الكلام ده وغير كده بيدخلوا شحنات الجامعه فى المخازن
خطر فى بال اسر أخته نور فهو على رغم شدته لكنه يخاف عليها كأنه ابوها واكثر أجاب بسرعه .... تمام من بكره هتبقى المراقبه على الجامعه من بداية اليوم لاخره وانا هشرف على ده بنفسى . استأذن اسر من المكتب وخرج .فى الجامعه .. خرجوا الفتيات من المحاضره واجتمعوا ولم تخلى نقاشتهم من المزاح والمرح حتى وصلوا إلى تلك النقطه .....
اردفت نور من وسط الكلام وهى توجه حديثها لدانه.. انتى شوفتى اسر امبارح .
دانه بضيق .... متفكرنيش بسى زفت .
نور بمرح .... واخده بالك انو هو اخويا .
دانه بتزمجر .... يابنتى ده بنيأدم قال ايه اسف ديه مش فى قاموسى قالت الجمله وهى تقلده .
نور ...... هههههههه اسر طبعه كده صدقينى نفسى اشوفه بيضحك يهزرر اى انفعال غير الوش الخشب ده واكملت حديثها بس صدقينى الى رباه رباه على كده .
ولم تكمل نور حديثها حتى قالت لها دانة بضيق ... طب بس بقى علشان البارد جاى .
نور والبنات ..... اوووووف بقى
جاء يلقى عليهم السلام .... ازيكم يا بنات ثم نظر لدانه وهو يبتسم بإستفزاز ...... ازيك يا دندون .
دانه فى سرها دندون لما يخدك ردت ببرود ... الحمد لله يا كريم بس انا أسمى دانه مش بنت اختك انا .
رد كريم بسخافه ...... لا طبعا انتى مش بنت اختى انتى اكتر من كده .
اخذت دانه تستغفر فى سرها أرادت أن تفتك به .
ليليان وخلود أرادوا أن ينقذوا الموقف ... دانه يالا نروح لان ورايا مذاكرات كتير والإمتحانات قربت .
دانه بضيق ...... يالا .
كريم .....استنوا اما وصلكم .
نور بسرعه ...... لا اخويا جاى يوصلنا يالا باى .
وخرجوا بسرعة الصاروخ دانه قالتلها ..... ايه الى انتى قولتيه ده اخوكى مين الى يجى يأخدنا .
نور بزهق .... ادم يابنتى مش اسر .
استغفرت دانه فى سرها من أثر الانفعال التى قامت به .
بعد مرور ربع جاء ادم الى الجامعه القى السلام على الفتيات .
ادم بإبتسامته المعهوده ..... يالا يا بنات اركبوا .
همست دانه فى اذن نور ... شوفتى ده بيضحك ازاى مش ابو وش خشب .
ضحكت نور وقالت .... لو كان سمعك وانتى بتقولى كده كان كلك .
ركبت دانه فى الخلف ونور بجانب اخيها وليليان وشهد اما عندما كانت تدلف خلود الى السياره شبكت البلوزه خاصتها توترت من الموقف وخاصا ادم واقف ينتظرها تدخل .
ادم بجديه .... محتاجه مساعده .
خلود بتوتر .. شكرا
اقترب ادم من خلود وأخذ يخلص البلوزه من باب السياره كان قريب منها للغايه توردت وجنتى خلود انهى ادم فك البلوزه وقال .... خلاص اتفكت
كانوا الفتيات ينظرون إلى خلود ويغمزون لها وهى فى قمة خجلها .
كانت خلود لا تستطيع النظر إليه لاحظ ذلك التوتر والخجل وقال فى نفسه .... يخربيت حلاوة اهلك ولا خدودك هو لسه فى حد بيتكسف كده فاق لنفسه وهى تقول له ..... شكرا
قال بإبتسامته الساحره .... عفوا ده واجبى أسرعت بركوب السياره وهى خجله للغاية .
البنات وهم يغمزون لها ..... ايه يا بنتى لا بسه فستان فرح
خلود سرحانه فى الموقف ولم ترد عليهم .
