Setengah tahun kemudian.........
"hfft....aku merasa sangat bersalah...mianhe eonni! Aku sudah membohongi mu....ak..uu sudah...tidak...tahan...lagi...menahan..semua kebohongan ini....!" junsi menangis.
"padahal...selama ini..kau selalu merawatku...kau begitu mementingkan aku..di banding dirimu...tapi...i lihat lah aku..aku orang yang tidak tau balas budi....dan..bagaimana ini..aku mengakhiri semua kebohongan ku...aku takut...eonn..!!!" junsi melihat ahn berdiri di depan pintu kamarnya...
"jun....!! Apa yg kau katakan barusan...?? Kebohongan apa....??? Apakah itu tentang eonni....??" ahn mendekat ke arah junsi sambil menatap kosong....
"jun...katakan...apakah aku salah dengar...ku harap itu benar..aku hanya salah mendengar..!?" ahn duduk terjatuh dan sambil meneteskan air mata...
"eonn...eonni...mianhe...eonni...junsi..tau...jun...siii yang..salahhh..!" junsi menangis sambil memegang tangan ahn.
"jun...katakan...apakah aku salah mendengar...katakan..??.kebohongan apa...yang kau tutupi selama ini.....?,apakah aku...! eonni mu...??"ahn menatap kosong sambil menangis.
"eonni....kau bilang..apa?? Jelas kau eonni...ku...eonni....mianhe..junsi sudah menutupi kebohongan sebesar ini dan selama ini....!! Eonni....!!" junsi memeluk ahn.
"katakan....??" ahn menjauh sambil menangis.
"eonni....!! Orang yang kau dulu kira....pak kyunzu....adalah...dia eonni...teman masalalu mu....dan...aku menutupi semua ini....karena aku...uu takut...eonni...akan kenapa*.....tapi..iii junsi....salah...sudah menyimpan...rahasia ini...sudah sangat lama....eonni...mianhe...!!!" junsi menangis mendekat ke ahn.
"jauhi...aku....!!! Apa salah ku kepada mu jun.....eonni...sudah sangat percaya...kepada mu...! Tapi...kau..membohongi eonni...hal yg sangat menyakiti eonni...bukan tentang kebenaran itu...tapi...kau telah membohongi eonni selama ini....!!! Kau telah meregut kepercayaan eonni...jun...kamsahamida...selama ini sudah membantu saya untuk mendapatkan pekerjaan...dan merasakan menjadi eonni...yg gagal...kamsahamida!!" ahn tertawa sambil menangis dan berdiri...
"dan...eonni...sudah tau...kau tidak akan berbohong jika...kau tidak suka dia kan....!!! Kau berbohong karna..!kau sudah mempunya rasa cinta kepadanya...jun...hhhh jika kau mengatakan itu langsung...percayalah...eonni akan memberikan nya untuk mu eonni ikhlas jun...demi untuk mu...tapi...rasa sakit di bohongi seoarang adik...yg telah ia percaya selama hidupnya...telah menghianati...hanya demi...seorang pria...kamsahamida jun...semoga kau bahagia...pergilah bersama nya eonni...merestui mu...!!" ahn berlari sambil menangis
"hikssss.....eonni....kau benar....aku lemah...hanya karna aku menyukai seorang pria...yg baru aku kenal....mianhe eonni....eonni.........tunggu aku biar aku jelas kan dulu....eonni!!!!" junsi mengejar ahn.
"jun....pergila...eonni..merestui mu....pergilah...!!!" ahn terduduk..
"eonni....mianhe..junsi sangat menyesal...,karna rasa itu kita bertengkar eonni....aku tidak akan menyukai nya....!!!" junsi menarik tangan ahn dan memeluk nya..
"sudah...aku katakan...jauhi aku!!!! Bukan rasa itu...jun..aku tau kau juga manusia...seperti aku...rasa itu akan hadir sendiri nya....tapi...kau lebih pantas..dan dia lebih memilih mu...kejar lah...biarkan eonni...!!" ahn menatap kosong.
