السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .✋
ازيكم يا حبايبى متأخرتش فى نشر الرواية اهوه زى مقولتلكوا الفصل الى فات ....وقعت دانه فى ايد اسر فاقده للوعى ....... ...
........................ ... .......................................
منذ ذلك اليوم ودانه لم تخاطب اسر نهائيا وتنام مع نور فى غرفتها وحالها غير حال دانه التى نعرفها التى كتله من النشاط والحيوية والسعاده .....اما بالنسبة لأسر فحاله ليس احسن منها ولكن حقيقى اسوء بكثير لأنه هو المذنب طوال هذه الأيام وهو يجلس فى العمل ساعات طويله يهمك نفسه كثيرا وكأنه يعاقبها وعندما يأتى من العمل يذهب لغرفة نور ويجعل نور تترك الغرفة دقائق يتطمئن على حبيبته وعلى دوائها ويظل يحكى لها يومه وهى نائمه ويعتذر لها العديد من الاعتذارات ولكن ....
فى غرفة نور تجلس دانه على السرير تتذكر احداث هذه الليله .....
Flash back....
وقعت دانه فى ايد اسر فاقده للوعى .....
فزع اسر وقام بحملها بسرعة ووضعها على السرير
اسر وهو يطبطب على حدها بسرعه .. .. دانه دانه فوقى انا اسف اسف والله
احضر زجاجة البرفن ووضع القليل على يده ثم وضعها على أنفها فاقت دانه وعندما تذكرت ماحدث .
قامت سريعا من على السرير وكادت أن تخرج إلا أنه امسكها من يدها ...
دانه بغضب ..... سبنى فى حالى بقا متلمسنيش
اسر بإعتذار ..... دانه سامحينى والله انا كنت خايف عليكى متسبنيش انتى كل حاجه حلوه فى حياتى
نظرت له دانه نظرات لم يفهمها هو اهى نظرات قبول ام رفض منها إلا أنها ....
دانه ..... لو سمحت سبنى مع نفسى شويه انا مش عايزه اشوفك لغاية مهدى سبنى فى حالى لغاية ما استجمع نفسى واستجمع كرامتى منك ... لان انا استحملت غضبك وقسوتك كتيرر اوى وكنت باخدها بعند وهبل واطنش لكن حالا الوضع اختلف.... انا حبيتك وامنتك على كل حاجه لكن انت معملتش اى حاجه تحسسنى انى مهمه فى حياتك ... صح عشنا يومين حلوين حب وغرام وكل ده لكن ... انت اسر زى ما انت متملك بس ...
كان اسر يقف يستمع لحديثه وفى قلبه يقول االا لم اعد اسر الذى كان من قبل فأنا أصبحت شخص آخر شخص يحب ويخاف على حبيبته ويغير عليها لا يا دانه لم أعد انا القاسى ....
فتحت دانه باب الغرفة امسك يدها بترجى ..... دانه
دانه .... متخفش مش هروح عند ابويا انا هنا بس سيبنى ارتاح شوية يوم يومين شهر سنه المهم انى ارتاح وخلاص وياريت متجيليش اوضة نور .
خرجت دانه من الغرفة وقلبها يتألم بقوه فهى اعتادت على حضنه التى يغدقها به فى كل ليله يالله .
عوده فى وقتنا الحالى ......
تجلس دانه والدموع تنزل من عينها فلم تعد تفارقها ابدا تطمئن عليه دائما من ادم ونور فقلبها اصبح يتألم عليه من حالته ايضا ......
دخلت نور عليها وهى تحاول أن تجعلها تخرج من حزنها ...
نور .... دندون شوفتى جبتى ايه للبيبى
نظرت دانه للملابس الذى فى يد نور وقالت .... جميله
نور وهى تجلس بجانبها .... قوليلى يا دانه فيكى ايه المفروض انك جيتى هنا علشان ترتاحى مش تتعبى نفسك وتفضلى تفكرى ...بصى يا دانه اخويا غلط بس انتوا الاتنين تعبانين هو لا بقا بياكل ولا يشرب وكل حاجه شرب سجاير بس وانتى لا بتنزلى تاكلى معانا وحبسه نفسك ....
دانه بتعب .. طب اعمل ايه يا نور معتش عارفه اعمل حاجه
نور .. . سامحيه يا دانه انا متاكده انك بتبقى صاحيه كل يوم لما هو بيدخل وانك بتستنى الليل يجى علشان تسمعى صوته سامحيه يا دانه هو معاقب نفسه اصلا ودايما خايف عليكى ونفسه يروح معاكى الدكتوره علشان يطمن على البيبى وضعت نور يدها على شعر دانه ... سامحى لانك مش كده .
سكتت دانه وظلت تفكر فيما تفعله حتى يعود كل شئ كما كان .فى السياره تجلس شهد مع محمد .....
