Williamin nk:
Will istui aamiaispöydässä Ronin, Harryn ja Hermionen vieressä. Harry oli juuri lukemassa Päivän Profeettaa, ja tämän ilmeestä päätellen oli löytänyt jotakin kammottavaa.
"Mitä...!?" Harry mutisi. Will kumartui katsomaan Harryn lehteä, ja ymmärsi, miksi hän oli näyttänyt siltä, kun olisi nähnyt päättömän hevoskotkan.
"Pimennosta yli-inkvisiittori?" Will luki ääneen tyrmistyneenä. "Ei ole totta... Mitähän seuraavaksi? Uusia tupia?" hän jatkoi sarkastisesti. Will ei viitsinyt lukea artikkelistä enempää kuin 'Ministeri on ollut jo jonkin aikaa levoton Tylypahkan asioiden tilan vuoksi' ja jatkoi syömistään.
Syötyään paahtoleivät ja juotuaan kurpitsamehunsa loppuun, Will haki laukkunsa ja suuntasi kohti päivän ensimmäistä tuntia, muodonmuutoksia Korpinkynsien kanssa.
He harjoittelivat yhä tulitikkujen muuttamista neuloiksi, vaikkakin Will ja muutama muu olivat jo päässet muuttamaan etanoita koppakuoriaisiksi.
McGarmiwan ohjeistuksen jälkeen luokka täyttyi lausuttujen loitsujen äänistä. Willin parina oli joku poika Korpinkynnestä, ja he molemmat onnistuivat loihtimaan etanalleen kuusi jalkaa. Olihan sekin hyvä alku.
**
Tunti oli päättynyt, ja Will oli onnistunut muuttamaan etanansa yksinkertaiseksi mustaksi koppakuoriaiseksi. Hän loisti kaikissa muissa aineissa, mutta jostain syystä muodonmuutokset eivät sujuneet yhtä hyvin.
Seuraavaksi hänellä olisi liemitunti Puuskupuhien kanssa. Will lähti kohti tyrmiä, ja oven edessä olikin jo jono luokkaan pääsyä odottavia oppilaita. Hän huomasi Theodosianin jonon perällä, ja hymyili tälle.
Samalla hetkellä Kalkaros marssi paikalle käytävän toisesta suunnasta. Hän ei sanonut mitään, vaan avasi oven ja käveli pöydälleen. Oppilaat istuivat paikoilleen, ja Will meni istumaan Dosin viereen. Hän kaivoi kattilansa ja sauvansa esille, ja aloitti tekemään lientään Kalkaroksen taululle ilmestyneiden ohjeiden mukaisesti.
Noidankattilassa oleva liemi näytti jo aika hyvältä. Se oli täydellisen limenvihreää, juuri niin kuin sen pitikin olla. Dosilla sen sijaan oli ongelmia oman juomansa kanssa, joka oli jostain syystä tummanpunaista.
"Äh.. Ei tästä tule mitään!" Dos valitti.
"Siltä näyttää", he kuulivat vahingoniloisen äänen takaansa. Will pyörähti ympäri vain nähdäkseen Kalkaroksen, joka käveli suoraan kohti Dosin epäonnistunutta litkua.
"Mitä ihmettä olet oikein tehnyt, Price? Tämä on täysi vastakohta siitä, miltä liemen pitäisi näyttää", Kalkaros jäkätti, ja inho paistoi hänen kasvoiltaan.
"N-no minä vain-" Dos aloitti.
"Sinä vain mitä? Mitä minä olen tehnyt ansaitakseni opettaa näin turhamaista ja taidotonta luokkaa?"
"En minä ole turhamainen tai taidoton, minä vain-"
"Viisi pistettä Puuskupuhilta vastaan väittämisestä", Kalkaros sanoi. Dos avasi suunsa kimpaantuneena, mutta Will hiljensi hänet katseellaan. Ei ollut hyvä idea haastaa riitaa Severus Kalkaroksen kanssa.
Kalkaros kääntyi Willin pataa päin valmiina haukkuman hänen seostaan, mutta kiukku hänen kasvoillaan muuttui vastentahtoiseksi vaikuttuneisuudeksi. Kalkaros tiiraili Willin täydellisesti valmistettua lientä muutaman sekunnin ajan, ja sanoi sitten hiljaa: "Viisi pistettä Rohkelikolle."
William oli ällistynyt, ja niin oli ilmeisesti koko muu luokkakin. Oliko Will äsken onnistunut oikeasti saamaan Kalkarokselta viisi pistettä? ROHKELIKOLLE?
أنت تقرأ
William Grindelwald [HP & FB ff)
أدب الهواةVuosia sitten, Gellert Grindelwald, sattuneista syistä ja nimeättä jätetyn henkilön kanssa sattui saamaan tyttölapsen. Tämä tarina kertoo hänen lapsenlapselapsestaan, William Grindelwaldista, ja hänen ensimmäisestä vuodestaan Tylypahkassa. ...