"eonni...kau masih mempunyai pria...yg sangat mencintai mu apa adanya..kejarlah ia...dapatkan ia...kyunzu bukan pria baik untuk mu...pak minyong sangat tepat untuk mu...mianhe eonni...dari hari ini hingga nanti...junsi...tidak akan menampakan diri di hapadapan eonni lagi....selamanya...!!"junsi menangis...
"sudahlah...ini sudah terjadi...biarkan...!!biar waktu..yg menghapus luka ku...jangan! ini...rumah mu... kau yg membelinya...biar aku yg pergi.. Kamsahamida atas tumpangan mu selama ini.. Eonni pergi jun...eonni akan selalu mengingat mu dan eomma...jaga baik* eomma...jangan cari aku...!!!" ahn membawa koper sambil menangis dan menaiki taksi dengan cepat
"eonni...m..ianhe....eonni....eonni...jangan pergi....eonn...ni...bagaimana nasib ku dengan eomma....eonnnnnnnnnnnnnnniiiiiiiiiiiii.....jangannnn pergi......iiii!!" junsi terjatuh karna berlari mengejar taksi itu..
"akh....eonni....kau sungguh...jahat...kau meninggalkan kami......eonni...maafkan aku....eonnnnnnnnnnnniiiiii hiksssss.......!!" junsi tertawa dan menangis.....
"selamat tinggal korea....!! Aku akan sangat merindukan mu..kamsahamida atas kenangan yg kau beri...akan selalu ku ingat...
"baiklah...aku akan menulis surat untuk kyunzu...semoga..dia membacanya...karna aku sangat merindukan nya...
"dear...kyunzu..
Dear sahabat lama ku...kau tega tidak menegurku selama ini di kantor...aku sudah tau..itu kau...terima kasih..sudah memberi ku kenangan yg indah...aku tau kau menyukai adik ku juga...kejar lah ia....bahagia kan lah ia...jangan kau tinggalkan dia seperti kau meninggalkan ku...cukup aku saja zu...bahagia nya kebahagian ku juga zu...selama ini...apakah kau sungguh tidak mengenal ku...atau kau pura* tidak kenal...hhhh...aku bodoh zu..sudah menyukai mu...kamsahamida....bahagia kan dia...jangan pernah meneteskan air matanya...atau kau...akan ku pukul hh...bye...!!!" ahn sambil menangis...
"pak..tolong berehenti di depan rumah itu pak..!!,kau tunggu sebentar yah pak...!!
"oh...nee...!"
"semoga dia..mengambil surat ini...!!" ahn menekan bell di depan pagar rumah minyong..
" iya...sebentar....!!" sautan dari dalam rumah minyong.
"permisi...ahjumma..!! Saya menitip kan surat untuk tuan kyunzu...baiklah saya permisi ahjumma...!" ahn membungkuk.
"oh...nee nak..!!" menutup gerbang kembali...
"ehm...selamat tinggal pak minyong...semoga kau bahagia...cari lah wanita yg lebih dari aku...aku berjanji...akan kembali...tapi..entah kapan...!" ahn meneteskan air mata..
"sebaiknya ku berikan..sesuatu untuk nya...tapi..apa??,oh baik lah..sebaik nya gantungan pintu ini saja...semoga kau menyimpan nya pak...!!" ahn menekan bell lagi..dan pergi..
"nee....!! Hah...dimna orang nya..?? Ottoke...apakah ini?? Untuk pak minyong..pasti..ini dari wanita tadi...ehm..wanita yg aneh hhh!" pembantu itu tertawa..
KAMU SEDANG MEMBACA
Tranformation Girl
Fiksi RemajaKenapa kita di temukan? Karena tuhan sudah mengatur segalanya. Cover= by me:))