محمد بسعاده .. . مش مصدق أن الفرح خلاص اخر الاسبوع
شهد بخجل ... اممم اخر الاسبوع
محمد وهو يعلم خجلها واراد أن يزيده .... هتيجى بيتى بقا ...هتنامى جنبى ....
شهد ..... بس بس انت بتقول ايه ...
محمد بغزل . ..... بقول الحقيقه يا شوشو ولا انا بقول حاجه غلط
شهد ارادت تغيير مجرى الحديث ... يارب الاقى فساتين حلوه
محمد بإبتسامه ... انشاء هتلاقى فستان حلو.
ذهبوا الى أكبر محل فساتين .... عندما دخلت شهد المكان رأت فستان فى وجهها على المنيكان يختلف عن بقية الفساتين فمنظره مثير واسفله حذاء فضى يشبه حذاء السندريلا والطرحه تصل بطول الارض
نظر محمد لها نظرات عشق ..... ايه رأيك فى ده
شهد بذهول .... اممم فظيع جدا بس شكله بتاع حد تعالى نشوف فستان تانى ..
امسكها من يدها واتجهوا ناحية الفستان وقال بحب .... ده بتاعك انتى جاى مخصوص علشانك انتى
شهد بزهول ..... بجد ده بتاعى
محمد ... ده ملكك انتى
نظرت شهد له نظرات عشق وحب نعم يستحق ذلك تحبه كل يوم اكثر من الاول .....
وانا كمان حبيته اوووى والله 😂😘
صاحبة المحل .... كل حاجه تمام يا استاذ محمد
محمد.... كل حاجه تمام لسه بس تقيس الفستان
صاحبة المحل .... انا متأكده انو هيطلع عليها خرافه
محمد وهو يغمز لشهد .... اكيد
خجلت شهد من حركاته ....
اخذتها صاحبة المحل لقياس الفستان قامت شهد بقياسه ووضعت الطرحه على رأسها وارتدت الحذاء
صاحبة المحل .... واووو و ده هياكل منك حته لازم خطيبك يشوفك
وذهبت سريعا قبل أن تسمع اى رد منها .......
جاء محمد إليها فقد تركتهم صاحبة المحل ...
عندما دخل محمد ذهل من منظرها الرائع يالله ما هذا الجمال والرقه. .. اتجه ناحيتها وامسك يدها وجعلها تدور أمام المرأه ثم وقف ورائها واحتضنها من الخلف وظل ينظر إليها من المرأه ..
محمد بحب ..... انتى ازاى كده
شهد بخجل. . .. كده ازاى
محمد .... جميله ورقيقه وفى نفس الوقت عندك شخصية قويه حاجه كده نادره
شهد .. عادى اى حد كده
محمد وقد لفها أمامها .... بس انتى فى عينى شئ نادر انتى خدتى قلبى من اول مره شوفتك فيها ...
ابتسمت شهد على. حديثها وقالت بخجل .. ربنا يخليك ليا
قبلها محمد قبله من جبينها قبلة عشق وحب ...نسيبهم بقا فى عشقهم وحبهم ونشوف حد تانى
فى شركة ادم .......
دخلت سيرين الى مكتب ادم لتعطيه بعض الأوراق
ولكنها لم تعطيه الاوراق فقط ...
سيرين بخبث وهى تتجه ناحيته .... اتفضل يا مستر ادم الورق
ادم وهو ينظر فيما أمامه .... حطيه وهاتيلى قهوه.
اتجهت ناحية المكتب ووضعت الاوراق وجلست أمامه على المكتب ....
سيرين بدلع ..... امممم مش عايز حاجه تانيه كانت تمسك ازرار قميصه ....
ادم وهو يمسك يدها لكى تترك الازرار .... احترمى نفسك واطلعى بره انا مش فاضى لارفك
سيرين ....طب اعملك مساج
مسك يدها بقوه ولكنها اقتربت منه بطريقه مغريه ..
فى هذا الوقت دخلت خلود الى المكتب رأت هذا الوضع ...
نظر إليها محمد بفزع وسيرين ظلت تنظر لها بتشفى
اسرعت خلود خارج المكتب بسرعه
اسرع ادم تجاهها حتى وصل أمامها. ..
ادم وهو ينهج ... استنى هنا ... انتى فهمتى غلط والله
خلود وهو تتحدث بقوه وسخريه ايضا .. . مش محتاج تفهمنى انتى متعنليش حاجه اصلا. .
ادم بذهول ....... ؟؟؟؟
أنت تقرأ
آثار الحب
Romanceعندما يقع بك القدر ويجبرك على فعل شئ لن تريده او لن تتخيل حدوثه ويحدث وتكون له آثار مشوقه فى حياتك يجعلك تعشق أنه آثار الحب آثار اى شئ صدفه يكون له وضع معين وذكرى لن تنسى ابدا💕💞💝 الحب اجمل احساس ممكن تحسه وتعيشه بيغيرلك حياتك بتبقى كل يوم عايز تص...