luku 6. Scarlet Crive

81 9 2
                                    

William oli seuraavana ja sitäkin seuraavana päivänä tavannut Theodosianin. Nyt oli tiistai, ja hän oli menossa kirjastoon tekemään liemien läksyjään. Se oli hänen lempi aineensa, joten hän halusi panostaa läksyihinsä.

Hän näki kirjastossa yhden ainoan henkilön. Tytöllä oli lyhyet, mustat hiukset ja Luihuisen vihreä kaapu päällän. Kaapu näytti olevan ainakin kaksi kokoa liian iso, mutta tyttö ei näyttänyt välittävän.

Will kiemurteli hyllyjen välissä etsien sopivaa kirjaa. Pian hän löysikin sen, ja oli menossa istumaan kun viereisessä pöydässä istuva tyttö sanoi: "Voit tulla tänne istumaan. En minä häiriinny."

William näytti hetken hämmästyneeltä, kunnes teki U-käännöksen ja lähti kävelemään kohti tytön pöytää.

Will istuutui pöytään, ja katsoi tyttöä tarkemmin. Hänellä oli kelta-vihreät silmät, joilla hän näytti tuijottavan Williä koko matkan hyllyiltä pöytään.

"Öh -tuota -moi? Minä olen-" Will aloitti.

"Sinä olet William Grindelwald. Kyllä minä tiedän. Minä olen Scarlet Crive. Hauska tavata", Crive keskeytti hymyillen ja ojensi kätensä.

Will tarttui käteen hämmentyneenä. Crive hymyili yhä.

William aloitti läksyjensä tekemien, mutta ei ehtinyt pitkälle kun Crive upotti hänet kysymyksiin.

"Oletko sinä oikeasti sukua Grindelwaldille?" Crive kysyi innostuneena. "Minä olen lukenut hänestä kaiken. Hän on mahtava!" hän jatkoi vastausta odottamatta. 

"Aijjaa? No, sinä taidatkin olla ainoa joka on sitä mieltä", William sanoi ja naurahti pienesti.

"Ainoa? En todellakaan! Moni minun tuvassani jumaloi häntä!" Crive huudahti.

"Ai? Esimerkiksi kuka?"

Crive näytti hieman nolostuneelta. "No... Ehkä liioittelin, ei nyt ihan jumaloi, mutta eräs Draco Malfoy -viidesluokkalainen- ja hänen kaverinsa puhuvat hänestä koko ajan-"

"Draco Malfoy? En usko että hän pitää minusta. Minähän olen sentään Rohkelikko", Will keskeytti.

"En minä sanonutkaan että hän sinusta pitää, vaan Grindelwaldista."

Williamin oli vaikeaa pidätellä nauruaan. "No... Ensinnäkin, minähän olen Grindelwald, ja toiseksi... No, siinä ne olivatkin", hän sanoi ja purskahti nauramaan. Hetken hämmennyksen jälkeen Crivekin yhtyi nauruun.

"Okei mutta, minun pitää nyt tehdä nämä läksyt, sori Crive-" Will onnistui sanomaan naurutulvansa keskeltä.

"Sano vain Scarlet", Scarlet keskeytti hymyillen.

"Ahaa, no- sinä voit sitten kutsua minua ihan vain Williksi."

"En. Grindelwald kuulostaa hienommalta."

Will tirskahti, mutta ei oikein tiennyt miten reagoida, joten kumartui läksyjensä puoleen. Hän tunsi Scarletin poissaolevan katseen koko ajan ohimossaan, ja vaikka hän tunsi kasvojensa kuumentuvan, Will ei sanonut mitään.

Will sai läksyt tehtyä, ja nousi ylös.
"No, minun pitää nyt varmaan mennä, kun kellokin alkaa olla jo sen verran, että olisi jo parasta alkaa lipua oleskeluhuoneisiin. Oli kiva, -öh- tavata, Scarlet. Nähdään," hän sanoi ja alkoi laittaa kirjoja laukkuunsa.

Hän nousi ylös, kun Scarlet sanoi: "Odota! Minulla on vielä pari kysymystä. Kuulin, että taistelit ensimmäisenä päivänäsi neljää seitsemäsluokkalaista vastaan, onko se totta?"

William tunsi punastuvansa. Olisi pitäny arvata, että hän kysyisi siitä.

"No... On se totta, mutta heitä oli vain kolme. Tai siis, oli heitä neljä, mutta- ihan sama", Will sanoi ja käänsi selkänsä Scarletille. Hän lähti ripein askelin kohti ovea, mutta tyttö juoksi hänet kiinni.

William Grindelwald [HP & FB ff)Where stories live. Discover now