Dosin nk.
Dos heräsi, kun hän tunsi jonkun ravistelevan häntä olkapäästä. Hän avasi silmänsä hitaasti, ja mumisi kärttyisänä Willin kärsimättömälle ilmeelle. Ylös katsoessan hän näki Lilian hieromassa silmiään sängyllään.
"Mitä nyt taas..?" Dos sanoi ja yrtitti kääntää kylkeään.
"Meidän täytyy mennä! Kello on jo puoli viisi", Will huusi kuiskaten. Dos kurtisti kulmiaan ja vilkaisi kelloa. Se oli kymmentä yli neljä.
Dos mumisi vihaisesti itsekseen, mutta kömysi silti istumaan. "Meillä on vielä kaksikymmentä minuuttia."
"Mitä aikaisemmin, sen parempi!" Will sanoi. Hän näytti olevan ihan virkeä, vaikka oli nukahtanut Dosin jälkeen, ja Dos oli nukahtanut vasta vähän ennen kahtatoista. (Vaikka tarkotus olikin ollut nukahtaa jo kymmenen maissa)
Will halusi saada heidän sauvansa takaisin. Tämän takia hän oli kysellyt Lilialta, mihin aikaan talossa ei todennäköisesti ollut ketään hereillä, ja aamuyö oli kuulemma suunnilleen ainoa ajankohta. 'Daniel nukahtaa puoli kolmelta, Diana herää viideltä', hän oli sanonut. Niinpä he olivat yrittäneet mennä nukkumaan aikaisemmin, jotta eivät olisi rättiväsyneitä silloin, kun he lähtisivät etsimään sauvojaan. Will ja Dos olivat kuitenkin hermoileet niin, että eivät olleet nukahtaneet kuin vasta parin tunnin jälkeen.
"Justiinsa", Dos sanoi ja nousi istumaan Lilian viereen. He olivat kaikki yövaatteissaan, mutta eipä se ketään näyttänyt haittaavan. Ideahan nimittäin oli, että kukaan ei näkisi heitä.
"Mennäänkö?" Lilia kysyi. Hänkin näytti väsyneeltä, mutta ei tosiaankaan niin väsyneeltä kuin William. Will ei kuitenkaan vaikuttanut ollekaan väsyneeltä, vaan hän katseli heitä kärsimättömänä ja vilkuili vähän väliä ovea.
"Joo", poika sanoi ja käveli ovelle Dosin ja Lilian seuratessa. Hän käänsi hiljaa kahvaa alaspäin ja raotti ovea. Kun käytävällä ei näkynyt eikä kuulunut ketään, hän pujahti ovesta ulos. Lilia meni seuraavaksi, ja Dos seurasi sulkien oven hiljaa perässään.
"Mitä luulet, missä ne ovat?" Will kysyi kuiskaten Lilialta. "Täällä on monia paikkoja, johon en saa mennä", Lilia vastasi yhtä hiljaisella äänellä kuin Willkin. "Saattaa olla, että Carly tai Diana pitävät niitä piilossa kaapissaan, tai jotain."
Will kirosi hiljaa, ja kysyi hetken päästä: "Missä Dianan huone on?"
"Alakerrassa. Mutta rappuset narisevat kovaäänisesti. Ehkä kuitenkin pääsisimme sinne", Lilia sanoi, mutta ei näyttänyt pitävän ajatuksesta. Ei kyllä Dosiakaan houkutellut ajatus Dianan huoneeseen hiippailusta.
"Entä Carlyn?"
Lilia osoitti käytävään. "Tuollapäin."
Will punnitsi vaihtoehtoja, mutta päätyi vielä kysymään: "Onko täällä muita paikkoja, jossa he sattaisivat pitää sauvoja?"
Lilia siirteli painoaan jalata toiselle miettivän näköisenä. "No on täällä kellari. Mutta en tiedä, miksi he pitäisivät niitä siellä."
"Entä jos hajaannutaan?" Will ehdotti. Dos käätyi nopeasti häneen päin.
"Ei", hän sanoi kiireesti. "Ei me voida hajaantua. Jos yksi jää kiinni, kukaan ei tietäisi. Se olisi typerää."
"Vielä typerämpää on mennä kaikki samaan paikkaan", Will vastusteli. Dos pyöräytti silmiään lievästi ärsyyntyneenä. Hän oli tiuskaisemassa takaisin, kun Lilia tuli väliin.
"Jos minä menen kellariin, ja te Dianan tai Carlyn huoneeseen. Käykö?" hän sanoi hiljaa. Will ja Dos vilkaisivat toisiaan. Jos Lilia saataisiin kiinni, hän voisi sanoa, että oli vain yökävelyllä, tai jotain sinne päin. Jos Dos ja Will saataisiin kiinni.. No, se olisi varmaan vähän vaikeampi selittää, mutta ainakaan Liliaa ei syytettäisi ja he eivät olisi aivan ypöyksin.
ESTÁS LEYENDO
William Grindelwald [HP & FB ff)
FanficVuosia sitten, Gellert Grindelwald, sattuneista syistä ja nimeättä jätetyn henkilön kanssa sattui saamaan tyttölapsen. Tämä tarina kertoo hänen lapsenlapselapsestaan, William Grindelwaldista, ja hänen ensimmäisestä vuodestaan Tylypahkassa. ...