ركب ادم السيارة نظر لها من المرأة وبدون قصد نظرت اليه وسرعان ما وضعت نظرها فى كتبها .
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
دلفت دانه الى المنزل ألقت السلام على والديها واخوها .... مساء الفل على الكل .
فاطمه بحنان .... ازيك يابنتى يالا علشان تتغدى .
دانه بمرحها المعهود .... اتغدى ايه ياست الكل انا هتعشى واتغدى ومفيش مانع اعوض الفطار كمان .
كان يزيد يستمع إلى الحوار قال ... فجعانه من يومك
دانه بغيظ .... خليك فى حالك .
اخذ يزيد يغيظها بكلامه . نظرت له ثم قالت لوالدتها ... يا ماما بقى اعد يضايقنى .
الام ... يا ولاد انتوا اطفال .فيله الحديدى .
كان يجلس اسر فى غرفة المكتب ينظر إلى اوراق المهمه الجديده وفجأه خطر بباله تلك الفتاه لا يدري ليه يدرى ليه كل شويه يفتكرها علشان هى دايقته ولا علشان شاف فيها حاجه مشفهاش فى اى بنت تانيه انفض رأسه من تلك الهواجس .
........... ........................................ ................
فى صباح يوم جديد استيقظ اسر دلف إلى المرحاض اخذ حمام دافئ ليبدأ المهمه الجديده ارتدى بنطال جينس رصاصى غامق وقميص أبيض كان يبرز عضلات جسمه وخاصا انت يفتح الازرار الاماميه وضع عطره الرجولى الجذاب وصفف شعره بعنايه اخذ مفاتيح السياره والمحافظه الخاصه به و دلف الخارج . ركب سيارته الفاخره ( hummer ) سوداء وذهب أمام الجامعة.استيقظت دانه من نومها أدت روتينها اليومى وفتحت دولابها ارتدت بنطال جينس وبلوزه منقوشه صوفيه وطرحه بيضاء وحذاء رياضى ابيض وطبعا نظارتها .
ألقت السلام على والديها وخرجت إلى جامعتهاوصلت دانه الى الجامعه وكعادتها تحمل هاتفها فى يدها وفى اذنها الهاند فريه أثناء دخولها الى الجامعه قابلت .
نور .... ازيك يا دانه . ثم اكملت حديثها وقالت بمزاح ... بس ايه الحلاوه ديه .
دانه بغرور مصطنع ... حبيبتى بس بقى علشان بتغر.
نظرت نور خلفها وقالت ... ايه ده اسر موجود هنا .
نظرت دانه خلفها هى الأخرى كان يقف يلقى الأوامر على الشباب فكان جذاب للغايه سرحت دانه فيه وقالت فى نفسها .... بارد بس مز يخربيت حلاوتك .
نور .... بت
دانه ... ؟؟؟
قالت نور بمرح ... عارفه انى اخويا عسول .
نور و هى تنظر له بدون قصد ... هو من ناحية عسول فهو عسول فعلا .
نور وهى تضحك بشده ...... هههههه هههههههه يخربيتك يا دانه
رجعت دانه بعقلها وقالت ... هاه لا يابنتى انا مش بقول عليه شوفتى الى جانبه .
قالت نور ... والله عليا انا
دانه بملل .... براحتك بقى .
جاء اسر عليهم نظر لها بحده وكان يتحدث مع نور وهو ينظر .........ده الى هنعرفه الفصل الجاى .😁😀
معلشى معرفتش اكمل علشان التليفون هيفصل .😥
أنت تقرأ
آثار الحب
Romanceعندما يقع بك القدر ويجبرك على فعل شئ لن تريده او لن تتخيل حدوثه ويحدث وتكون له آثار مشوقه فى حياتك يجعلك تعشق أنه آثار الحب آثار اى شئ صدفه يكون له وضع معين وذكرى لن تنسى ابدا💕💞💝 الحب اجمل احساس ممكن تحسه وتعيشه بيغيرلك حياتك بتبقى كل يوم عايز تص...